اطلاعات

82 8 0
                                    

اطلاعات
شخصیت های این فیک تو یه دنیای خیالی (شبیه دنیای ما ولی یه قرن بعد) زندگی میکنن و این یسری اطلاعات راجب این دنیاست تا موقع خوندن خیلی علامت سوال تو ذهنتون ایجاد نشه. تو طول داستان هم بهشون اشاره می‌شه.
دنیای این فیک دیستوپیاست. دیستوپیا یا ویران‌شهر دنیاییه که توش همه چی داغونه. مثلا توی این فیک، آدم‌ها از اکثر حقوقشون منع شدن و خیلی نرماله که وسط خیابون یه آدم به دست خوناشام کشته بشه. که البته این خودش یه یوتوپیا (آرمان‌شهر) برای خوناشام‌هاست.
یه نکته‌ی خیلی مهمی که هست اینه که درسته که خوناشام‌ها وجود دارن تو فیک و توی زمان آینده هم هست ولی داستان حالت فانتزی نداره. دنیاشون مثل دنیای ماست ولی پیشرفته‌تر و خوناشام‌هایی که شبیه آدم‌هان.

سه نوع موجود تو این دنیا زندگی میکنن: آدم‌ها، خوناشام‌ها و ربات‌ها.
1.خوناشام‌ها تقریبا همون هایی هستن که تا الان راجع بهشون شنیدین. یه گونه‌ی جانوری جدیدن نه موجودات ماورایی.
به نور خورشید حساسیت ندارن. شنوایشون قوی‌تر از انسانه. سرعتشون از آدم‌ها بیشتره ولی نه خیلی. به طور معمول در حد سریع‌ترین دونده‌های انسانن. وقتی بخاطر خون تشنه بشن رنگ چشم‌هاشون تغییر می‌کنه و دندون‌های نیش و ناخن‌هاشون در حد چند میلی‌متر بلند میشه.

2.ربات ها سه دسته هستن دسته ی اول ربات های انسانی ان که بشدت هوشمندن. فاقد احساسات هستن و شبیه به انسان های واقعی طراحی شدن.
دسته ی دوم ربات های عملی هستن. این ربات ها شکل ساده‌تری دارن و کارهایی مثل تمیز‌کردن حمل بار و... رو انجام میدن. دسته ی سوم ربات های خشک هستن. این ها گوشی، تلوزیون و لپتاپ های پیشرفتن.
3.آدم‌ها رو هم که می‌شناسیم همه.

یه سری رده‌بندی توی کشورشون هست:
رده‌بندی اصلی:
آدم‌ها و خوناشام‌ها یه رده‌بندی اصلی دارن. این رده‌بندی از شماره‌ی یک تا ده هست. کسایی که هیچ درامد، شغل یا تحصیلاتی ندارن شماره‌ی یک و کسایی که درامد خیلی بالا دارن و تو کارشون به شدت حرفه‌ای هستن یا مقام دارن رتبه‌ی ده رو میگیرن. این رده‌بندی قابل تغییره. هر کسی با رده‌ی یک متولد میشه و براساس توانایی‌هاش و کارهایی که انجام میده رده‌ش بالاتر میره.
مهم نیست از یه خانواده با رده‌ی ده متولد شده باشن یا با رده‌ی یک، رده‌ی یه نوزاد تا سن هفت سالگی همیشه یکه. فراد رده‌ی یک تا پنج که رده‌ی پایین محسوب میشن باید به افراد رده‌ی شش تا ده که قدرتمند هستن احترام بزارن و مطیعشون باشن.

رده‌بندی ژنتیک:
رده‌بندی مهم بعدی رده‌بندی ژنتیکه. این رده غیرقابل تغییره.
برای خوناشام‌ها دو نوعه. کسایی که از خانواده‌ی خوناشام متولد شده باشن اصیل‌زاده ان و خوناشام‌هایی که اول آدم بودن و بعد به خوناشام تبدیل شدن عام‌زاده هستن.
عام‌زاده‌ها پنج دسته دارن که براساس رده‌ی ژنتیکشون در زمان آدم بودنه.
1.گولد: بهترین رده اس و تقریبا با خوناشام‌ اصیل‌زاده برابری می‌کنه.
2.گری
3.وایت
4.بلو
5.گرین

[Rumination]Where stories live. Discover now