-Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år! Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva ut i hundrade år! Mamma, Ludde och Amelia kommer sjungandes in i mitt rum. De har en tårta, och presenter med sig. Amelia och Ludde sätter sig på sängkanten och räcker fram ett varsitt paket.
-Grattis! Säger mamma och kramar om mig.
-Tack! Ler jag. Jag kollar lite misstänksamt på mamma, för hon har inte gett fram någon present än. Men jag vet nästan att jag kommer få en dator. Jag börjar långsamt riva av pappret från presenten från Ludde. Och under pappret gömmer sig en liten nallebjörn som håller i ett hjärta där det står "Kram".
-Tack, säger jag med ett leende. Ludde brukar aldrig kramas. Han är bara inne på sitt rum hela tiden och spelar gitarr eller något. När jag säger hej eller försöker krama honom så slår han mig bara. Jag skulle aldrig ge honom en sånhär nallebjörn, för då skulle han reta mig jättemycket för det. Jag kollar upp på mamma igen, lite misstänksamt. Hon kollar tillbaka på mig, men tillslut ger hon sig.
-Okej okej.. Ler hon och plockar fram ett stort avlångt paket. Hon lägger det i mitt knä och ser förväntansfull ut. Jag river snabbt av pappret och öppnar datorkartongen. En Mac Book Air!
-Tack tack tack! Utbrister jag och kramar om mamma.
-Varsågod! skrattar hon. Den är bara din, men om du ska ha lösenord på den så vill jag veta det. Okej?
-Okej! Fnissar jag förväntansfullt. Får jag öppna den? Ler jag.
-Visst, den är din. Jag öppnar datorn och sätter på den. Jag skapar en användare som heter "Haley" och skriver in lösenordet, jag har redan klurat ut ett väldigt bra lösenord, "snuffe021", för min gamla ödla hette Snuffe. Datorn är så snabb! När jag börjar blogga på den här kommer det bli så enkelt att skriva inläggen!
YOU ARE READING
Kram, från E
HorrorNär Haley fyllt 13 och får en egen dator börjar det riktiga livet. Hon får äntligen börja blogga. Men vem är det som skickar de otäcka meddelandena till henne, och kontaktar henne vart hon än är? Och varför blir hon tagen mitt i natten, i parken, ti...