🧋 8 🧋

50 10 5
                                    

Měl by si dát pauzu.

Tato slova Lukášovi zvonila v hlavě, ale nemohl. Měl frontu. Musel je obsloužit.

Jel svou vymasterovanou taktiku, ale cítil, jak se potí a lehce ho bolí hlava.

Nic to není, uklidňoval se. Dodělám tuhle řadu a pořádně se napiju.

Matchalatte, Jasmínový čaj mango, černý čaj. Všude tapioka a led. Jo to by mu taky bodlo. Shaker, zabalit. Brčko, hotovo. Úsměv, omluva, další trojice.

Jasmínový čaj jablko, zelený čaj jahoda, černý čaj. Želé, tapioky. Led. Shaker. Zabalit, brčko omluva. Zbylí dva.

Matchalatte, zelený čaj mango, tapioka. Led-

Lukášovi se zatemnilo před očima a zamotala se mu hlava.

Sakra.

~~

Vincent se lekl.

Uviděl Lukáše zavrávorat a padat dozadu. Přiskočil k němu a sebral ho z linky, do které stihl narazit. Lukáš se chytil za hlavu. Vincent se s ním svezl na zem a klekl si přes něj.

Lidi v prodejně zalapali po dechu.

Klimatizace stále nefungovala a Vincent se podíval do Lukášova unaveného obličeje.

Už od ráno byl lehce bledý a působil unaveně. Vincent ale bojkotoval práci s ním a projížděl playlisty jeho oblíbené skupiny. Asi to nechal zajít daleko. Nadával si do pitomců. Tohle nechtěl.

Sebral svoji láhev vody a podal mu jí. Musí se napít. Lukáš na něj civěl, jako kdyby spadl z višně. Nedivil se.

,,Na, musíš se napít. Přinesu ti ze skladu židli." řekl tak, aby to nevyznělo jako otázka a přisunul židli. Lehce ji omyl a pomohl Lukášovi do ní. ,,Rozdýchej to"

,,Dík" utrousil Lukáš a hltal vodu, jako kdyby týden nepil. To by byl jakoby mrtvej, ale říká se to, tak se nebudeme zaobírat fakty.

Vincent si s hraným nezájmem stoupl k čajům a okusil práci. Dodělal objednávky a omluvil se za spoždění, které nepřímo zavinil. Zákazníci se ptali, zda bude Luky v pořádku, tak Vincent neutrálně řekl, že jim již pár dní nefunguje klimatizace a že se jim podobné věci stávají. Když odešli, Vincent začal připravovat jakýsi nápoj. Jelikož strávil dost času okouněním, zjistil, který čaj Lukáš sám sobě připravuje, když si bere bubbletea domů. Udělal ho podle paměti. Dělal si Jasmínový čaj s borůvkami a tapiokou.

Dal ho do shakeru a zabalil tak, aby to vypadalo jako normální boba, a významně se otočil na Lukáše. Ten na židli spal.

Zazvonil zvoneček nad dveřmi.

Položil k Lukymu čaj a otočil se. Dětský tábor.

A do háje.

Má mi ho být líto?




kulička tapiokyKde žijí příběhy. Začni objevovat