Bab 24

8.7K 174 3
                                    

"Some days you're happy, some days you're sad. This is life; one has to take the rough with the smooth and just say, Alhamdulillah."


"Rya..!!! Rya..!!"~ pintu diketuk dengan kuat...Huh Rya ni tidur mati ke??? bebel Wawa...

Rya yang sedang enak tidur memeluk Zareef,perlahan-lahan dia tersedar.. Hmm sape pulak yang kacau aku tengah tidur ni!! Huh Ditepuk dada bidang suaminya yang tanpa baju itu...

"Baby..baby...bangun baby....bukak pintu!!"~ kejut Rya perlahan..dia masih terlentok tidur dibahu Zareef,kemudian bertukar posisi ke sebelah kanan...lenguh!

Zareef tersedar dalam keadaan mamai..disapu mukanya yang ada kesan tidur..barulah dia bangun
duduk bersila di atas katil...Ya Allah penatnya aku..

"Dah pukul berapa ni?"~ bebelnya sendiri..dicapai iphone disebelah katil..Hmm dah pukul 6 pagi..Patutlah sejuk lain macam..Uishhh Walaupun dekat kampung takde penghawa dingin,tetap sejuk sampai ke tulang..

"Rya..!!!bangun...."~ jerit Wawa lagi.. Ya Allah dua orang ni pekak ke?? rasa nak pecah dah anak tekak aku menjerit dari tadi.. Nasib baik awal-awal lagi aku dah bagitahu Mak..Ini kalau dia tak tahu dengan aku sekali kena baling dengan penyapu..Penyapu tu kira okay lagi..dulu aku pernah kena baling dengan lesung batu? Kau ghase? Nasib baik tak bocor kepala otak aku.. haha

Rya celik matanya dalam mamai..terkejut dengan jeritan si Wawa...

"Kejap...!!! Zareef bukakan pintu.."~ laung Rya.. Ishhh tak penyabar langsung..sian anak mommy nak tidur! Eh tiber! Haha bukan kau ke yang nak tidur!!!

Semalam Rya dah check mengunakan test pregnant.. and yes aku betul-betul pregnant..Hua!! Kemain aku tunggu Wawa dan Mak long masuk tidur terlebih dahulu,barulah menjalankan misi ke toilet..Haish! Dia yang berjalan pelan-pelan bersama Zareef turun ke dapur,dah macam gaya pencuri pulak!..Adoi..aku nak buat tandas dekat atas, Mak long cakap membazir! Kalau tak takdenya aku mengendap macam ni..

Dan saat yang paling getir ialah untuk menunggu melihat keputusan itu..berdebar dia lain macam..dup dap dup dap! Time buat tak berdebar pulak? Tak sebab sedap! hahahahaha Ahhh takut...rasa nak terberak pun ada..Setelah beberapa minit berlalu Rya bangun dari katil,dan melangkah ke arah meja solek..Ditelan liurnya sebelum mengambil test pregnant tu..Mata dipejam rapat tapi tangan dia mengambil test pregnant itu,yang sudah pun berada ditangannya saat ini,dengan bacaan Bismillahirrahmanirrahim Rya buka matanya pelan-pelan..Rasa nak melompat dia melihat keputusan itu..pantas dia menoleh ke arah suaminya...

"Baby it's double line!!!!!!!" ~jerit Rya dalam keadaan separa berbisik...

Akhirnya setelah menggunakan ke semua test pregnant yang dibeli Zareef tadi,semuanya double line dan itu bermakna aku betul-pregnant! Alhamdulillah Ya Allah...!

Laju Zareef bangun melangkah ke arah Rya..dipeluk dan dicium bibir isterinya sambil berpusing.. Ya Allah terima kasih!

"I love you sayang...!!!"~ Zareef pegang kedua-dua belah pipi isterinya dan merenung ke dalam anak mata hazel Rya..dicium mulut Rya berkali-kali...bahagianya Allah saja yang tahu..

Rya tersenyum...Ya Allah bahagianya perkahwinan kami berdua,mendapat harta pinjaman dari-Mu,dan kami akan menjaganya dengan sebaik yang mungkin..Dahi mereka bertaut rapat..lama...seakan sedang merasai moment terindah itu bersama..Lalu Rya mengusap lembut jambang halus suaminya..

"I love you too baby..i love both of you.."~ bisik Rya perlahan...

Zareef berjalan perlahan ke arah pintu..dibuka sius lampu dan pintu bilik..Dengan sekelip mata Wawa merempuh masuk ke dalam bilik dan laju menuju ke arah katil..Dia dah tak peduli Zareef yang berada ditengah-tengah laluan tadi,dengan hanya memakai boxer sahaja! Ahhh pedulikan dia..aku ada hal yang lagi penting dari tu!!

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now