Dalia terdiam. Dia mengangguk sedikit lepastu.
"So what is your answer?" tanya Tengku lagi.
"S-saya nak t-tolak lamaran m-mama Tengku" Dalia tergagap gagap berbicara.
"WHATT?!" jerkah Tengku. Dalia menutup mata apabila mendengar itu. Tengku terus mencengkam bahu Dalia dengan kuat. Dalia terkejut dan meringis kesakitan.
"Sa-sakit Te-Tengku. L-lepass" Dalia meronta sedikit.
"Look at me dear" Dalia menggeleng.
"I said LOOK AT ME!" jerkah Tengku lagi. Dalia terus memandang Tengku. Dia dapat melihat yang mata Tengku berwarna merah menandakan Tengku marah yang teramat.
It's so amazing. Bila marah je terus bertukar merah. Hihihi.
"Listen here Dalia..Aku nak kau fikir baik baik sebelum kau bagitau dekat mama aku. I want Yes for the answer. Kalau jawapan kau is not yes, then Amer will disappear from you. Forever. Try me." Aku terkejut.
"Macam mana Tengku boleh kenal Amer? Macam mana Tengku tau pasal Amer?" tanya aku dengan laju.
"I know all about you marshmallow. My mens always watching you, remember?" Tengku tersenyum sinis.
'Patut la aku rasa macam ada orang ikut haritu. Macam mana aku boleh lupa nii' desis hati Dalia. Melihat Dalia hanya diam, lalu Tengku pon berkata
"Think carefully dearr. Silap bagi jawapan, nyawa orang lain yang akan melayang. Semuanya pada kau. Bye dearr" Lepas berkata begitu, Tengku terus berlalu pergi. Dalia yang diam itu tadi terus jatuh terduduk.
"Ya Allah..apa aku nak buat ni? Kenapa semua ini berlaku dekat aku?" Dalia menunduk dan dalam diam dia mengalirkan air mata. Dia buntu. Dia tidak mahu kahwin dengan Tengku dalam masa yang sama dia taknak nyawa Amer hilang sebab dia. Tolong Dalia...
Malam di rumah Adalia..
"Dalia..kau kenapa ni? Dari tadi aku tengok kau tak focus dekat movie ni. Tadi kata nak tengok kan, lepastu tak focus pulak. Kenapa ni Dalia?" tegur Sofea. Dalia melihat sekilas Sofea. Kemudian, dia duduk menghadap Sofea.
"Sofea, tolongg akuu. Tadi...." Dalia menceritakan semuanya yang terjadi pada pagi tadi. Dia tidak tahu mahu buat apa lagi. Sekarang dia mengharapkan bantuan daripada Sofea.
"Apaa?! Dia ugut kau untuk bunuh Amer kalau kau tak terima lamaran mama dia tu?" Sofea terkejut. Dalia mengangguk.
"Serius la?" tanya Sofea untuk kepastian.
"Ye Sofea. So sekarang ni kau kena tolong aku. Aku nak buat apa sekarang nii?" tanya Dalia dengan cemas.
"Tengku tu aku rasa ada something la. Takkan la suka suka hati dia jee dia nak bunuh orang? Tah tah dia mafia apa Dalia?" Dalia terkejut.
"Ma-mafia..?" tanya Dalia takut. Dalia paling takut dengan mafia. Kalau boleh dia taknak jumpa dengan mafia dan taknak ada kene mengena pon.
"Ishh kau ni jangan merepek la Sofea..jangan takutkan aku lagi boleh tak? Aku dah menggigil sekarang ni"Sofea melihat badan Dalia. Betul. Dalia memang menggigil. Sofea terus memeluk Dalia.
"Soryy Dalia. Aku tak nak takutkan kau pon." Sofea mengusap perlahan Dalia untuk menenangkan dirinya.
Dalia memang akan menggigil badannya kalau dia ada terdengar orang menyebut perkataan mafia atau pon seangkatan dengannya. Semua ini bermula dari dia kecil lagi apabila dia melihat movie mafia yang bunuh membunuh orang dengan kejam yang di tonton oleh abahnya. Lepas tengok movie tu, terus ja menggigil. Sampai uminya melarang untuk melihatnya lagi dah.
Hmm kesian Dalia. Lepas Dalia sudah tenang, Sofea terus suruh Dalia tidur. Pasal harini, fikirkan esok saja. Dalia hanya akur dan terus tidur. Dia perlukan rehat.
#hai readerss terima kasih for reading this story.. Jumpa di next chapter okay
Ada sapa sapa nak tolong Dalia tak? Hehehe
Jangan segan segan untuk komen ye :)
YOU ARE READING
HIS LITTLE MARSHMALLOW
RomanceKarya pertama bouquetlower 1st story.. . . . TENGKU NIK UZAIR -Seorang jejaka yang kacak, beku dan pendiam itulah sifatnya yang mampu menarik perhatian semua wanita di luar sana. Berumur 28 tahun dan menjadi CEO di syarikat NIK HOLDINGS yang terkena...