BAB 49 ✓

4.3K 81 0
                                    

Lima bulan kemudian..

Sudah lima bulan sejak peristiwa Tengku masuk hospital itu berlaku. Sekarang semuanya sudah selesai. Xavier, musuh utama Tengku sudah tiada. Amer pon sudah tiada. Tiada musuh dan tiada apa-apa. Tengku juga sudah keluar hospital dan kembali sihat. Kehidupan Tengku dan Dalia sangat tenang sekarang.

Sekarang mereka berada di rumah mama Tengku kerana malam nanti mama mahu membuat makan-makan di rumahnya. Jadi, mama menjemput sekali umi dan abah Dalia untuk join sekali untuk makan-makan malam nanti.

Dalia sedang berehat di balkoni dalam biliknya dan Tengku. Dia merasakan angin petang itu sungguh nyaman. Tiba-tiba ada sepasang tangan melingkar di pinggangnya. Dalia tahu itu adalah suaminya kerana bau darii badan Tengku sangat dia kenali dan sungguh wangi.

"Dear...buat apa petang-petang ni dekat sini,hmm?" tanya Tengku lembut. Tengku mencium lembut belakang kepala Dalia.

"Saja nak amik angin petang-petang ni..rasa nyaman je" Dalia turut balas dengan lembut. Tengku memusingkan badan Dalia menghadap dirinya. Tengku mencium pula dahi Dalia. Lama mereka dalam keadaan begitu. Dalia juga turut nikmati ciuman di dahinya. Kemudian, Tengku bersuara.

"Tapi hubby taknak dear dan baby dalam perut ni sakit" kata Tengku sambil mengusap lembut perut Dalia. Surpriseee!! Dalia dah mengandung tiga bulan guys! Lepas je Tengku keluar dari hospital, Dalia pula kerap muntah tak kira masa. Pagi muntah, tengah hari muntah, malam pon muntah. Jadi, Tengku membawa Dalia pergi ke klinik untuk periksa apa yang tak kena dengan isterinya.

Rupa-rupanya Dalia mengandung! Tak sangka betul Tengku dapat berita yang sangat menggembirakan ni. Ingatkan lama lagi nak mengandung hehehhe. Tetapi hanya Dalia dan Tengku sahaja tahu. Mereka ingat nak buat surprise untuk keluarga mereka malam nanti.

Dalia terkelip-kelip memandang hubbynya.

"Boleh hubby ulang balik ayat tadi?"

"Taknak dear dan baby dalam perut ni sakit?"

"Tak tak..sebelum tu"

"Tapi hubby?" kata Tengku pelik. Dalia tersenyum gembira mendengar itu.

'Aku ada salah cakap ke tadi?' kata Tengku dalam hati. Tengku hairan melihat isterinya tersenyum-senyum kepadanya.

"Hubby bahasakan diri hubby, hubby?" kata Dalia dengan tersenyum. Ohh rupanya tentangg itu. Patutlah dari tadi tersenyum-senyum je isterinya Tengku nii.

"Ye. Hubby bahasakan diri hubby, hubby sebab hubby nak tukar. Hubby taknak dah cakap kasar-kasar dah dengan dear. I will change myself just for you dear" ujar Tengku dengan tersenyum lembut. Haihhh..sejak-sejak keluar dari hospital ni, Tengku memang senyum jee sepanjang masa. Terutamnya bila dengan isteri dia. Bertambah-tambah senyuman tuu.

"Comel la hubby nii" kata Dalia dan mencubit pipi Tengku. Tengku ketawa kecil.

"Oiii..sudah-sudah la tu berasmara dana dekat atas tu..mai la sini tolong masak. Sepatutnya tuan rumah yang masak, ini tetamu pula yang masak. Hampeh betul" kata Zack. Ya, Zack yang sedang memasak BBQ di bawah itu. Danish pon turut membantu Zack.

"Shut up! Kau yang nak makan BBQ sangat kan so kau yang masak la. Mama aku nak buat biasa-biasa je, kau je yang nak lebih-lebihh. Huhh" jerit Tengku sedikit kuat kepada Zack. Ya..betul la tu. Mama Tengku nak masak yang ringan-ringan je untuk makan malam nanti, Zack je yang kata nak makan ayam panggang la, daging BBQ la jadi dia la yang kena buat semua tu. HAHAHHAH. Dalia hanya ketawa saja melihat tingkah laku Tengku dan Zack.

"Dah..dah..hubby pergila tolong Zack dengan Danish tu. Lia nak ke bawah sekejap nak tolong mama dengan umi kat dapur." kata Dalia sambil menepuk sikit dada hubbynya.

"Tapi hubby nak duduk dengar dear..nak peluk,cuddle dengan dear.." rengek Tengku sambil mengeratkan lagi pelukan pada Dalia.

"Kenapa manja sangat ni hmm..takpe-takpe, malam nanti hubby nak peluk,cuddle Lia pon boleh. Sekarang pergi tolong dekat bawah tu okayy" ucap Dalia sambil mengusap pipi Tengku itu.

"Okayy" balas Tengku pasarah. Dalia ketawa kecil.

"Hubby turun dulu tau. Nanti apa-apa panggil hubby. Jangan buat kerja banyak sangat tauu" pesan Tengku.

"Yee baik hubby..dah pergi-pergi" Tengku membuat muka sedih kerana isterinya seperti menghalau dirinya.

"Oii cepat la sikitt!" Tengku menjeling Zack dengan tajam yang berada di bawah tu.

"Hubby...."

"Ye ye..byeee" kata Tengku dan terus keluar dari bilik untuk tolong Zack dan Danish. Dalia ketawa kecil. Ada-ada saja perangai Tengku sekarang ni. Terlebih manja.

"Mungkin pembawakan baby kot.." fikir Dalia. Dalia mengusap lembut perutnya.

"Baby mebesar dalam ni dengan cepat dan sihat okay. Mama tak sabar nak tunggu baby keluar" kata Dalia perlahan kepada perutnya. Kemudian Dalia pon turun ke dapur untuk menolong mama dan uminya.






#hai semua..hahaha terlebih manja pulak Tengku ni.. jumpa di next chapter okayy byee :)

HIS LITTLE MARSHMALLOW Where stories live. Discover now