"A relationship without trust is like a car without fuel, it can't move ahead."
"Eh sayang dah sampai di office i..nak i turun ambil you ke?"~ soal Zareef kepada isterinya di dalam talian..
"Tak payah!! Setakat nak naik lif dekat Tops tu,i pejam mata pun boleh sampai.."~ jawab Rya seakan memerli suaminya..
Klik! terus Rya matikan panggilan itu..
Aduh!!! Zareef tepuk dahinya sekali lagi..Entah keberapa kali, dia tepuk dahinya sejak dari tadi,agak-agak dah melekat cap mohor besar dekat dahi aku..Haha
Bak kata pepatah berani buat berani tanggung!
Farish dah tergelak-gelak dari tadi..Pandai sangat nak ber selfie bagai dengan Amber..tak cukup dengan selfie,video lagi diorang record bersama..Nah sekarang ambik kau,sekali bini kau sendiri yang datang ke Set..Hari tu dah kena warning dengan si Rya tapi Zareef cakap Rya memahami kerjaya dia la..faham dia la..Nah faham la sangat? Hahaha Padan muka kau!
"Kau gelakkan aku ke Rish??"~ marah Zareef..sekali dilemparkan marker yang ada ditangannya,ke arah Farish didepan mata dia..
"Whoiii!! Main kasar nampak..!"~ marah Farish sambil ketawa terkekek-kekek..senak perut aku tengok muka si Zareef,dia yang kena marah dengan Rya..Aku pulak yang jadi mangsa! Ceit! hahaha puas hati aku..
Baru je Zareef nak lemparkan buku nota dia ke arah Farish sekali lagi...
"Zafff boleh tak you tolong i sekejap?"~
Serentak Zareef dan Farish berpaling ke arah suara itu...M.A.M.P.O.S ! Haha
"Err..tak boleh.. i nak keluar lunch kejap lagi..you boleh mintak tolong Farish,Amber.."~ ditolak kerusi Farish dengan kaki panjangnya, agar Farish bangun dari duduknya...
Farish celikkan biji matanya ke arah Zareef..Ooohhh penakut sangat..terus dia menoleh ke arah Amber disebelahnya..
"Sorry Amber i tengah tunggu Mem besar i datang.."~ sengeh Farish..
Berkerut dahi Amber..Mem besar?
"Siapa Mem besar you..?"~ soal Amber sambil tergelak kecil..Macam-macam diorang berdua ni..
"I Rya Atasha...Do you know me?"~ soal Rya sambil matanya merenung tajam ke arah Zareef Zufay yang sedang santai duduk bersama sahabat karibnya iaitu Farish Haqil..ulas Rya dalam hatinya versi kemarahan tahap 3..
Walaupun dia sedang berbadan dua,tapi aura Rya Atasha masih lagi sebati dengan jiwanya saat ini.. Dia yang memakai pakaian formal baru balik dari meeting,terus memandang ke arah Amber dari atas sampai ke bawah..😏
"Of course i know you Rya Atasha..What are you doing here?"~ soal Amber pelik..tiba-tiba muncul tanpa diundang..Aku tahulah nama Rya Atasha masih hangat diperkataan tapi tak payahlah nak poyo sangat..huh..Bisik hati Amber lagi..
Rya menoleh ke arah Zareef kembali..
"Bangun!!"~ arah Rya sambil memeluk tubuhnya..
Pergghhhhh ganas mat cara Rya panggil Zareef! Terus Farish menoleh ke arah Zareef yang sedang menurut kata isterinya itu..Hahaha
Zareef bangun dari duduknya..Aduh! Janganlah isteri aku buat hal dekat office.. Nanti apa pulak kata Miss Jane.. Tak payahlah kau nak risaukan Zareef,isteri kau mana dengar cakap orang..Kau hadap jela.. Siapa suruh buat hal..Huh..!
"Sini i cakap!!!"~ marah Rya lagi..
Duduk tercegak dekat situ buat apa??? nak jadi tunggul kayu? Sekali pesan tak dengar,dua kali pesan baru nak rasa takut ke??? Haishh kalau aku melawan Zareef depan orang ramai,kang jadi isteri durhaka pulak! Sehari tak menyakitkan hati aku,memang tak boleh eh! bebel Rya dalam hatinya..
YOU ARE READING
Miss DANGEROUS !!!
Romance"Kau ni asal kerja memang mengedik ke?" ~ Zareef Zufay "Orang lelaki kalau digoda tak jalan maknanya dia bengkok." ~ Rya Atasha Warning 🚫 Sexy Storyline 🚫 18 + 🚫 Matured © All rights reserved by RaraIsmail9