,, Hadi bakalım! " Dazai kolunda takılı olan sepeti ve omzundaki çantasını yere bırakıp, yemyeşil çimenin üstüne bir pike sermişti. Üstüne oturduktan sonra Chuuya'nın da oturmasını elini yere patpatlayarak belirtmişti.
Chuuya iç geçirip karşısına bağdaş kurarak oturmuştu.
Sakin bir pazar günüydü. Ve hava çok sıcaktı. Chuuya üstündeki ince hırkayı soyup beline bağlıyordu. O sıra da Dazai babasının yapmış olduğu unlu mamülleri sepetten çıkartıyordu. Hepsi birer saklama kabın içindeydi. Pikenin üstüne diziyordu.
Dün Dazai açık bir şekilde kızıl saçlıyı bir randevuya çağırmıştı. Ya da Chuuya öyle düşünüyordu sadece. Ve tüm geceyi "neden?" sorusunun cevabını düşünerek geçirmişti.
Çünkü arkadaş değillerdi.
İşte Dazai da bunu değiştirmek için çaba göstermek istiyordu. Neden mi?
Çünkü doğduğu günden beri tanımış olduğu bu kısa boylu çocuk artık gözünde "kısa", "agresif", "sabırsız" ve "inatçı"dan fazlasıydı.
,, Benimle bir gün geçirmeye hazır mısın? " Dazai kurnazca sırıtarak elma parçasına batırmış olduğu çatalı Chuuya'ya uzatmıştı.
,, Peki ama neden? " Chuuya esmerin yüzündeki sırıtışa karşılık gözlerini devirmişti. Çatalı elinden alıp ağzına götürmüştü.
,, Çünkü bence bizden iyi dost olur. "
Chuuya'nın bir kaç kez çiğnediği elma az kalsın boğazında kalıyordu ki püskürmüştü. Parçacıklar pikenin dışına ulaşmıştı. Çimenlerin arasında kaybolmuşlardı.
Dazai yüzünü iğrenmiş bir şekilde buruşturdu.
,, Dalga mı geçiyorsun benimle? "
,, Hayır. Bu arada, köpek halin daha sevimli. Lütfen lamaya dönüşme. "
Chuuya ağzını bir peçete ile silmişti.,, Benimle neden dost olmak istersin ki? " Dazai şakakarını ovarken, derin ve sesli bir nefes vermişti.
Yani neden sürekli her şeyi sorgulamak zorundaydı ki? En çok da bu özelliğini sevmiyordu Chuuya'nın.
,, Yani neden istemeyeyim? "
,, Çünkü zorbamsın? "
Esmer olan gülmemek için dilini ısırmıştı.
Eline bir kurabiye alıp kemirmeye başlamıştı. ,, Derken? "
Chuuya bacaklarını göğsüne çekip kollarını bacaklarına sarmıştı.
,, Yani insan neden birden bire zorbalık ettiği insanla dost olmak ister? "Evet. Aslında Chuuya çok doğru bir noktaya değinmişti. Çünkü kendini bildi bileli Dazai ona hep kaba davranıyordu. Onunla her konu da alay ediyordu. Kalabalığın ortasında rencide ediyordu.
Ve bunu büyük bir zevkle yapıyordu.
En kötüsü de, tüm bunları sadece Chuuya'ya yapıyordu. Tabi ki düşününce, iyi ki başkalarına da zorbalık etmiyor diyordu Chuuya kendince. Fakat bu yine de adil değildi.
,, Evet. Sanırım haklısın. Ama... " Dazai kurabiyeyi kemirmeyi bırakıp, kemirdiği yeri inceliyordu.
,, Ama? "
,, Ama insanlar değişir. "
Chuuya bir kaşını kaldırmış, esmer saçlının yüzüne pek de ikna olmamış gibi bakıyordu.
,, Tamam... peki... Fakat hala sorularım var- "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tatlı Rekabet [ TAMAMLANDI ]
Fanfictionİki ailenin yıllardır komşu olması yetmezmiş gibi, bir de karşı karşıya pastane açınca gereksiz ama fazlasıyla ciddi bir rekabete girilmişti. Yaz tatilin de başlamasıyla, oğullarını yanlarında çalıştırmaya karar verdiler. Dazai Chuuya'dan hoşlanmıyo...