BAB 39 ✓

4.4K 93 1
                                    

Setelah Dalia berjalan-jalan di sekitar hotel, Dalia mula bergerak untuk pulang ke hotel. Sesampainya di hotel, dia bergerak ke arah lift dan menekan button lift. Lift terbuka dan kemudian Dalia masuk.

Apabila pintu lift hampir tertutup, ada satu tangan menyelit di situ dan menahan pintu itu. Dalia pon terus menekan button untuk membuka semula pintu lift tersebut. Orang itu pon masuk ke dalam lift bersama Dalia. 

"Thankyou" kata orang itu. Dalia melihat orang itu dan berkata 

"Amer?" 

"Ehh Dalia!" 

"Awak buat apa kat sini?" tanya Dalia. 

"Aku ada kerja sikit dekat sini. Kau pulak?" balas Amer. 

"Saya honeymoon dekat sini dengan suami saya. Ermm Amer, saya minta maaf sebab tolak pinangan awak haritu. Saya harap awak faham" 

"Ouhh takpe. Aku faham. Aku harap kau Bahagia dengan pilihan kau" 

'kalau kau Bahagia' bisik hati Amer. 

"Thanks Amer". Pintu lift pon terbuka. 

"Saya pergi dulu" Amer mengangguk. Dalia pon pergi. Amer tersenyum sinis melihat kepergian Dalia. 

"See you soon, Adalia"

. . .

Dalia membuka pintu biliknya dan terlihat Tengku sedang bermain telefon di tepi katil. Dalia mengeluh perlahan. Dalia menutup pintu dan duduk di sebelah Tengku. 

"Hubby dah makan?" 

"Hm" balas Tengku ringkas.

"Hubby nak air tak? Saya ambilkan" 

"Tak perlu" 

Dalia mengeluh lagi. Dalia mengambil keputusan untuk mandi dahulu kerana badannya rasa lenguh dan melekit akibat berjalan-jalan tadi. Setelah selesai mandi, Dalia melihat Tengku masih dalam keadaan yang sama. Dia berfikir sebentar. 

TING! 

Idea dah datang! Dalia pergi ke arah bagasinya dan mencari sesuatu. Setelah jumpa barang yang dicarinya, dia terus masuk ke dalam bilik air semula

TENGKU POV

 Tengku melihat isterinya mengambil sesuatu dari begnya dan masuk semula ke dalam bilik air. 

"Kenapa dengan wife aku ni? Masuk bilik air balik, sakit perut ke?" kata Tengku seorang diri. 

ADALIA POV

 Dalia melihat ke arah cermin di dalam bilik air tersebut. 

"Hmm cantik. Aku harap benda ni menjadi. Aku tak tahu nak pujuk macam mana dah. You can do it Adalia!" 

Selepas berkata begitu, dengan perlahan Dalia membuka pintu dan keluar. Tengku yang sedang bermain dengan telefon itu menoleh ke arah Dalia. Tengku tergamam. Telefon Iphone 15 Pro Max yang berada di tangannya terjatuh di atas katil.

 Isterinya sekarang ini sangat sexy! Dengan lingerie yang berwarna merah, berkain satin dan paras bawah peha sahaja mengugat iman seorang Tengku Nik Uzair! AHAHAHA!

Dalia yang melihat Tengku tidak lepas memandangnya itu bersorak gembira di dalam hati. Atleast rancangannya untuk menarik perhatian Tengku

Berjaya!

Kemudian dengan perlahan, Dalia mengorak langkah ke arah Tengku dan dengan selamba Dalia duduk di atas paha Tengku dan melilit tangannya di leher Tengku. 

Tengku terkedu. Sebagai tindak balas natural, Tengku melilitkan tangannya di pinggang kecil Dalia menahan dari jatuh. 

"Hubby..."panggil Dalia meleret. 

"Hubby merajuk dengan sayang ke...?" 

"No. Aku tak merajuk dengan kau" 

"Lepastu kenapa hubby tak cakap dengan sayang?" Dalam hati, hanya Dalia yang tau betapa rasa nak termuntahnya sekarang ini dengan kata-katanya yang gedik itu. 'Tak sangka aku boleh jadi gedik macam ni hihhihi' desis hati Dalia. 

"Sebab boleh dear. Kau wife aku, hak aku, suka hati aku la nak buat apa pon." 

"Btw, kau nak goda aku ke,sayang..?" kata Tengku dengan suara yang nakal sambil tersenyum sinis. Dalia terdiam. Dia melihat muka nakal suaminya sekarang ini. 

"Er-erm takdelah. Mana ada. Haha" Dalia ketawa janggal. 

"Disebabkan hubby tak merajuk dengan saya, saya rasa takde apa dah kot. Saya tidur dulu." balas Dalia cepat dan mahu bangun dengan segera. Malangnya, Tengku semakin mengeratkan pelukan di pinggangnya. 

"Not so fast dear" Tengku terus menolak Dalia ke atas katil. Dia menolak tangan Dalia ke atas kepala Dalia dengan satu tangan sahaja. 

"Dah alang-alang macam ni, why not kita proceed je terus, hmm dear.." kata Tengku dengan perlahan dan menghirup bau-bauan di leher Dalia. Jantung Dalia berdegup laju. Hampir pengsan Dalia mendengar suara Tengku yang penuh bernafsu itu. 

Tengku mencium sekilas leher Dalia. Dalia mengeliat kegelian. Tengku melihat mata Dalia. 

" I need you, Marshmallow. Can i?" tanya Tengku sambil membelai pipi Dalia. Dalia melihat mata Tengku kembali dan terlihat mata Tengku yang betul-betul mahukan dirinya. 

Dengan perlahan, Dalia mengangguk. Dia juga sudah bersedia untuk perkara ini. Lagipon, mereka sudah bersuami isteri. Sudah masanya untuk Dalia menjalankan tanggungjawabnya itu. Tengku yang melihat anggukan dari Dalia itu, terus tersenyum. 

"Thank you my dear" Tengku mencium dahi Dalia sekilas. 

Tengku membacakan sepotong ayat di telinga Dalia. Malam itu bertemankan bulan dan bintang yang bersinar terang menjadi malam yang indah untuk mereka berdua.

HIS LITTLE MARSHMALLOW Where stories live. Discover now