DIO 4: Neprijatelji sudbine - Poglavlje II

2 0 0
                                    


Stiven je sjedio u udobnoj fotelji u prostranom kabinetu i opušteno povlačio dimove ukusnog tompusa. Uživao je u dimu kvalitetnog duvana i okusu „čivasa" kojeg je, povremeno, ispijao iz stilizovane kristalne čaše koju je držao u ruci. I posmatrao je svojim analitičkim očima ljude oko sebe.

Ispred njega je sjedio baron Rozenberg. I on je uživao u tompusu. Takođe, i u „čivasu". Pored njega, sjedio je Džejms Dejvis, još jedan ljubitelj tompusa i ukusnog škotskog viskija. Do Dejvisa, sjedio je crnokosi muškarac u elegantnom crnom odijelu, koji je, takođe, pušio vrhunsku „kohibu". To je bio čuveni ruski general, Anatoli Tupolev. I Naravno, bio je tu i Brendon Nilson, a koji je sjedio sa strane

Nešto dalje od njega, pored zida, stajala je i famozna crnokosa Ruskinja u elegantnoj crnoj haljini koja je tako isticala njenu seksipilnost. Gledala je tim svojim plavim očima u prisutne i ništa nije govorila.

Ovaj put nisu bili u njegovom kabinetu u Londonu. Sada su sjedili u baronovoj rezidenciji u Parizu. I imali su puno tema za razgovor.

„Fedorov ništa nije uspio da napravi u Srbiji", u jednom trenutku, na engleskom jeziku, rekao je baron. „Njegov vojni udar je upravo propao."

„Nije samo Fedorov zabrljao. I Dejvis je, isto tako, imao neuspjeh u Albaniji", ozbiljnim tonom, odvratio je ruski general. „I on je tamo doživio spektakularni poraz od te beogradske organizacije. Zar ne?"

„Priznajem da nije ispalo onako kako je trebalo. Potcijenio sam sposobnost tih balkanskih divljaka", pravdao se britanski parlamentarac. „Međutim, tamo dolje nisam ni imao prave saveznika. Sve same nesposobne i pretenciozne političare i vojnike. I šta sam mogao da napravim sa njima?"

„Čak ni el-Gazavi nije mogao da završi posao?"

„On je, svakako, imao veliki interese u svemu tome. I čvrsto sam računao na njega. Ali, bitanga je iznevjerila moja očekivanja. I završio je onako kako je završio."

„Od njega sam lično očekivao mnogo više", ponovo se uključio baron. „Ranije je toliko puta bio koristan igrač. I na kraju je pao na Balkanu."

„U svakom slučaju, ne možemo dopustiti da izgubimo čitav taj region", uključio se i Berindžer. „A kako stvari sada stoje, ta organizacija je upravo osvojlila čitavo to nesretno poluostrvo. I potpuno su nas istisnuli odatle."

„To je nedopustivo. I to se ne može tolerisati", odlučan je bio Dejvis. „Ja sam jednom pogriješio, ali dajte mi novu priliku na Balkanu i završiću sve ovo. Garantujem vam."

„Savjet nije zadovoljan sa situacijom u Evropi. I zahtijevaju da se ova priča na Balkanu konačno okonča", veoma ozbiljnim tonom, rekao je baron. „Oni su žarište krize koje mora da bude trajno ugašeno. Iz tog žarišta se sada razlivaju varnice po drugim dijelovima svijeta. I počinju da nam stvaraju probleme."

„To su neki obavještajni krugovi koji su povezani sa tim ljudima u Beogradu", uključio se Brendon.

„Ne želim da se bilo ko miješa u ono što mi radimo. A posebno ne želim da sada Amerikanci počnu sa nekom svojom igrom", i dalje je ozbiljan bio baron.

„Amerikanci?", zbunjeno je upitao Berindžer.

„Jebena CIA. I jebeni diplomatski krugovi koji trenutno čačkaju ono što ne bi smjeli", agresivnim tonom se uključio ruski general. „I to mora da bude zaustavljeno. Odmah. I ne samo to. Važno je da nastavimo sa našim planovima. Važno je da znamo dokle smo stigli sa našim pripremama i da li je virus spreman za upotrebu."

„A Balkan? Hoću li riješiti to pitanje?", u sljedećem trenutku, upitao je britanski parlamentarac.

„Ne. Balkan je moj problem. Ja ću to da riješim na svoj način", odlučan je bio general Tupolev, koji je, očigledno, čvrsto odlučio po ovom pitanju.

„Već sam se dogovorio sa Tupolevom da on riješi taj problem", ponovo se uključio baron. „Bez obzira na situaciju u tom dijelu svijeta, sada nam je od ključne važnosti da nastavimo sa našim pripremama po pitanju virusa. I uskoro očekujem rezultate od tebe, Stivene. Očekujem da sve bude onako kako je i planirano. Bez ikakvih komplikacija."

„Ne brinite. Ja radim na tome. I upravo planiram da pokrenem prve eksperimente. U kontrolisanom okruženju."

„Savjet očekuje rezultate. I moramo im te rezultate što prije predočiti", dramatičnim tonom, rekao je baron Rozenberg.

Balkanske hronike III - Vrli novi svijetWhere stories live. Discover now