Bab 4

11.2K 191 0
                                    

Let us always meet each other with smile, for the smile is the beginning of love.


"Rya..kenapa you tak bagitahu kami tentang hari signing contract you bersama Tops Sportswear last weeks?" tanya seorang wartawan perempuan dihadapan dia sekarang..

Rya tersenyum..bukan dia tak nak hebohkan hal ni,tapi cuma sign kontrak je kot! pastu balik? so better dia bagitahu wartawan selepas semuanya selesai..Tak la banyak sangat news tentang aku..Ini asyik muka aku je, dah macam takde artis lain dekat Malaysia ni..Wartawan pun satu hal,agaknya kalau aku korek hidung pun diorang nak masukkan dalam news..Apoo!

"Oh I prefer it remains to my own privacy..but don't worry you're here now,right.."~ sengeh Rya lagi..sambil betulkan rambutnya ke arah belakang sedikit..

"So bila diorang akan introducing you as Ambassador?"~ soal seorang lagi wartawan dari pihak media hiburan..

Rya menoleh ke arah Miss Jane disebelah kanan nya..Di atas persetujuan dia dan Miss Jane,mereka berdua adakan sidang media kecil,terhadap desas desus mengatakan Tops Sportswear membayar bayaran yang paling termahal untuk Rya Atasha sebagai New Ambassador..

"Maybe next weeks, kami akan launching our new collection,sekali introduce Miss Rya Atasha sebagai New Ambassador kami.." ~ jawab Miss Jane..Itu adalah perjanjian di antara pihak dia dengan pihak Rya Atasha..Cukuplah Rya muncul semasa New Collection akan launch tak lama lagi..dan Sebab itu juga mereka lebih suka berkerjasama dengan Rya, tidak seperti artis-artis yang lain hanya mahukan publisiti dari pihaknya..

Wartawan itu hanya mengangguk..

Farish dan Zareef yang tiba-tiba muncul di tingkat 5, untuk melihat sesi sidang media itu di adakan..Mereka berdua melihat Miss Jane dan Rya,dari jarak yang jauh sedikit,tapi masih jelas kedengaran suara mereka dan apa yang di temu bual oleh wartawan..

"So Rya boleh tak i nak ambil beberapa keping gambar you.?" ~ tanya wartawan perempuan itu tadi..

"Alaaa..i tak pakai cantik-cantik hari ni..malu la.."~ Rya tayang mukanya yang paling comel...

Gedik! bisik hati Zareef..Matanya tak lepas merenung ke arah Rya..

"Eh takpe..sportswear yang you pakai ni,brand Tops Sportsware jugak kan.?"~

Rya mengangguk..

"Yes..tapi ini bukan design terbaru..boleh ke Miss Jane.?"~ soal Rya menoleh ke arah Miss Jane..Kang tak pasal-pasal aku kena saman..Bab brand ni jangan dimain-main..


"Sure Miss Rya...i bagi..hehe.."~ Jawab Miss Jane sambil tersenyum..

Terus Rya bangun berdiri..saat itu juga dia terpandang wajah Zareef yang sedang merenung ke arahnya dari arah depan...dan dan dia kenyit mata ke arah Zareef
sambil tersenyum..haha

Sudah! perempuan ni buat hal..terus Zareef memandang ke arah lain..hatinya rasa berdebar-debar..Tak serik-serik betul perempuan ni kena marah dengan aku..

"Haa kan aku dah cakap, dia sukakan kau Zaf.."~ tergelak Farish..berani betul Rya kenyit mata dekat Zareef..depan wartawan pulak tu.. Haha

"Ahh aku tak suka dia gedik!!"- dia tahu Rya sengaja nak permainkan dia..Macam dia tak kenal perempuan macam ni..

"Hebat betul kau Zaf..rasa bangga pulak aku jadi kawan kau..Jom kita tukar badan dua..aku nak merasa  macam mana jadi kekasih hati Rya Atasha...hahaha.."~ gelak Farish lagi..ditepuk bahu kawannya disebelah..muka ketat semacam..Ini kalau betul-betul dapat Rya Atasha aku rasa dia yang over.. Haha orang bodoh je taknak Rya Atasha tu,dahla seksi nak mampos..Tapi itulah taste lelaki ni tak sama,berbeza-beza..

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now