Acceptance and tolerance and forgiveness, those are life-altering lessons..
"Darling explain to me?!.."~ marah Tan Sri Basir..
Kalau Sofiya tak ceritakan pada dia tadi,Rya berada di salah sebuah Villa,dalam resort ini..Sudah semestinya, sampai bila-bila dia tidak tahu yang cucunya sekarang bersama lelaki ini..Ye dia tahu lelaki yang berada dihadapan dia,ialah suami kepada cucunya sendiri iaitu Zareef Zufay..Yang paling memberi kesan kemarahan Tan Sri Basir saat ini,dia terdengar beberapa mulut staff di cafe tadi bercerita,Rya ada membawa jantan balik ke Villa..Bermesra,bergaduh dengan suara yang agak kuat di bilik,sehinggakan menganggu guest lain..Mana aku tak marah? memalukan betul!.. Dah kalau suka sama suka,bawak balik ke rumah..Nak terpekik? nak melolong? atau nak meraung sampai tercabut anak tekak sekalipun dia tak peduli..!!
Rya telan liurnya..ditoleh sekilas ke arah Zareef yang berdiri disebelah dia,hanya memakai boxer saje..buat aku rasa nak ketawa berguling-guling..Adoi!! penakut rupanya..Hahaha tadi kemain baby baby darling darling..Kahkah..Baju tshirt ditangan dia tadi,dihulurkan kepada Zareef..Kesian baby sayang sejuk tak berbaju! terkepit-kepit..Hahaha Jahat kau Rya!!
"Nah pakai baju dulu.."~ terus Rya kembali menoleh ke arah Tan Sri Basir..
Zareef ambil baju ditangan isterinya,terus disarungkan ke tubuhnya..Sejuk mat! tadi bini ada sebelah takpe boleh peluk! sekarang takkan aku nak peluk angin kot?Haha
"Sorry Atok..semua ni salah Rya.."~
"Rya bagitahu Atok,Rya nak bercerai dengan lelaki ni..so apa dah jadi sekarang..dia paksa Rya ke?"~ Tan Sri Basir merenung tajam ke arah Zareef..
Zareef telan liurnya..Perit! Sejak bila pulak Rya ada Atok?Selama ni aku tak tahu pun? Ya Allah banyak sangat persoalan dimindanya saat ini..Aku ingatkan dia betul-betul sugar daddy Rya..Rupanya Atok Rya? Haishh!! Bodoh betul kau Zareef..Kenapalah aku tak tanya Zea dari awal lagi..Matilanak!! Nasib baik aku tak tumbuk muka dia tadi..kalau tak sah-sah aku kena cerai betul dengan Rya? Huishhh nanyaaa mat...!
Rya melangkah ke arah Tan Sri Basir..diusap bahu Atoknya dengan lembut..
"You know how I feel right..janganlah marah nanti Atok yang sakit.."~bisik Rya perlahan..
"Tapi dia dah tinggalkan darling dulu.."~ jawab Tan Sri Basir perlahan,takkan sesekali dia biarkan Zareef mempermainkan perasaan Rya lagi..Cukuplah apa yang Rya tanggung selama ini,perasaan sedih dan kecewa..Bukan dia tak tahu dulu Rya asyik menangis rindukan suaminya..
"No you wrong dear..i yang tinggalkan dia dulu..do you remember that..?"
Tan Sri Basir merengus kuat..terus dia merenung tajam ke arah Zareef kembali...
"Kau dengar sini Zareef..sekali lagi kau sakitkan hati cucu aku..aku tak akan teragak-agak minta dia bercerai dengan kau..Ini amaran pertama dan terakhir daripada aku..dan aku tak suka nak berselindung perasaan aku terutamanya dihadapan Rya..kau paham tak??"~ Amaran keras yang keluar dari mulut Tan Sri Basir,buat dia tidak bermain hanya dengan kata -kata tapi sekali dengan perbuatannya..Berani buat beranilah tanggung!!
Dia bukanlah kejam sangat,cuma tidak suka lelaki-lelaki diluar sana hanya nak mempermainkan perasaan satu-satunya cucu yang dia ada..dan dia tahu Rya masih cintakan Zareef sejak dari dulu hinggalah ke saat ini..Kalau tak,dah lama dia usahakan agar Rya betul-betul sah bercerai,bukan tak boleh buat tapi dia lagi memahami perasaan cucu dia..Biasalah perempuan bila dah merajuk mintak cerai perkara biasa,lagi-lagi Rya Atasha..degil sungguh!
Liurnya ditelan kelat..lain macam garang Atok Rya..kecut perut Zareef..dah macam mafia pulak muka Atok isteri aku ni..tersilap langkah mahu aku kena sunat untuk kali dua..Jangan Atok jangan! Benda ini adalah kunci kebahagian aku bersama Rya..Hahaha Hooii menyempat!! mahu tak menyempat tenungan mata Atok pun aku rasa nak terkucil..
YOU ARE READING
Miss DANGEROUS !!!
Romance"Kau ni asal kerja memang mengedik ke?" ~ Zareef Zufay "Orang lelaki kalau digoda tak jalan maknanya dia bengkok." ~ Rya Atasha Warning 🚫 Sexy Storyline 🚫 18 + 🚫 Matured © All rights reserved by RaraIsmail9