Patience is power. Patience is not an absence of action; rather it is "time" it waits on the right time to act, for the right principles and in the right way..
"ALLAHUAKBAR..."~ Durah urut dadanya.akibat terkejut dengan pengakuan daripada satu-satunya anak lelaki yang dia ada..Kakinya rasa lembik mahu jatuh ke lantai..Ya Allah..mengucap panjang dia dalam hati...
"Umi!!!.."~ Zareef sempat memeluk uminya...
"Maklong..!!!"~ Laju tangan Irdina menahan badan Mak long dari terjelopok ke lantai...Ya Allah..
Rya terkaku..Ya Allah..Apa aku nak buat ni? kang kalau aku tolong pegang dia,sah-sah aku kena maki hamun pulak..Aduh..tengok umi dia pun aku dah seram! Huaaa..Tak pulak Zareef cakap,yang umi dia bertudung labuh muslimah..Memang confirm,dari awal lagi la kau kena reject jadi menantu dia Rya Atasha!!
Tapi..apa yang boleh aku buat? dah aku cintakan anak dia..Aduhh Serba salah pulak aku...
Baru je Rya nak melangkah ke arah mereka...
"Umi...maafkan Abang umi...."~ Zareef mengusap wajah uminya..
Rya tersentuh dengan keadaan itu..Kakinya mundur setapak ke belakang.dan sekarang macam-macam dalam kepalanya berfikir..Adakah ini semua salah aku?Seolah sedang menjerat leher Zareef dalam permainan cinta asmara aku? ditelan liurnya kelat..
Durah merenung tajam ke arah Zareef!
"Jangan sentuh umi!!! jangan!!!"~ tempik Durah lagi... menangis-menangis dia...
Zareef yang bangun berlari masuk ke dalam biliknya..diambil tshirt dan seluar disarungkan ke badan dia dengan sepantas yang mungkin...Ya Allah permudahkanlah urusan aku...
Rya masih berdiri kaku di tempat dia berdiri sejak dari tadi..seeloknya aku jadi patung dekat mall 1k per minit..Erk! Terkelip-kelip matanya,melihat ke arah dua wanita didepan mata dia sekarang,sorang macam nak telan manusia..sorang lagi tersenyum dari tadi...
Durah merenung tajam ke arah perempuan yang sedang berdiri depan mata dia..
"Kamu guna-gunakan si Zareef kan??"~ tuduh Durah..matanya tak lepas melihat perempuan itu,dari atas sampai kebawah.Hanya menutupi bahagian dada dan bahagian bawah,yang lain semuanya terdedah..Betul ke perempuan ini, dikatakan sudah bergelar isteri kepada anak dia?Tidak semua ini mengarut! dan tak masuk akal! digeleng kepalanya...
Rya beranikan dirinya...
"Tak..Rya betul-betulkan cintakan Zareef umi..."~ jawab Rya tanpa rasa takut..Aku tak buat salah pun..salah aku sebab sayangkan Zareef.. That's it..!
Durah tersenyum sinis...
"Umi..?"~
"Layak ke kamu nak jadi menantu aku??"~ perli Durah...
"Umi...!!"~ marah Zareef..dia yang baru melangkah keluar dari biliknya..Terkejut mendengar ayat itu,dari mulut umi nya sendiri...terus Zareef memandang ke arah Rya..
Rya terkedu..TERASA? tipulah kalau aku tak terasa,nak pulak ayat yang tak berapa nak pedas sangat tu,keluar dari mulut Mak mertua kau sendiri..Even kucing yang kau halau dengan kaki pun dia pergi menjauh,inikan pula aku manusia yang cukup sifat,ada hati dan perasaan..No Rya kau jangan lembik sangat nak menangis...setakat ayat macam ni tak memberi kesan sikit pun dekat hati kau..Kau dah pernah lalui lebih dari semua ni..
"Apa???Apa lagi salah umi Zareef Zufay??Cuba kamu tengok dia betul-betul...layakkah dia nak jadi menantu Ustazah Durah Ain??"~ marah Durah lagi...perlahan-lahan dia cuba bangun dari situ..dibantu oleh Irdina disebelah dia...
YOU ARE READING
Miss DANGEROUS !!!
Romance"Kau ni asal kerja memang mengedik ke?" ~ Zareef Zufay "Orang lelaki kalau digoda tak jalan maknanya dia bengkok." ~ Rya Atasha Warning 🚫 Sexy Storyline 🚫 18 + 🚫 Matured © All rights reserved by RaraIsmail9