Tok, tok.
Lalu pintu itupun dikuak dari luar dan kemudian seorang jejaka yang bertopi dan memakai masker hitam bersama Isaac.
"Who are you?" Tanya Arthur pada lelaki tersebut. Kemudian lelaki itupun membuka masker yang dipakai olehnya dan memandang wajah Arthur.
"He's Damian. The person you are looking for." Kata Isaac.
"Damian?!" Nama itu disebut kuat oleh Arthur dengan riak wajahnya yang terkejut.
"Actually we didn't have time to find him, but he came himself to see you." Kata Isaac lagi.
"Damian, you came alone?"
"Aku nak bercakap dengan kau. Suruh Isaac keluar." Damian tidak menjawab pertanyaan dari Arthur dan menyuruh Arthur untuk bersembang dengannya tanpa Isaac disisinya.
"Don't be rude!" Isaac terus menggenggam sebelah bahu Damian dengan kasar lalu Arthur memberi isyarat untuk Isaac keluar.
Isaac menghembus nafas dengan kasar dan keluar.
"Sit down."
"Aku nak berkongsi cerita pasal Tengku Rafuan. Aku tahu Isaac ada dapat info tentang Rauna tetapi itu hanya sedikit."
"Before you talk about Rauna Eryn, tell me about what really happened to my father." Damian mengangguk.
"Aku bunuh Raja Archie demi demi mendapatkan Peridot Ring."
BAM! Kuat Arthur menghentak meja dan mendekat kearah Damian.
Buk! Wajah Damian ditumbuk hingga bibirnya berdarah.
"WHY DID YOU DO THAT?!"
"Aku terpaksa buat! Kalau aku tak buat sama je! Aku akan mati dan Raja Archie pun mati! Kau pun tahu kan seberapa harganya Peridot Ring tu? Aku tahu kau dapat balik cincin tu dan kau kena simpan elok-elok." Buk! Selepas sahaja Damian selesai berkata terus wajahnya ditumbuk lagi.
"Did Tengku Rafuan tell you to trade? With what?" Damian tersenyum senget. Cepat sahaja Arthur dapat meneka.
"Kau dari dulu memang bijak macam biasa."
"Tell me!"
"Pedang...The Citrine Sword Of Life. Sukar untuk dijumpai dan didapati sehinggakan ia tidak dapat dijual beli kan." Jawab Damian sambil memegang pipinya yang luka.
"Tapi masa nak bertukar barang tu aku sedikit sedih kerana ayah kau tak ingat muka aku. Auch.." Sambungnya lagi dengan selamba.l
"Ck. There seems to be a story behind the sword. Tell me about the Citrine Sword of Life." Damian sedikit terkejut selepas Arthur berkata begitu. Bagaimana dia boleh tahu?
"Aku terkejut kau berkata begitu, Arthur. Jadi baru aku faham kenapa Tengku Rafuan mengincar kau." Itu kerana Arthur terlampau bijak.
"Jujur, aku tak tahu kisah disebalik pedang itu dan aku tak boleh ambil tahu. Kau faham-faham jela ya kenapa tak boleh sebab pedang itu hanya diketahui oleh beberapa orang sahaja." Sambungnya lagi.
"Aren't you afraid if Tengku Rafuan finds out about this? And I'm also weird, how do you know about this?"
"Sebab sejak awal aku bukanlah dari pihak Tengku Rafuan."
__________________________________________
Tok,tok.Perlahan sahaja Damian memasukkan tubuhnya didalam ruangan.
"Wow~ Damian!" Nama itu disebut oleh Tengku Rafuan sambil menepuk tangan.
YOU ARE READING
Secret For You: Dia Hanya Untukku!
Mystery / ThrillerTengku Rafuan Kyle & Rauna Eryn Rauna Eryn seorang yang berani hadap sesiapa pun walaupun pangkat orang itu lebih tinggi daripadanya. Pada masa yang sama dia juga mudah kasihan kan orang dan baik hati. Rauna Eryn tinggal bersama Tok Mal dan Omar Zar...