DIO 2: Ni anđeli nisu imuni na zlo - Poglavlje III

2 0 0
                                    


Povukao je dim cigarete i zatim lagano ispio gutljaj ukusnog viskija. Sjedio je u bašti restorana smještenog u suncem okupanom starom gradu u Dubrovniku. Posmatrao je mnogobrojne turiste koji su hodali pločnikom ispred njega. Bilo ih je sa raznih strana. Iz različitih država i kultura. I svi su radozalo razgledali ljepote ovog bisera Jadrana.

Preko puta njega je sjedio njegov američki prijatelj. Tomas Stivenson je ponovo bio u Jugoslaviji. To je već treći put samo tokom ove godine. Njih dvojica su uspostavili veoma dobre profesionalne i prijateljske odnose. Radili su zajedno u otkrivanju i suzbijanu aktuelne prijetnje.

Međutim, to nimalo nije bilo lako. I sve mu je jasnije bilo da se obruč oko njegove zemlje sve više steže.

„Vaši političari, izgleda, namjerno rade protiv svoje zemlje. To je zaista interesantno."

„Korumpirani su? Ili nesposobni?"

„Ima tu svega, prijatelju. Ima i jednog i drugog. Ovo je jedna velika šahovska tabla na kojoj se upravo odigrava jedna zanimljiva partija između velikih i moćnih. A pijuni na toj tabli ste, na žalost, vi."

„Kako možemo da preokrenemo stvari? Mora da postoji neki način da zaustavimo ove procese."

„Pritisak je prevelik. I ne vidim da postoji dovoljno raspoloženja sa vaše strane da se bilo šta učini. Postoji tako puno nerazumijevanja među vašim ljudima. Kao da ne govorite istim jezikom. Kao da niste stotinama godina živjeli jedni pored drugih i dijelili istu sudbinu. Zaista ne razumijem. Da li je to sujeta ili nekakav meni nerazumljiv inat? Ili je u pitanju svjestan čin grupe uticajnih i moćnih insajdera koji rade za neke druge interese?"

„Vjerujem da ima i jednog i drugog. I zbog toga su nam šanse tako male da preživimo sve ovo."

„Prema informacijama kojima raspolažem, u toku je masovni i dobro organizovani napad na vašu zemlju. U toku je nevidljivi rat. I trenutno vaša strana stoji prilično loše."

„Da li si upoznat sa spavačima koji su angažovani u Jugoslaviji? Da li znaš šta o prirodi tog specijalnog rata?"

„Ja radim za CIA-u. Ali, nisam svemoćan. I ne znam ko je sve angažovan i kako. Međutim, ono što znam jeste da su veoma uticajne interesne grupe na Zapadu uključene u sve ovo. I cilj im je da Jugoslavija nestane sa mape. Oni žele da podijele Balkansko poluostrvo na manje državice i tako da ostvare svoje vojno, političko, finansijsko i svako drugo prisustvo. Samostalni put Jugoslavije, nesvrstanost, tampon zona između Zapada i Istoka... to sve sada pada u vodu. I svemu tome je došao kraj. Moćnici su namijenili drugačiju ulogu prostoru Balkana. I ta uloga nimalo neće biti onako blistava i privlačna kakva je bila u vrijeme Jugoslavije."

„Zašto je Jugoslavija tolika smetnja?"

„Sovjetski savez je u ozbiljnoj krizi. Tamo se sve ruši. Komunizam će doživjeti krah tamo gdje je i nastao. I onda će doći do ozbiljnih geopolitičkih potresa na planeti. Nema više polarizacije. Nema hladnog rata. Nova uloga Amerike. Nova i snažna Evropa. Novi svjetski poredak. Puno toga novog se očekuje u narednim godinama. I tu, definitivno, neće biti mjesta za ono staro... ono što će po njima biti prevaziđeno i nepotrebno."

„Ali, zašto..."

„Vi ste nastali kao prozvod kompromisa. Vi ste čitavo vrijeme bili balans između dvije supersile. I sada ulazimo u svijet gdje više neće biti balansa. Ulazimo u svijet bez kompromisa. I svi prethodni kompromisi gube smisao. I ne samo to, nego mogu da postanu smetnja. Kada priča sa Sovjetima konačno bude završena, tada im sigurno neće trebati zamjenski blok u vidu nekakvih nesvrstanih na steroidima. Ne treba im nekakav klasni sukob između bogatog sjevera i siromašnog juga, na čelu sa nekakvom preporođenom Jugoslavijom. Ne. Novom svijetu trebaju korporacije, trebaju im moćne NATO snage bez stvarne konkurencije. Ne treba im balans... nego im trebaju konstantni ratovi i krize, ali ograničeni i kontrolisani. I toga će u budućnosti da bude sve više."

Balkanske hronike III - Vrli novi svijetTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon