Soleggiato || Episode 5

168 10 0
                                    

Tengku Rafuan melangkah masuk kedalam bangunan syarikat miliknya yang bernama Company RKP The Ky yang mempunyai 23 tingkat.

"Morning, Tengku." Ramai staf lelaki dan perempuan menunduk hormat apabila melihat seorang lelaki dingin dan tegas yang berbadan tegap berjalan melangkah ingin pergi ke pejabatnya.

Tengku Rafuan hanya mengangguk sedikit apabila stafnya menunduk sedikit kearahnya.

Manakala PAnya Rafael mengikutinya dari belakang. Tengku Rafuan memasuki lift miliknya seorang yang dilarang untuk sesiapa sahaja masuk kedalam lift itu termasuklah PAnya dan orang terdekat kecuali mummy and daddynya.

Rafael memasuk kedalam lift yang biasa dipakai oleh staf dan kakitangan untuk pergi ketingkat mana-mana sahaja kecuali tingkat 22 dan 23. Jika mahu pergi ke tingkat tersebut perlu ada password yang diketahui oleh Tengku Rafuan dan orang yang dipercayai Tengku Rafuan.

Setelah sampai ditingkat 21 iaitu pejabat Tengku Rafuan yang terletak di tingkat 21. Rafael pun telah pun sampai di tingkat tersebut dan dengan pantas dia mengikuti Tengku Rafuan dari belakang.

Staf yang berada ditingkat tersebut menunduk hormat dan sapa. Tengku Rafuan hanya mengangguk kepalanya sedikit dengan wajah bekunya.

Sampai sahaja di depan pintu biliknya terus dia masuk kedalam dan melabuhkan punggungnya di kerusi mejanya. Manakala Rafael pula meletakkan dua fail yang tebal diatas meja itu dan meninggalkan bilik Tengku Rafuan untuk pergi ke mejanya.

Tengku Rafuan mengeluh perlahan sambil menyandarkan badannya di kerusi. Banyak betul kerja nak kena buat

Baru sahaja dia ingin membuka fail yang ada diatas mejanya tiba-tiba iPhone miliknya berdering mengeluarkan mesej dari Whatsapp. Syafiq lagi?

Tengku Rafuan melihat video yang dihantar oleh Syafiq dan mendownload video itu.

Setelah saja download Tengku Rafuan menekan video itu dan melihat...

"Abang Fiq rakamlah betul-betul! Ha,macam ni. Okey steady je tau macam tu."

"Dah ke belum Rauna?" Tanya Syafiq sambil fokus membetulkan handphone nya.

"Sabarlah kejap! Betul-betul rakam tu!"

"Ye tahulah!"

Tengku Rafuan tergelak kecil melihat Rauna yang sedang stress memarahi Syafiq yang sedang perbetulkan handphone. Dah macam abang adik pun ada dorang ni. Nasib tak overthinking!

"Okey dah! Rauna start tau." Kata Rauna dengan excited dan mula memainkan gitar ditangannya.

Hold your hair in deep devotion(I'll be)
At least as deep pas the Pasific
Ocean
Now Is wanna be yours

Secret I have held in my heart
Are harder to hide than I thought
Maybe I just wanna be yours

I wanna be yours
I wanna be yours
Wanna be yours
Wanna be yours
Wanna be yours

Terus hilang stress Tengku Rafuan. Video ini membuatkan Tengku Rafuan mengukir senyuman ikhlas dibibirnya dan matanya menatap tajam wajah Rauna yang ada didalam video itu.

I wanna be yours
If you like your coffee hot.
(Wanna be your)
Let me be your coffee pot
(Wanna be your)
You call the shots. Babe
(Wanna be your)
I just wanna be yours
(Wanna be your)

"Alright itu sahaja daripada Rauna yang cantik! Terima kasih sudah menonton!"

"Hahaha! Tak payah beranganlah nak jadi penyanyi." Bidas Syafiq yang masih merakam Rauna.

Secret For You: Dia Hanya Untukku!Where stories live. Discover now