"WHAT?!!" PRANG!! BAK! Arthur pun dengan sangat marah melemparkan barang-barang kemas yang berada di biliknya itu dengan kuat dalam keadaan geram, marah dan sedih.
JDER! Sraaa..
"HOW COULD THIS THING HAPPEN AT THE MOST IMPORTANT TIME FOR ME?!" Marah Arthur lagi sambil memukul-mukul kepalanya dan dadanya hingga sesak.
Pengawalnya yang melihat Arthur dalam keadaan seperti hanya mampu berdiam dan ikut turut sedih.
Arthur menangis teresak-esak hingga wajahnya memerah.
"Raja Arthur. Please be patient. I also mourn the death of Sir Archie. We will soon find out who killed him." Kata seorang pengawal disitu.
"Please.. Search immediately." Mohon Arthur. Semua pengawalnya yang berada didalam biliknya itu dengan serentak mengangguk dan segera pergi.
"Why.. why..Why did all this happen on a happy day for me?"
Disamping itu...
"Soleggiato my love!" Gembira sahaja Tengku Rafuan memanggil isterinya. Rauna yang mendengarnya pun muak.
"Tadaa! Abang ada bawakan cincin dengan rantai!"
"Aku tak nak pakai." Krak. Hampir berkecai hati Tengku Rafuan apabila mendengarnya. Sudahlah mahal!
"Soleggiato please. Abang dah beli barang ni takkan tak nak pakai? Nah, tengoklah dulu cantik ke tidak. Kalau cantik mesti sayang suka kan?" Rauna pun melirikkan matanya kearah cincin dan emas itu.
Entah kenapa Rauna tiba-tiba tertarik pada cincin itu dan terlihat familiar. Dengan ada berlian hijau di cincin itu sungguh menarik perhatian Rauna.
"Bagi aku cincin ni. Aku nak cincin je."
"Ha? Kenapa? Rantai ni macam mana?"
"Kau bagi jelah kat Rayyan. Dia kan boyfriend kau." Tengku Rafuan terkaku seketika apabila mendengar kata-kata Rauna itu. Rauna pun mengambil cincin itu dan memakainya.
Jder!
"Raf, aku dah dapat cincin ni." Selepas Damian berkata begitu dia pun terus mencampakkan cincin itu pada Tengku Rafuan.
"Nice." Tengku Rafuan pun melihat Damian yang tiba-tiba murung itu. Tak seperti biasanya. Selalu bersemangat.
"Hoi, kau kenapa murung?" Tengku Rafuan tergelak sinis.
Damian tidak membalas pertanyaan Tengku Rafuan dan memalingkan wajahnya. Daniel yang melihatnya pun bingung.
"Weh Damian! Kau asal?" Tanya Daniel pada Damian.
"Asal Jepun. Kenapa?" Jawab Damian dengan nada malas. Daniel pun semakin pelik mengapa selepas dia sudah selesai misi jadi begini? Selalunya mestilah penat tapi tidaklah penat begini.
"Jawablah elok-elok!" Bak!
"Woi! Sakitlah bongok! Kau apahal!?" Marah Damian pada Daniel sambil jerit kesakitan.
YOU ARE READING
Secret For You: Dia Hanya Untukku!
Mystery / ThrillerTengku Rafuan Kyle & Rauna Eryn Rauna Eryn seorang yang berani hadap sesiapa pun walaupun pangkat orang itu lebih tinggi daripadanya. Pada masa yang sama dia juga mudah kasihan kan orang dan baik hati. Rauna Eryn tinggal bersama Tok Mal dan Omar Zar...