BAB 5 ✓

6.3K 167 4
                                    

“Err hai?” kata aku dengan kekok. Tengku Nik Uzair hanya memandang Dalia tanpa membalasanya.  

1 saat, 2 saat, 3 saat.    
                                                                                    
“EHEMM” Dengar saja deheman itu terus Tengku Nik Uzair menghentkan pandangannya ke Dalia dan menoleh ke arah Mairah. Mukanya berubah seratus peratuss!! Dari muka terkejut terus berubah ke muka dingin.                            

“Jom balik Mairah” kata Tengku Nik Uzair dengan tegas.

“ Alaa abang Nikkk.. Mairahh nak duduk sini lagii, nak teman akak comey pliss pliss plisssss” kata Mairah dengan nada sedikit sedih. Aku yang duduk di situ terus bersuara.

“Mairah, akak lupa pulak yang akak ada hal . Akak balik dulu ye? Assalamualaikum” kata aku dan terus keluar dari kedai buku itu dan mencari Sofea.

“Sofeaa! Jom balikk jomm” kata aku terus sambil menarik tangan Sofea apabila aku terjumpa Sofea di kedai minuman. Sofea hanya mengikut aku dengan terpinga pinga.

TENGKU NIK POV

Selepas gadis itu balik, aku terus menarik Mairah untuk balik. Apabila sampai di rumah, aku terus berlalu ke dalam bilik.

“Nik Uzair, jom m-.. aihh kenapa la dengan anak aku tu”

“Hai mama! Mama buat apa tuu”
“Mama tengah siapkan makan tengah hari. Kenapa dengan abang  kamu tu? Mama panggil dia tak jawab pon  
menonong je jalan”

“Entah la mama.. Mairah pon tak tau.. Mairah naik atas dulu ye mama MUAH” kata Mairah sambil mencium mamanya dan terus masuk ke dalam bilik.

Di dalam bilik..

Tengku Nik Uzair yang dalam bilik tu terus termenung.

HMMMM

“Kenapa aku terfkirkan dia nii??? Herhh” kata Tengku Nik Uzair sambil meraup muka.

“Hello Zack. Aku nak kau cari maklumat orang ni sampai dapat. SEMUA aku nak tau pasal dia. Nanti aku hantar gambar dia” katanya dan terus menamatkan panggilan. Tidak lama kemudian, dia tersenyum sinis yang agak meng-gerunkan.

“Little Marshmallow”


# hai readers thanks for reading this story.. Jumpa di next chapter okay

# sory kalau chapter ni pendekk

Jangan segan segan untuk komen ye :)

HIS LITTLE MARSHMALLOW Where stories live. Discover now