(6 Kasım 2024, düzenledim)
Yaz tatilin ilk günüydü ve aylar sonra nihayet gene uzun bir süre geç uyanacağını bilmesinin zevkiyle esnerken, yatağının başındaki saate göz atmıştı Dazai.
Hassiktir
Saat 10:34 geçiyordu ve dün uyumadan önce babasına sabah vakitlice pastaneye ineceğine söz vermişti. Yani kısacası iki buçuk saat geç kaldı.
Çabucacık yataktan kalkıp örtüyü düzeltirken, kapının dışından gelen ayak seslerini algılıyordu.
Üç ... iki ... bir-
Ablası odasının kapısını sertçe açtı. ,, Seni kokuşmuş tembel hayvanı! Sabahtan beri her işi ben ve Fyodor yapıyor- "
,, Eşek önce kendini anarmış. " Dazai umursamaz bir tavırla yatağından uzaklaşıp kapıya yöneldi.
,, Bu halini babamın önünde de sergileyebilecek misin bakalım. " Yosano kapıdan uzaklaşıp merdivenlerden hızlıca indi. Dazai kafasını kapının dışına uzatıp, ablasının gidişini izliyordu. Ablasını sevmiyor değildi elbet.
Sadece ... sinir bozucu buluyordu. Aslında ablası sadece iki yaş büyüktü ondan. Ve Yosano'nun yaşındaki kızların hepsi sinir bozucu geliyordu Dazai'ye. Onun aksine, küçük kardeşi Fyodor ablasıyla daha iyi geçiniyordu.
İç çekerek elini ve yüzünü yıkamak için lavaboya gidiyordu.
______________________
Chuuya elindeki kurabiye tepsisini düşürdüğü gibi donakalmıştı.
,, Chuuya! Aman tanrım! "
Bi boku da becer.
Yere çömelerek kurabiyeleri tekrar tepsiye dizdi. ,, Özür dilerim abi- "
Chuuya'nın ablası da yanına çömelmiş ona yardım etti. Chuuya suçluluk duyuyordu. ,, Ben hallederim abla... ",, Olur mu hiç öyle şey. "
,, Kouyou, sen kasaya geç, ben hallederim. Chuuya sen de bence çık burdan. " Sinek kovalar gibi elini hava da savuyordu Verlaine. " Masaları falan sil. " Abisinin sesi çok sertti. Sözünü geçirebilmek için kullanıyordu her zaman bu ses tonu. Kouyou ve Chuuya da aynı an da kalkıp mutfaktan çıktı.
Verlaine'nin Chuuya'yı değil de kız kardeşini kasaya yerleştirmesinin sebebi, onun güzelliğinin müşteri çekmesiydi. Kouyou da bunun gayet farkındaydı. Büyüleyici cazibesini de severek kullanıyordu tabi.
Chuuya eline bir bez alıp, daha demin temizlemiş olduğu masaların üstünden tekrar geçiyordu.
Morali daha bu erken saatlerde bozulmuştu bile. Tek nedeni de, her ne kadar çabalasa da bir türlü abisinin gözüne girememesiydi.
Dün, yaz tatili boyunca pastane de çalışıp, aileye bir faydası dokunmasına karar vermişti. Verlaine da Chuuya'nın bu kararına
,, Peki. ", deyip geçiştirmişti.Fakat sabahın altısında Chuuya'nın Kouyou ile birlikte mutfakta hazırlık yaptığını görünce şaşırdı. Tabi eğer demin hazırladığı her şey çöp olmasaydı, sabahın köründe kalkmış olmasına değmiş olurdu.
Chuuya son masayı da silerken karşı tarafta bulunan, abisinin adlandırdığı; düşman pastaneye bakıyordu. Yıllardır komşulardı. Hatta o ailenin iki erkek çocuğu ile aynı okula gidiyordu.
Bu durumu sevmiyordu. Aslında o düşman ailenin en küçüğü olan Fyodor ile hiçbir sorunu yoktu. Fakat ortancı- hatta onunla aynı yaşta olan, aynı sınıfa giden Dazai...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tatlı Rekabet [ TAMAMLANDI ]
Fanfictionİki ailenin yıllardır komşu olması yetmezmiş gibi, bir de karşı karşıya pastane açınca gereksiz ama fazlasıyla ciddi bir rekabete girilmişti. Yaz tatilin de başlamasıyla, oğullarını yanlarında çalıştırmaya karar verdiler. Dazai Chuuya'dan hoşlanmıyo...