Bab 33

7.8K 183 5
                                    

"You never make the same mistake twice. the second time you make it, it is no longer a mistake. it is a choice"

Betul ke umi Zareef terseliuh? aku tengok elok je kaki dia tadi?hmm bisik hati Rya..

Dari tengahari sehingga ke petang, persoalan yang sama muncul di fikirannya.. Nak menuduh itu umi suaminya a.k.a mak mertua aku sendiri? Taknak fikir itulah yang bermain di mindanya sekarang.. Haish!

"Sayang dengar tak apa i cakap ni?"~ sentuhan tangan Zareef membuat aku tersedar dari mengelamun..terus merenung ke arah dia,yang berada dihadapan aku...

"Apa dia Abang?sorry i tak dengar tadi.."~ sengeh Rya..

Dia yang duduk dibawah lantai,sedang mengeluarkan baju-baju dari luggage untuk dimasukkan ke dalam Almari..baju siapa lagi baju aku dengan Zea lerr..kan tidur rumah MAK MERTUA kesayangan..😏

"Abang cakap abang excident tadi abang langgar lembu.."~ tergelak Zareef..

Aku cerita aku pulak yang rasa lucu..macam mana aku tak lucu, sepanjang hidup ini kali pertama aku langgar lembu orang..Adoii! Nasib baik bukan salah aku,kalau tidak memang kena bayar la lembu tu,nak bayar repair kereta lagi..tapi rasanya boleh claim insuran kot! kalau dah mahal sangat..tak pernah dibuat orang Zareef whoiii kau langgar lembu..hahaha

Membolat mata Rya terkejut..

"Hah Abang langgar lembu? Ya Allah Abang ni dah kenapa..masa tu you tak nampak ke?"~ Ya Allah laki aku..boleh pulak dia langgar lembu..Nasib baik la tak jadi apa-apa dekat dia..buat aku berdebar je..Ini baca doa bawa kenderaan ke tidak? Dah berbuih mulut aku pesan baca doa...baca doa sebelum naik kereta..

"Teruk jugak la sayang..itu yang i hantar ke workshop terus...masa tu i tengah on call dengan Farish tak perasan pulak lembu melintas jalan..itu yang i tak sempat nak elak..hehehe...so nanti balik KL Abang nak pinjam kereta sayang dulu boleh tak?"~

Rya mengangguk..diusap jambang halus suaminya di depan mata..eeee selalu buat aku risau tau..

Zareef tersenyum manis..dikucup tapak tangan isterinya...

"Thanks baby and sorry buat you risau.."~

Rya bangun terus meraih suaminya ke dalam pelukannya..seakan tak nak lepas..dikucup kepala Zareef ,suami kesayangan dunia akhiratnya..

"Masa Irdina call tadi..i tengah meeting,nasib baiklah i tak pengsan tau..nak suruh Atok gantikan i,dia pulak takde dekat rumah.."~ bagitahu Rya lagi..

Terus Zareef meleraikan pelukan itu dan memandang ke wajah isterinya..

"Haaa sayang tak cerita lagi pada i pasal Atok.."~ diangkat keningnya sebelah..

Eh!

"Alamak! i terlupa la baby..sorry.."~ ditayang gigi putihnya ke arah Zareef..

Haiyooo!! sejak dah berjumpa balik kekasih hati ni,banyak bendalah aku terlupa..sampaikan nak bayar yuran taska Zea pun cikgu yang ingatkan aku..kalau dulu elok je on time..ini sikit-sikit lupa.. Apa nak jadi Rya Atasha? bebelnya dalam hati..

"Apa yang sayang ingat ek?meh sini ceritakan pada i apa yang berlaku.."~ ditarik Rya ke dalam pelukannya kembali..

"Okay.."~

Diceritakan ke semuanya kisah Atok dengan aku pada Zareef..dan takde satu pun tertinggal...

"Jadi lepas sayang keluar dari rumah i dulu,terus sayang ke sana?"~ soal Zareef..

Rya mengiakan.."Yup! i broken gila time tu sampai hati you.."~ disembam mukanya ke dada bidang Zareef..Alahai manja sungguh..haha gedik!

Di usap bahu Rya dengan lembut..

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now