Sjedio je za staklenim stolom i povlačio lagane dimove cigarete. „Kamel" mu je tako godio u ovim trenucima dok se sa saradnicima nalazio u sali za sastanke sjedišta Organizacije. Pored njega su sjedili Malik Sulejmani i Tomislav Stanačev. Kao i obično, Tomislav se opuštao uz „net šerman" i čašicu konjaka dok je Malik konzumirao samo kiselu vodu.
„Možemo li ovo iskoristiti na pravi način?", upitao je Malik, očigledno veoma zainteresovan za njegov odgovor.
„Mislim da možemo. I siguran sam da Marko zna šta radi", potvrdio je, te zatim povukao dim cigarete. „Ali, sve ćemo sada čuti od njega."
Uroš je svakog trenutka očekivao da se na velikom zidnom monitoru pojavi Marko Kovačić. On je imao važne informacije koje je želio da podijeli sa njima. I zbog toga su svi bili veoma nestrpljivi.
I nije prošlo ni nekoliko minuta, a na ekranu su ugledali svog saradnika iz Zagreba. Djelovao je opušteno. I zadovoljno. Tako je barem njemu djelovalo u trenutku dok ga je posmatrao iz sale za sastanke.
„Kakva je situacija, Marko?", upitao je.
„Sve je pod kontrolom i mislim da trenutno prilično dobro stojimo", odvratio je hrvatski političar.
„Tvoja kandidatura nam je veoma bitna, možda i presudna za naše ciljeve", ozbiljnim tonom rekao je Uroš. „I moramo učiniti sve što možemo da ovo provedemo do kraja. Bez obzira na resurse i na metode."
„Čini mi se da je podrška prilično dobra, ali isto tako, činjenica je da imamo jakog kandidata ispred vladajuće koalicije u Hrvatskoj", uključio se, vidno zabrinuti, Stanačev. „Prema informacijama kojima raspolažem, Marko je sada na ubedljivom drugom mestu, ali teško može da ugrozi Jurišićevu poziciju favorita."
„Ne budi pesimista, Tomislave", opušten je, uprkos svemu, bio Uroš. Potom je ugasio cigaretu u pepeljaru ispred sebe. „Imamo još tri sedmice do izbornog dana i svašta se može dogoditi u tom periodu."
„Posebno ako se Savez još aktivnije angažuje po tom pitanju", uključio se Malik.
„Da. I to nam je sada jedan od prioriteta", potvrdio je Uroš.
„U redu. Za sada imam dovoljno financijskih sredstava i dovoljno aktivista na terenu", ozbiljnim tonom, nastavio je Marko. „Problem je što i oni imaju sve to. I što su oni, ipak, ono što narod većinski želi da ima. Na žalost, tako je i ja ne mogu preko noći da promijenim uvjerenja ljudi i da ih ubijedim u nešto što njihov mentalni sklop ne želi da prihvati."
„Marko je u hrvatskoj javnosti okarakterisan kao udbaš i kao neko ko pokušava da uvuče Hrvatsku u novu Jugoslaviju. To je ono što javnost u Hrvatskoj ne želi da čuje. I to je ono što tako odvaja Jurišića u odnosu na njega", analitički je nastavio da objašnjava situaciju Tomislav.
„Mi to radimo na mala vrata, a ne kao program izborne kampanje", ponovo se uključio Malik. Očigledno je i sam bio veoma nesiguran po ovom pitanju.
„Upravo tako. Problem je što druga strana već ima dovoljno informacija o nama i zna kako da te informacije plasira u javnost. I sada sam ja u Hrvatskoj predstavljen kao prijetnja i kao netko tko ukida hrvatski suverenitet", nastavio je hrvatski političar.
„Onda ćemo morati da uložimo dodatne napore u kampanju. I da čitavu ovu priču upakujemo onako kako ljudima odgovara", samouvjereno je rekao Uroš. Zatim je zapalio narednu cigaretu i opušteno posmatrao svoje saradnike. „Osim toga, mislim da bi trebali da udarimo po Jurišiću i njegovim pozicijama. Siguran sam da možemo pronaći njegovu slabu tačku i da ga nokautiramo pre izbornog dana."
„A ako nema slabu tačku?"
„Onda ćemo je stvoriti", uz samouvjereni osmijeh, odvratio je Uroš, „kao što smo to i ranije radili."
YOU ARE READING
Balkanske hronike III - Vrli novi svijet
Mystery / ThrillerStigli smo do kraja. Pred vama je posljednji dio trilogije Balkanske hronike. Nakon mračne i krvave završnice prethodnog dijela, ništa više neće biti kao što je bilo. Pravila igre se mijenjaju. I novo pravilo je da uopšte nema pravila. Sada ćemo svj...