-Vadå? Klart du ska skaffa blogg Haley? Utbrister Clementine.
-Jag ångrade mig bara. Det kändes så kul innan, nu orkar jag inte. Suckar jag.
-Alla har en blogg. Clementine kollar surt på mig. Varför bryr hon sig ens?
-Jag vet att jag har pratat om det länge och så, men nu ändrade jag mig bara, du får bara acceptera läget Clem, fatta. Jag reser mig upp och går in i klassrummet. Egentligen behöver vi inte gå in innan åtta, men jag behövde gå ifrån Clementine. Vid min bänk sitter Nora, vi har suttit vid samma bänk sedan sexan började. Det är April, och vi ska börja sjuan efter sommarlovet. Nya klasser, nya lokaler, allt är nytt. Clementine sitter i bänken bakom mig, och vi brukar alltid skicka lappar imellan bänkarna. Vi skriver om allt från killarna, till hur tråkig läraren är. Jag och Clementine har åsikter om allt, och vi brukar alltid prata om hur irriterande folk är. Det är det jag gillar med Clementine, hon förstår exakt vad jag menar med saker, men det här med bloggen vill jag inte att hon ska ha något att göra med. Jag har hört att folk har fått sociala mentalproblem, av bloggar, för att man får så mycket elaka kommentarer på inläggen. Jag började tänka på det först nu, och jag undrar varför Clementine och alla andra inte tänkt på samma sak.
-Hej, säger Nora utan att kolla på mig.
-Hej! Säger jag tillbaka.
-Jag hörde att du och Clementine typ.. Bråkade där ute, vad är felet? Frågar Nora och kollar upp på mig från skrivhäftet.
-Jag vill inte blogga längre, och Clem gör fett stor grej av det.
-Bry dig inte. Ler Nora. Snart skaffar hon sig ett eget liv.
Egentligen tycker jag att Nora kan vara väldigt dömande ibland mot folk. Hon kan säga riktigt elaka saker, men jag spelar bara med, för jag vill inte hamna i bråk med henne. Jag är bara så himla feg.
-Men du, ska du inte ta och iallafall försöka börja med bloggen, Ella har ju blogg, och hon är ju typ, populärast nästan överallt av bloggen.
-Men det är för att Ella är så jävla elaka mot alla hela tiden så att alla är bara rädda för henne. Suckar jag och drar fram skrivhäftet.
-Hon är inte så farlig.
-Du har inte sett hennes inlägg. Skrattar jag.
-Joo..
-Hon bara skryter?! Fräser jag.
-Visst. Suckar Nora.
YOU ARE READING
Kram, från E
HorrorNär Haley fyllt 13 och får en egen dator börjar det riktiga livet. Hon får äntligen börja blogga. Men vem är det som skickar de otäcka meddelandena till henne, och kontaktar henne vart hon än är? Och varför blir hon tagen mitt i natten, i parken, ti...