Bab 17

9.7K 170 12
                                    

"I trust that everything happens for a reason, even if we are not wise enough to see it."



Jadual yang sangat padat memenuhi masa seorang manusia yang bernama Rya Atasha..Sejak beberapa hari dia pulang dari bali,untuk photoshoot new collection Tops Sportswear.terus dia sambung bekerja untuk endorsement di KL pulak..back to back non stop!..Haih PENAT? Penat tak payah cakap..terutama penat dari segi emosi,jiwa dan raganya yang terlalu rindukan Zareef..HUAAAA rindu My baby!!! Jeritnya dalam hati...

Kalau dikira-kirakan,almost 3 weeks jugak aku tak sempat nak berjumpa dengan suami tersayang..Badan pun penat lain macam sekarang ni..Tak cukup rest punya pasal..Ini kalau jumpa Zareef,confirm aku badan aku tak penat..At least dapat kiss dari dia cukuplah,nak bagi battery health aku ni full,yang dah semakin menjunam teruk..Eee tak suka!!!! Aku rasa nak berhenti je jadi public figure ni..Takde masa langsung nak bersama dengan suami..Ahh kau mengada lebih! orang lain elok je..itu orang lain bukan aku..! Ingat Rya ini adalah sumber pendapatan rezeki kau selama ni..Huh keluhnya lagi..

Rya menoleh ke sebelah kanan, melihat Wawa yang sedang khusyuk bermain Ipad nya..Nak cakap ke tak? Hukhuk..tak cakap rasa menyesal! bila cakap rasa serba salah?..Mereka berdua sekarang on the way balik ke penthouse,setelah seharian penat bekerja dan di hantar oleh driver yang Abang Kamal arahkan dari company mereka..

"Wa.."~ panggil Rya perlahan...

"Hmm..Ape..?"~ Aku dah agak ape si minah ni nak cakap..chill Wawa...

Yakin Rya kau boleh!

"Wa..boleh tak,kalau esok aku nak mintak cuti satu hari?"~ tanya Rya dengan suara yang paling lembut..Kalau ikutkan hati aku,tak payah nak mintak izin pun takpe..Buat je kerja gila,macam tak biasa.haha! tapi sebab scedule yang Wawa uruskan ini, adalah brand international so aku tak boleh buat kerja gila! Kena saman mampos aku! Kalau satu brand takpe,kalau 10 brand bankrupsi aku..

"Kau nak pergi mane??"~ Wawa sengaja..haha matanya masih memandang pada Ipad..

"Aku penat Wa..tak cukup rest...please.. tak silap aku,besok kite takde shoot kan..?"~ tanya Rya...

"Hmm kejap aku tengok..."~ Wawa tekan Ipad nya..buat-buat busy..haha padan muka kau! haa kahwin lagi sorok-sorok pastu nak jumpa laki pun susah..

"Hmm..petang esok kau ade shoot with Nestle,then malam baru kau free.."~ tipu Wawa lagi..terus dia menoleh ke arah Rya disebelah kirinya...

Rya termenung kejap..petang? Hmm

Matanya merenung ke dalam mata Wawa..terus ditarik lengan Wawa agar dekat dengan dia...

"Wa..malam ni aku nak balik kondo Zareef sekejap boleh tak?..aku janji esok lepas subuh,terus aku balik penthouse.."~ dibisikkan pada Wawa..

Kang aku dah agak!

"Kau tak penat ke Rya?kau kena cukup rest..nanti mulalah demam la,selsema la,penat la..itu ini.."~ bebel Wawa..

"Aku nak pergi charge battery la ni.."~

"Hah? nak charge battery ape?"~ Wawa blur!

"Cas badan aku dengan belaian kasih sayang seorang suami.."~ Rya jilat bibirnya...hahaha

Terus Wawa tolak Rya....berdiri bulu roma dia...gila!

"Kau ni gila kan Rya? mabuk..!"~ bebel Wawa lagi...geli aku..

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now