BÖLÜM YİRMİ İKİ,
İMKANSIZLIKLAR.
...."Şu rahatlığa bak. Sanki üç gün uzaklaştırma alan benim. "
"Bugün uzaklaştırmamın son günü Aras. Bu yüzden kes sesini." Aras gülerken Seda bana bakıyordu.
"İdil abla,kimi dövdün?"
"Cadıyı," dedim.
"İdil." Omuz silkerek teyzeme baktım. "Yalan değil."
Eniştem ve Aras gülmeye başlayınca annem Aras'a,teyzem de enişteme tip bakışlar atarak onları susturmayı başardılar.
"Kızım."
"Efendim anne?"
"Müdür beyin anlattıkları dışında bize bir şey anlatmayacak mısın?"
"Ne anlatayım," dedim börekten bir ısırık alırken. "Aldım kafasını masaya geçirdim işte."
"Ablama güncelleme gelmiş sanırım. " çatalımı elime aldığımda Aras ona fırlatacağımı sanarak hızla eniştemi önüne siper etmeye çalıştı.
Umursamadım yine de onu.
"Eylül gelecek birazdan," diyerek ayağa kalktım. Aras'a döndüm. "Yaralı olduğunu unutarak ona yastık falan fırlatırsan seni aynı yastıkla boğarım." Seda'ya döndüm bu defa.
"Eylül ablanın üzerine atlarsan gece seni götürmesi için orman canavarını çağırırım. "
Anneme ve teyzeme döndüm. "Arkadaşımı rahat bırakmazsanız mahallede kimin dedikodusunu yaptıysanız ona anlatırım. " annem ve teyzem şok içinde bana bakarken eniştem gülüyordu.
"Ve enişte," dedim gülümseyerek. "Şuan seni tehdit edecek bir şey bulamadım ama aklıma gelince söylerim." Eniştem gülerek kafasını salladı. "Tamamdır hanımefendi. "
"Öyleyse herkese afiyet olsun." Odama gittiğimde derin bir nefes verdim.
Sınav haftası okuldan uzaklaştırma almak mı? Tam bana göre bir şeydi bu.
Her neyse. Ne de olsa yarın okula gidebilecektim. Güldüm kendi kendime.
Efil'in son halini merak ediyordum açıkçası.
...
"Abimle konuşmadın mı?""Ondan ayrıldım."
Güldü. "Yine mi?" Ciddiyetle kafamı salladım. "Ve tabi bir cevap alamadım."
"Belki de müsait değildir," dedi Eylül.
"Tabi," dedim. "Kesin öyledir."
"Nilay okul değiştirmiş."
"Ne?" Kafasını salladı Eylül. "Ciddiyim ben. Bizzat müdür beye sordum."
"Artık umrumda değil." Eylül elini omuzuma attı.
"Abim yakında dönecek."
"Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun?" Güldü.
"Adar Karahan sözüne güvenim tam çünkü. "
"Yine de korkmuyor musun?"
"Ne?"
"Ben...bilmiyorum. " gözlerimi kapattım. "Adar gittiğinden beri tek bir şey bile yoluna girmedi Eylül."
"Yapma İdil." Gözlerimi açarak Eylül'e baktım.
"Ona gitme demiştim." Derin bir nefes verdim. "Ama başını belaya sokmaya bayılıyordu sanki!" Gözlerim dolduğunda Eylül'e baktım.
"Ya geri dönmezse?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAVİ GÜL
Teen Fiction"Mavi gül." Arkamı dönüp ona baktım. "Ne?" "Benim için ne olduğunu sormuştun ya. Sen benim için mavi gülsün. Buradasın,benimlesin ama aynı zamanda da imkansızsın. benim için imkansızsın." Kalbime bir ağırlık oturduğunda gözlerimi onun kahve gözlerin...