True love is so precious that it is said, "If you find true love, make sure you learn to keep it and maybe It's so easy to fall in love but hard to find someone who will catch you."
Nobody's perfect. I may not be the most beautiful girl in the world with the perfect body, but i don't pretend to be someone i'm not. I'm good at being me. I might not be proud of some of the things I've done in my past, but I'm proud of who I am today. ~ RYA ATASHA
5 tahun kemudian...
"Zeaaaaaaaa!!!!!!"~
"Yes Mommy!!"~ Berlari-lari Zea masuk ke arah dapur..
Rya menoleh sekilas ke arah anak daranya yang sudah pun berusia 8 tahun..Tinggi dia melawan hukum keturunan aku betul,nampak sangat mengikut tubuh daddynya..
"Mana Rayyan dengan Rayqal??"~ soal Rya sambil menyediakan makan tengahari untuk anak-anaknya iaitu nak mengoreng ayam..Haha itu jela kau reti yer Rya Atasha???
Salah! Aku dah pandai juga buat sup sayur bersama fishball and fishcake! Hahaha bijak bukan? Zareef cakap sedap so boleh la aku repeat menu tu setiap hari sabtu dan ahad.. Hahaha
"Zea tak tahu Mommy.."~ jawab Zea tanpa rasa bersalah..
"Macam mana boleh tak tahu?kan Mommy suruh Zea jaga adik tadi???"~ marah Rya..
Aku yang dah berpeluh ketiak nak mengoreng ayam,boleh pulak dia cakap tak tahu? Ini yang buat darah aku mencanak naik..Jam dah pukul 1.30 petang kejap lagi aku ada meeting pukul 2 petang..Haa elok! elok sangat! Nasib baik office dekat kalau jauh?
Zea garu kepalanya yang tak gatal..Ya Allah salah dia ke kalau si kembar takde? Manalah aku dengar Mommy suruh aku jagakan si kembar tu..Kan aku tengah buat homework tadi..
Rya yang terkejar sana sini di ruangan dapur,nak ambilkan pinggan lagi,nak mengoreng ayam lagi.. Aduhh!!! sungguh penat jadi Rya Atasha..Siti pulak tengah menjaga si kecik sorang lagi,iaitu Zea Raeca,yang demam panas sejak semalam..Kalau nak bermanja dengan aku takpe la jugak,ini bila aku dukung aje,dia menjerit sekuat hati..Mahu aku tak stresss? Huaaaaaa ABANG!!!! Help me...
Zareef pulak takde di rumah,dia outstation ke bali selama 2 minggu, aku yang dekat rumah pulak rasa nak terberak sekali nak tercirit!
"Zea betul-betul tak tahu Mommy..kejap Zea carikan diorang berdua.."~
"Cepat!!"~
Ayam yang siap digoreng aku letakkan ke dalam pinggan..Fuhh settle! tunggu nak makan je..Setakat nak beli lauk ayam goreng dekat kedai, baiklah aku sendiri yang mengorengnya..Bijak dalam membeli bukan?
"MOMMY!!!!!!"~ jerit Zea dari arah sebelah dapur..
Ya Allah sakitnya kepala aku dengar Zea menjerit...berlari Rya keluar dari dapur menuju ke arah suara anaknya..
"Kenapa kakak?"~ Rya memandang ke arah Zea..
"Tu.."~ tunjuk Zea ke arah bahagian laundry, betul-betul di sebelah dapurnya..
Ya Allah..jatuh terjelopok tubuh Rya terduduk di atas lantai...dua kembarnya sedang seronok bermain buih sabun di dalam laundry...
"RAYYANNNNNNNN !!!!!!!!! RAYQALLLLLLLLLLLLL..!!!"~ jerit Rya sekuat hatinya..
.....
Hahahha Wawa tergelak...
Mendengar cerita Rya dari awal sampai ke akhir tak kering gusi aku ketawa..Adoii busy sangat jaga anak katakan tapi Mommy tetap maintain lawa melecun bila keluar..entah-entah rumah macam kapal pecah..hahaha
YOU ARE READING
Miss DANGEROUS !!!
Romance"Kau ni asal kerja memang mengedik ke?" ~ Zareef Zufay "Orang lelaki kalau digoda tak jalan maknanya dia bengkok." ~ Rya Atasha Warning 🚫 Sexy Storyline 🚫 18 + 🚫 Matured © All rights reserved by RaraIsmail9