Bab 23

8.2K 162 4
                                    

The brightness of my day doesn't depend on the amount of sunshine. Everything depends on your smile..


"Najwa Tasnim kamu tahu ke Rya dah bernikah!?" ~ jerkah Puan Saadah dengan kuat..menggeletar tubuh tuanya saat dikuasai kemarahan yang menggila..

3 manusia yang sedang berdiri tegak dihadapan dia sekarang, seolah tidak boleh berganjak sedikit pun dari garisan yang digaris oleh juri..

Wawa yang terasa nak termuntah dengan renungan tajam Mak..menoleh sekilas di sebelah kanan dia..Rya dan Zareef hanya mampu menunduk ke lantai..Kemudian dia kembali merenung ke wajah Mak yang sedang menyeringai..Nasib baik Zareef datang backup Rya..Aku? Ahh matilah la kau malam ni Najwa Tasnim..ampunkan dosa orang Mak!

Zareef dan Rya sama-sama berpegangan tangan dengan erat sejak dari tadi..Sungguh takut, nak mengeluarkan sepatah kata pun dari mulut masing-masing..

"Ta...hu Mak..."~ lambat-lambat Wawa menjawab soalan itu,muka Mak yang sudah bertukar menjadi Serigala jadian dihadapan dia..2.0 bini shrek mungkin? Ah giler! haha

"Allahuakbar!! permainan apa yang kamu berdua cuba buat ni?? Haa Rya kamu ingat bernikah ni perkara main-main ke??Angin takde..ribut takde,alih-alih suami kamu muncul depan mata aku..entah dari celah mana datang pun aku tak tahu..!! " ~ tajam dia merenung ke arah Zareef...

Nasib baik rupanya elok..pakaian pun macam orang bekerjaya..tapi sayang takde otak!! Tak pandai nak fikir,yang mana elok dan yang mana tak elok..dah tahu nak kahwin sangat datang sini jumpa aku..Ini kalau tak lain tak bukan,budak 2 ekor ni confirm kahwin dekat siam!! Aku syak si Rya lah punca berlakunya, pernikahan mereka berdua..Haish!! Kecik besar kecik besar aku tengok Rya Atasha..Gatal sungguh tapak tangan ni,nak bagi dia penampar sulung berbisa daripada aku!!

"Aku tanya..kamu berdua kenal dekat mana??tadi pandai pulak menangis..mintak maaf dengan aku,sekarang dah jadi bisu pulak ke? Haa Rya Atasha..."~ marah Puan Saadah, yang sudah bercekak pinggang..

Rya telan liur..Tangannya menggenggam kuat tangan si suami..Zareef menoleh sekilas ke arah isterinya..Mak aih..Sejuk betul tangan Rya..takut sangat ni..Aduh garang betul Mak long dia..salah orang kau Zareef Zufay..salah orang..Ahh padan muka kau tu..! Ikut sesedap rasa bawak anak orang kahwin dekat Thailand..Apa kau ingat lepas kahwin settle masalah tu? Makin bikin masalah adalah..Shit!

"Kami kenal ditempat kerja Mak long.." jawab Zareef terus memandang ke arah Mak long dihadapan dia..

"Aku tak tanya kamu..! aku tanya bini kamu tu..Apa yang dia buat, dia langsung tak fikir pasal aku dekat kampung ni..yang dia ikut kepala otak dia je..kalau aku tahu pun..itu haa dalam melodi.."~ marah Puan Saadah lagi..sama je..baik Rya !! baik Wawa !! dua dua kaki kelentong aku..

Aduhh! Zareef garu kepalanya yang tak gatal..

"Jawablah..Rya Atasha!!"~ jerkah Puan Saadah sekali lagi..dia masih tak berpuas hati lagi dengan anak saudaranya yang senyap dari tadi..Selalunya kalau bab menjawab dialah juaranya!

Rya tersentak...diangkat kepalanya..memandang ke arah Mak long...

Wawa cuak dah! Aduh Mak ni, over sangat..diorang dah kahwin kot..bukannya kena tangkap basah pun..Ish kalaulah..si Rya kena tangkap basah,aku rasa Rya patut wasiatkan semua harta dia cepat-cepat pada aku..Hahaha Hoiii giler menyempat!

"Ke...nal tempat ker...ja Maklong..."~ jawab Rya takut-takut..Ooh penakut sangat kau? Memanglah  takut,Maklong kalau dah marah semua binatang dalam hutan pun keluar dari mulut dia..Habis tu sebelum ni kau buat masalah tak takut pulak? tu lain kira..sebab Mak long takde depan mata aku..hahaha

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now