Situasi sekarang sangat senyap dan sunyi. Sama ada Tengku atau Dalia, dua dua tidak bercakap. Dalia berasa takut dengan Tengku sebab itulah dia tidak bercakap. Dalia berharap sangat yang di cepat sampai ke rumahnya.
"Marshmallow" panggil Tengku dengan suara maskulin. Berderau rasa Dalia mendengarnya.
"Y– ye Tengku" balas Dalia tergagap. Tengku ketawa kecil.
"Are you scared of me dear..?" Dalia terdiam. Gila la kalau tak takut dengan mamat ni dengan apa yang terjadi sebelum ni kan. Ofcourse la takut.
"Sikit" Dalia membuat tangan 'sedikit' itu. Tengku tersenyum kecil melihatnya.
'Cute' desis Tengku dalam hati.
"No need to scare of me marshmallow, unless..you disobey my orders" kata Tengku dengan sinis. Haihh dia ni tak habis habis lagi ke dengan 'orders' dia tu.. Dia ingat dia tu sapa nak control aku ha??
Disebabkan Dalia tidak mahu berlakunya kejadian yang dulu, dia pilih untuk diam.
"Anyways dear..where is your house? Aku taktau address rumah kau dekat mana"
"Oh y– ye, Tengku ha– hanya perlu straight jalan ni, dan ada persimpan pusing k– kiri. Lepastu sampai." Omg Dalia, kenapa kau tergagap ni.
Dalia berdehem kecil untuk membetulkan suaranya. Tengku hanya mengangguk dan meneruskan perjalan.
Setibanya di rumah Adalia
"Terima kasihh Tengku sebab tolong hantar saya.. Saya masuk dulu" kata Dalia dengan cepat tanpa mendengar balasan Tengku dan terus masuk ke dalam rumah. Dia melihat kereta Tengku pergi. Fuhhh
"BARGHH!"
"AAA UMII TOLONG DALIA!!" jerit Dalia dengan terkejut.
Dalia melihat gerangan yang menakutkannya. Dia terus memukul kepala orang itu.
"Hishh kau nii Sofeaaa terkejut tau takk! Nasib aku takdak heart attack" Dalia merengus geram.
"HAHAHAHAHA sorry sorry" kata Sofea sambil ketawa terbahak bahak.
"Soryy naik lori laa" Dalia menjeling Sofea.
"Alaa kau ni..jangan marah bestiee kuu..hihihi aku tengok kau terhendap hendap dekat luar tu, tu yang saja aku nak kenakan kau hahaha. Eh lewat kau balik? Keluar pagi balik petang, kau pergi mana? Kata nak pergi ambil angin ja"
"Aku ada hal sikit tadi"
"Hal apa? Cita la.." pujuk Sofea. Dalia pon menceritakan apa yang berlaku semasa dia keluar.
"Perghh hebat betull kau Daliaa! Jumpa bakal mother in law..power power.."
"Ish mother in law apa bendanya.. Aku dengan Tengku tu takde apa apa tau. Celah mana bakal mak mertua pon taktau"
"Alaa kau ni, Tengku tu kan suka dekat kau siap hantar kau balik pulak tu pastu kan tadi kau jumpa mama dia kira setuju la tu dia jadi mak mertua kau"
"Setuju apa pulak ni Sofea?? Aku Cuma pergi makan tengah hari je sebab aku tolong mama dia bukannya kitaorang bincang pasal kahwin ke apa..haihh kenapa la kawan aku macam ni.."
"OHHH ye eh? Ingatkan bincang pasal kahwin tadi. Hehehe" Aku menjeling Sofea.
"Lagipon aku taknak la kahwin dengan Tengku tu..macam pyscho je aku tengok..baru jumpa dah cop nak jadi suami aku..gile ke apa" aku mengeluh panjang .
"Ye ke tu hmm?" kata Sofea sambil mengangkat kening.
"Kalau kau taknak takpe, bagi aku..helokk sangat Tengku..barang barang hot gituu" kata Sofea dengan nada gediknya.
"Ha mula la tu perangai gedik tu dah keluar" aku menggeleng perlahan. Sofea hanya tersengih sahaja.
#hai readerss terima kasih for reading this story.. Jumpa di next chapter okay
Jangan segan segan untuk komen ye :)
YOU ARE READING
HIS LITTLE MARSHMALLOW
RomanceKarya pertama bouquetlower 1st story.. . . . TENGKU NIK UZAIR -Seorang jejaka yang kacak, beku dan pendiam itulah sifatnya yang mampu menarik perhatian semua wanita di luar sana. Berumur 28 tahun dan menjadi CEO di syarikat NIK HOLDINGS yang terkena...