"Hmm, cepat dah eh panjang rambut aku ni?" Bebel Tengku Rafuan sendiri sambil memperbetul rambutnya yang sedikit panjang itu.
"Soleggiato? Nak pergi mana?" Tanya Tengku Rafuan pada Rauna yang baru sahaja selesai pakai kasut.
"Pergi keluar lah. Tak nampak ke orang tengah siap-siap nak pergi?" Jawab Rauna membuatkan Tengku Rafuan terkejut.
"Sorry. Nak pergi keluar tu pergi mana?" Tanya Tengku Rafuan membuatkan Rauna rimas. Rauna pun terus menghempas pintu rumah itu dengan sangat kuat membuatkan Tengku Rafuan terkejut buat kali ke dua.
Pada masa yang sama..
Tok. Tok. Tok
"Raja?" Isaac pun membuka pintu.
Isaac pun memandang sekeliling bilik tidur Arthur.
"Where are you?" Isaac pun pergi ke tingkap bilik dan melihat dari luar.
"Ck ck ck, meow. Nana? Meow." Arthur ke hulur ke hilir sambil memanggil kucing peliharaannya yang hilang.
"Meow." Arthur pun memandang kearah bunyi kucing yang mengeong. Akhirnya Arthur sudah menjumpai kucingnya!
"Nana! Come here!" Dia pun lari kearah kucing itu. Belum sempat menangkap Nana, Nana sudah keluar dari pagar rumahnya dan lari sangat laju.
"Akh?! NANA!?" Arthur pun terus mengejar kucingnya itu.
"Oh no. Raja? He can't leave the house because his condition is not good at all!" Kata Isaac dengan perasaan khawatir.
"Hmm.. nak minum kat mana eh? Haus lah. Dah 2 jam aku berjalan." Soal Rauna dengan dirinya sendiri.
"Meow."
"Eh? Kucing?" Kucing itu pun mendekati dirinya pada Rauna.
"Ya Allah. Comelnya kucing ni!" Rauna pun membelai kucing yang comel itu.
"Ma'am! Please hold the cat!" Sahut seseorang sambil lari tergesa-gesa kearah Rauna.
"Eh? Ha, okey okey." Rauna pun memegang erat kucing itu. Lelaki itupun berhenti.
"Ha, ha.." Lelaki itu mengelap peluhnya dan duduk di atas lantai kerana terlalu penat.
"A-are you okay?" Tanya Rauna pada lelaki itu.
"Ha.. Excuse me? That's my cat." Arthur pun mengambil kucingnya dan mendongak untuk menatap wajah gadis yang menangkap kucingnya tadi.
'Ya Allah? Hensemnya?!' Bisik Rauna dalam hati dengan matanya sedikit mebuntang.
"Mathilda?!" Kedua pipi gadis itupun disentuh kemas. Rauna terkejut kerana pipinya disentuh dan wajahnya ditatap lama oleh jejaka kacak itu.
Tambah terkejut lagi Rauna melihat mata lelaki itu berkaca-kaca.
"Erk, encik!" Kuat Rauna menepis tangan lelaki itu.
"Meow!" Nana pun menggigit lengan tangan Arthur.
"Ouch!" Arthur terkejut kerana kuat tangannya ditepis. Arthur pun tersadar apa yang telah dia lakukan pada gadis itu.
YOU ARE READING
Secret For You: Dia Hanya Untukku!
Mystery / ThrillerTengku Rafuan Kyle & Rauna Eryn Rauna Eryn seorang yang berani hadap sesiapa pun walaupun pangkat orang itu lebih tinggi daripadanya. Pada masa yang sama dia juga mudah kasihan kan orang dan baik hati. Rauna Eryn tinggal bersama Tok Mal dan Omar Zar...