BAB 32 ✓

5.1K 109 0
                                    

Keesokkan harinya, Dalia bangun awal dan siapkan makan pagi. Dah jadi isteri Tengku mestilah rajin betul tak? Heheheh

Dia memasak nasi lemak,mee goreng dan kuih karipap untuk sarapan pagi. Mama yang baru masuk ke dapur terkejut melihat banyak makanan yang disediakan Dalia.

"Dalia, banyaknya kamu masak. Boleh habiskan ke semua ni?" tanya mama. Dalia menoleh ke arah mama.

"Eh mama! Selamat pagi mama. Takpe mama kalau tak habis kita bagi la pakguard yang kat luar tu dengan pekerja mama makan sekali. Boleh mama?"

"Boleh Dalia..baik hati kamu. Mama bersyukur sangat dapat menantu macam kamu ni." Dalia hanya tersenyum mendengar nya.

"Uzair dah bangun ke belum? Lambat betul harini bangun tidur. Penat sangat ka semalam?" Tanya mama.

"Haah mama. Penat la kot sebab layan ramai tetamu yang datang." Jawab Dalia polos.

"Eh bukan yang tu mama maksudkan. Dalia tak faham ke?"

"Ouhh bukan eh? Lepastu apa mama? Apa yang Dalia tak faham?"

"Kamu dua dah ehemmm ehemm ke?

"Ha? Apa dia tu mama? Dalia tak faham la" kata Dalia sambil garu kepalanya. Haihh poloss sungguh Dalia ni. Sampai itu pon tak faham. Tak apa la Dalia...

"Eh takde apa la Dalia. Sekarang ni semua dah siapkan, mama tolong hidangkan. Kamu pergi kejutkan suami kamu tu ye" kata mama dengan  cepat dan lembut. Mama pon tak sangka yang dia dapat menantu yang polos gituuu..

"Baik mama" Dalia terus menuju ke tingkat 3 sambil menaiki tangga. Cepat sikit sampai, kalau naik lif lambat.

Sampai sahaja di bilik Tengku, dia masuk dan menuju ke arah katil. Oooo... Tengku masih tidur rupanya.

"Tengku..bangun Tengku.. dah pagi ni" kejut Dalia lembut. 'Tak bangun jugak hmm aku nak buat macam mana eh?"

"Tengku, bangun Tengku. It's morninggg" Dalia menepuk perlahan pipi Tengku. Tiba tiba tangannya dipegang oleh Tengku dan ditarik rapat ke arah Tengku. Tengku membuka matanya dan terpampang la muka isteri kesayangan nya.

"Good morning marshmallow" kata Tengku dengan suara serak basah nya. So sexy!

"M-morning too Tengku" Dalia tergagap gagap kerana mukanya dan muka Tengku sangat rapat sehingga hidung mereka bersentuhan.

Tengku memeluk Dalia dan sekali pusing Dalia berada di bawah pelukan Tengku manakala Tengku dia atasnya.

"Arhh" Dalia terjerit kecil dan terkejut. 'Dia nak buat apa niii? Pagi kott agak agak lahh"

"Te-tengku mama pa-panggil Tengku makan. J-jom ma-makan" kata Dalia  gementar.

"Shushhh let me see your face first. So beautiful" Tengku membelai pipi Dalia lembut. Dalia juga turut terbuai.

"Can i get my morning kiss?" tanya Tengku sambil mengusap bibirnya pula. Dalia hanya mengangguk dan menurut saja. Jujur kata dia malu nak kiss Tengku, tapi tak salahkan. Dah jadi husband and wife dah pon HAHAHAHA

CUPP
Tengku mencium bibir Dalia sekilas.

"Thank you for your energy dear" kata Tengku dengan tersengih nakal. Dalia menutup mukanya malu.

"Dah dah. Tengku, mama panggil suruh kejutkan Tengku untuk sarapan. Jom makan" kata Dalia sambil menepuk bahu Tengku sedikit.

"Kau lapar ke hmm?" Dalia mengangguk. Tengku tersenyum kecil melihat aksi isterinya yang comel tu.

"Okay. Jom"

Mereka pon turun untuk sarapan bersama sama.

Setibanya di meja makan..

"Amboii...lambat betul pengantin baru kita ni bangun tidurr..malam semalam penat sangat kee" usik Umairah. Tengku hanya memberi jelingan kepada adiknya.

"Eh takde la Umairah. Semalam penat sikit je. Biasala tetamu ramai kan" balas Dalia. Mama dan Umairah tergelak kecil mendengar jawapan Dalia. Dalia diam.

'Aku salah jawab ke? Apa yang kelakarnya' desis hati Dalia.

"Comel la akak kite ni. Polos pulak tu. Comel dan polos. Pandai abang Nik cari isteri hihihihi" gelak Umairah. Tersengih sengih mamanya pon. Tengku hanya mendengarnya. Dia hanya tersenyum kecil sahaja. Ya.. memang isteri Tengku ni sangat polos.

"Dah cukup. Makan" kata Tengku. Mereka mengangguk dan menadah tangan untuk membaca doa. Tengku membaca doa dan mengaminkan. Kemudian mereka pon makan. Pagi itu mereka makan dengan sungguh gembira.



# hai readers macehh sebab baca story ni..

Jumpa di next chapter okayy :)

Byee!

HIS LITTLE MARSHMALLOW Where stories live. Discover now