Bölüm 17

5 1 0
                                    

4 Gün Sonra- İsmet Müfit Paşa Konağı
Ayşe Erenler ve Talat Bircan Uğurlu’nun Düğün Gecesi
14 Ocak  Pazar 1980

Neredeyse Ankara’nın tüm ileri gelenleri burada. İsmet Müfit Paşa Konağı o kadar büyük ve o kadar güzel ki birer ikişer gelen davetliler nikahın kıyılacağı koruya alınmadan önce içeri geçiyor. Altın sarısı avizelerin etrafa saçtığı ışıktan gözünü alabilenler, art arda sıralanan daire masalardaki ikramlıklardan alıyor. Oldukça şık bir görünüme sahip olan Talat özel davetlileri ile ilgileniyor. Ben, ah, ben bu gece o kadar güzelim ki kendilerini giydirmem için ısrar kıyamet rızamı alan genç kızlar, yüzüme söylemese de bakışlarından anladığım kadarıyla hepsi sitem ediyor. Kendilerini kıskandığım için güzel kıyafetler önermediğim yönündeki düşünceleri beni her gördüklerinde artıyor. Vahide Sultan, Uğurlu ailesine katılmanın verdiği mutluluğu düğündeki kadınlara nispet yaparak yaşıyor, eminim ki babam da Anadolu’nun kendisine ait olacağı fikrine daha sıcak bakıyor. Sedef Hanım ve Ata Bey sessiz bir şekilde öylece duruyor, bazen de aralarında davetliler ile ayaküstü konuşmalar geçiyordu. Sonunda nikah kıyıldı, imzalar atıldı. Tamamen evli bir kadın haline geldim. Yanıma gelip beni tebrik edenler ile ilgilenirken konağın etrafının gazeteciler tarafından sarıldığını çok sonra Berrin’den öğrendim. Tabii Ata Bey ve Sedef Hanım’ın telaşlı bir şekilde konağın dışına çıkmalarının sebebinin gazeteciler değil, Talat’ın ölümüne suikast adı verilen rahmetli eşi Gönül Uğurlu’nun babası Yaşar Bey’in kapıdaki görevliler ile yaşadığı tartışma olduğunu da heyecanlı bir şekilde yanıma gelip konudan söz eden, tam bir malumat edinince aynı heyecanla geri dönüp söyleyen Berrin’den öğrendim.

Berrin ilk önce birinin konağa zorla girmek için tartışma çıkardığını söyledi. Sonra da biz Talat ile kol kola Uğurlu konağına gitmek üzereyken tartışma çıkaran kişinin Gönül Uğurlu’nun babası olduğunu ekledi. Mekândan çıkarken bile gözlerimi dışarı gezdirip söz konusu adamı yakından görmeye çalıştım. Ancak buna iki de bir sağına soluna dönüp kendisini tebrik edenlere başını sallayan Talat izin vermedi. Tüm merakımı bir kenara bırakıp bundan sonra gelini olarak yaşayacağım Uğurlu konağına gitmek üzere Talat’ın başına geçtiği araca bindim. Sessiz bir yolculuk sonrası Uğurlu Konağı’na varıp odamıza geçtik. Makyajımı silerken Talat’a bu gece çıkan tartışmayı sordum. Biraz durdu ve ardından ceketini çıkarırken gazetecilerin içeri girme konusunda direttikleri cevabını verdi. Daha sonra yaklaşarak ellerini omuzlarıma koydu ve aynaya bakarak konuşmaya başladı:

-Çok güzelsin. Seninle ilk kez karşılaştığımız yemekte de çok güzeldin ve sanırım haklıydın. Ben o gece kokunu içime çekmek istemiştim.

Sabah erkenden kalkıp kahvaltı yaptık. Evin çalışanları ile tanıştım. Hatta daha önce tanıştığım Nadide, Talat’ın bana kahvaltı hazırlamak için sabaha doğru evden çıkıp alışveriş yaptığını söyledi. Kahvaltıdan sonra dünya turu gerçekleştirmek üzere yola çıkacağımız için başta babam olmak üzere  Vahide Sultan ve Berrin ile vedalaştım. Sonrasında kapıya kadar gelip rahmetli Gönül Uğurlu’nun babası olduğunu söyleyen Yaşar Bey beni ve Talat’ı tebrik etti.

-Kızımın mutlu olmasının büyük bir sebebiydi Talat. O yüzden ona ikinci bir izdivaç yaptığı için kızamıyorum. Çünkü o bunu fazlasıyla hak ediyor. Çok güzelsin Ayşe kızım. Ama bir o kadar da şanslısın. Talat, eminim ki sana herkesin gıpta edeceği bir hayat yaşatacak. Tabii o da mutlu olmayı hak ediyor. Sen onu mutlu etmenin yollarını ararsan o zaten bunun karşılığını sana verecektir. Gitmem gerekiyor, tekrar tebrik ederim sizi.


Kısa kollu açık krem renkli beyaz çizgili gömleği hafif kırışık olan bu ellili yaşlardaki  beyefendi yavaş ve durgun bir şekilde başladığı konuşmasına yine aynı şekilde son verdi ve bizi tekrar tebrik edip gitti. Talat’a bu beyefendi için düğünde olay çıkardı, diye söz ettiklerini şaşkınlığımı belirtecek bir biçimde dile getirdim ve bana gazeteciler içeri girmek için diretirken bu beyefendinin de orada olduğu, bu yüzden yanlış anlaşıldığı cevabını verdi. Sonrasında özel uçakla dünya turunu gerçekleştirmek üzere yola koyulduk.

BEY KIZI /KİTAP OLDUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin