,,No a pak to musíš vydělit mezi sebou."
,,Okay"
,,A teď to vynásobíš 7.4"
,,Proč?"
,,Prostě to tak funguje, přijmi ten fakt."
,,Okay. A to je vše?"
,,Jojo a teď máš výsledek. Tohle je ten celek. Kdyby se tě v úloze ptali jen na nějakou část musíš to dopočítat."
Vinc si to zapsal do svého sešitu a usmál se na Lukáše.
,,Cítím se jako idiot, když jsem ve třeťáku a ty mi to jako druhák vysvětluješ." usmál se stydlivě Vinc a Lukáš nad ním mávl rukou.
,,Nemusíš. Prostě máš nadání na něco jinýho." pokrčil rameny Lukáš a napil se kafe.
Kluci seděli v kavárně a Lukáš zrovna vysvětlovat Vincovi nějaké učivo, aby nepropadl.
,,BAF" ozvalo se za nimi a Lukáše někdo popadl za ramena.
Bohužel Lukáš nestihl poklnout a vyprskl všechno kafe na Vincenta a jeho sešity. Ze zadu se za nima objevil Jonáš s Romčou a rozhodl se Lukáše vyděsit.
Jonáš se rozesmál na celé kolo, Lukáš se rozkašlal, Romča se jen pobaveně šklebila a Vincent se snažil usušit své oblečení a sešity.
,,Ty seš dement" vydusil ze sebe Lukáš a hodil omluvný pohled na Vincenta.
,,Promiň" přidal verbální omluvu a Vincent to odmávl rukou. Usmáli se na sebe a Jonáš se uvelebil u jejich stolku.
,,Co tu provádíte?" zeptal se Jony a Romča se také posadila.
Lukáš protočil oči a zasmál.
,,Seš slepej, že nevidíš, že děláme volební kampaň?"
Romča se rozesmála a Jony koukal jak vyoraná myš. Tomu se začal smát Vincent a Lukáš se tiše chechtal.
,,Nenávidím tě." zamračil se na Lukáše Jony a od ticha ho osvobodila až číšníce, když se ptala, zda si nověpříchozí něco nedají.
,,Latte, prosím." požádala Romča a Jony jen tiše vydechl: ,,Dvakrát"
Vincent si uklidil sešity, aby idiota nedělal i před dalšími lidmi, než před jeho přítelem.
Lukáš se začal popichovat s Jonym a Romča se vyptávala Vince na školu. V kavárně zůstaly do stmívání a když pak společně šli Prahou, obcházeli bydliště všech a vyhazovali se domů.
První vysadili Romču a mezitím co s ní Jonáš loučil způsobem, že kterého byste si chtěli vybodnout oči vidličkou, Lukáš Vincovi nasazoval své rukavice. Vinc si své zapomněl a jeho prsty, dle jeho slov, by mu mohly každou chvíli upadnout.
Pak se odpojil Lukáš, se kterým se podobně nechutným způsobem loučil Vincent.
,,Děkuju za rukavice, vrátím ti je...aaaaaž....se uvidíme. Kdy se uvidíme?" zeptal se a tiskl Lukášovy ruce.
,,Budu moct až ve středu." našpulil pusu Lukáš a lehce se zamračil.
,,Až?" zamračil se Vinc a dal Lukášovi pusu na našpulené rty. ,,Budu mít absťák."
,,To mi povídej." objal Luky Vince a teatrálně zabrečel.
,,Debilní rozvrhy" zanadával Vinc a Luky mu přikývl na rameni, kde měl hlavu.
,,Tak už dělejte, hrdličky, vystojim tu důlek a rovnou si tu můžu vykopat hrob." zaklepal Jony zubama o sebe, jelikož byla zima. Lukáš se zvedl z Vincenta a poslal Jonyho do prdele jedním krásným gestem.
Jonáš však jen protočil oči a Vincent dál Lukymu poslední pusu, když teda už museli jít a když Lukáš zalezl do bytovky, zamávali si, jako by se měli vidět naposledy. Jako by nebylo zřejmé, že si budou ještě večer volat.
Když se šlo směrem Vincův byt, bylo ticho. Vinc se cítil lehce trapně, ale nechtěl začít konverzaci a Jony taktéž mlčel.
Neměli si co říct.
Nebo to si alepsoň mysleli.
Když Jonáš šel se sklopení hlavou vstříc lampě, které si nevšiml, Vincent ho zachránil před jasnou zkázou v podobě naražení.
,,Tyvole díky, bez tebe bych... no spíš nebyl." Zasmál se Jony a Vincent se zašklebil.
,,Hej ale fakt, díky. I za Lukáše."
,,Jo"
,,Tyvole proč vždy, kdy se bavíme, tak je to trapný ." Ptal se Jony a pateticky zakroutil hlavou.
,,Protože říkáš trapný věci." Zasmál se Vincent a tak to začalo.
Začali se kočkovat a než došli před Vincův dům, cítili se, jako když se znají celé věky.
,,Tak čau" zasmál se Jony a zamával mu. Měl z něj dobrý pocit.
,,Nazdar" mával Vincent a zalezl do domu.
Příště, kdy se viděli už vedle sebe trapně nestáli, ale dělali si různé naschvály. Lukáš je pozoroval z dálky a byl spokojený.
Z jeho přítele a nejlepšího kámoše jsou kamarádi.
Rozhodne jsem to nevydal po pul roce 👍
ČTEŠ
kulička tapioky
RomanceMít letní brigádu ve stánku s bubbletea se Vincentovi zdá jako klidná práce. Dokud se tedy nezmění plány a jemu přibude kolega, o kterého se neprosil. Měl totiž pracovat sám. ,,Vincente, pomůžeš mi prosím trochu?" ,,Jen si pracuj, když jsi tu tak...