If you have only one smile in you give it to the people you love..
Zareef menghadap badannya ke arah cermin kaca,di dalam bilik dia,menampakkan view di sekitar Kuala Lumpur..Nafasnya dihela panjang..Api kemarahan dia tadi,sudah berkurangan..Tangan kanannya bergerak naik ke dada..Di rasa degupan jantungnya sudah kembali normal..Resah dan gelisah hanya Allah je tahu..Kenapa Ya Allah...kenapa aku jadi macam ni?Aku betul-betul sukakan dia?atau aku betul-betul cintakan dia? Takkanlah semudah itu aku jatuh hati pada dia?
Ketukan dipintu bilik buat Zareef kembali ke alam nyata..di pusing badan nya ke arah belakang...
"Masuk.."~ tangan dia dimasukkan ke dalam poket seluarnya..
Raisa yang tidak masuk ke dalam bilik boss nya..hanya sekadar menjenguk dari luar sahaja..
"Kite orang nak keluar lunch kejap lagi..Encik Zareef ada nak pesan apa-apa tak?"~ Mak aii garangnya muka..kenapa pulak dengan boss aku ni? Pagi tadi dengan semalam elok je..
Zareef gelengkan kepalanya.. Tak ada selera..
"I tunggu Farish kejap lagi..you all pergilah lunch.."~
"Okay.."~ terus Raisa tutup kembali pintu bilik itu..
......
Rya merenung ke arah Farish yang sedang khusyuk mengambil gambar Tengku Mazra berseorangan,dengan memakai collection terbaru sportswear lelaki..Dia terus bangun dari situ..aku tak boleh duduk diam macam ni!
"Farish lambat lagi kan turn i?"~
"Yes Rya.. kenapa?"~ mata Farish masih fokus dan khuyuk mengambil gambar Tengku Mazra didepan lens camera nya..
"I nak turun beli coffee kejap..mengantuk la.."~ bagitahu Rya..
"Then okay..20 minutes.."~
"Okay thank you.."~ Terus dia berlari keluar dari situ dengan pakaian dia tadi..cuma ditutup dengan jaket sportswear collection terbaru untuk wanita..
Kakinya melangkah keluar dari pintu lif di tingkat 3.. Apple watch ditangan dia,di lihat sudah pukul 12.30 tengahari..hmm Dia keluar lunch kot...Saat Rya berjalan masuk ke bahagian office,dia berselisih dengan salah sorang staff yang bergambar dengan dia baru-baru ni...
"Sorry.. i nak tanya Encik Zareef keluar lunch ke?"~
"Eh tak Encik Zareef ada dalam office dia.. Miss Rya nak apa -apa ke saya boleh tolong?"~
Rya mengeleng kepalanya..
"It's okay dear..pergi la lunch,nanti habis time lunch you..i nak jumpa dia kejap.."~ sengeh Rya lagi...
"Okay Miss Rya...thank you..."~ terus staff itu berlalu pergi..
Rya berlari anak ke arah bilik Zareef yang laluannya sama ke arah bilik meeting..Di intai ke dalam bilik Zareef dari luar,yang tak nampak apa-apa..Mungkin sebab cermin privacy kot?..Tangannya membetulkan jaket dan skirt dia,kemudian rambutnya yang di ikat gaya Ponytail dibetulkan ke belakang..Nafasnya di tarik perlahan..Bismillah..Rya kau jangan gelojoh! ingat jangan buat kerja gila! pesanan khas untuk diri sendiri, yang aku pun tak boleh nak percaya 100% ! haha
YOU ARE READING
Miss DANGEROUS !!!
Romance"Kau ni asal kerja memang mengedik ke?" ~ Zareef Zufay "Orang lelaki kalau digoda tak jalan maknanya dia bengkok." ~ Rya Atasha Warning 🚫 Sexy Storyline 🚫 18 + 🚫 Matured © All rights reserved by RaraIsmail9