Neviem, čo ma znepokojovalo najviac zo všetkého v podzemí, čo som doteraz videla, no rozhodne sa mi nepáčilo, že Elena bytosti z iných svetov nazývala zvieratkami. Pre ňu asi nepredstavovali nič viac - nie bytosti im správcom seberovné, ale podradné, ako zvieratká, ktoré držia uväznené v podzemí.
Prišlo mi, akoby Elena a jej brat vlastne boli zvyknutí cítiť sa určitým spôsobom nadradene, a preto sa správali tak trochu povýšenecky, ako sa správali. Premietla som si rozhovor s Filipom, ktorým ma už akoby aj predpripravil na to, čo ma tu v dome čakalo. Možno len slabým odvarom, no predsa mi to naznačil. Mladý Filip Sanford vedel, do čoho idem - a že to nebude med lízať, bolo isté.
Predstavila som si, ako naivne som len pred chvíľkou stála so životopisom v ruke pred bránou domu a v duchu sa smiala nad tým, načo to bolo vôbec celé dobré. Veď oni tu nepotrebovali niekoho s bohatými pracovnými skúsenosťami. V podstate im na to stačil len nejaký zúfalý blázon.
Elena konečne odomkne dvere. Tie sa otvoria a ona vojde dnu. Začujem zvuk reťazí a viem, že ktokoľvek, kto sa krčí v tme za mrežami, je hore a nespí. Elena zapaľovačom zapáli fakle na stenách a konečne mám možnosť uzrieť toho tvora za mrežami. Šokovane ustrniem. ,,Filip?!?"
Elena pokrúti hlavou. ,,Nie, to nie je on. Nenechaj sa oklamať vzhľadom. Je to menič. Naučil sa na seba vziať si podobu akéhokoľvek človeka. A tak si na seba prebral tú Filipovu, aby nám lov a prácu s ním čo najviac znepríjemnil. Najnovší prírastok do zbierky."
,,Ahoj, kráska," tvor konečne prehovorí. ,,Také pekné dievčatko s peknými očami. Pomôžeš mi dostať sa na slobodu?" spýta sa sladko menič.
,,Drž zobák! Nepomôže ti!" okríkne ho Elena. ,,Patrí k nám."
,,Toľká škoda.. toľká škoda. Zamiloval som si tvoju krásnu tváričku," oči mu priam šialene tykajú zo strany na stranu. ,,Akého by si ma chcela, aby som vyzeral, aby si ma pustila na slobodu, holubička? Viem ti splniť všetko! Úplne všetko, po čom túžiš," zasyčí. ,,Ale najprv ma musíš pustiť," dodá a pred mojimi očami sa zmení na Elenu. Zdesene uskočím a preglgnem.
Nepáčil sa mi spôsob, akým so mnou komunikoval. Prišiel mi nebezpečný, šialený, nešlo z neho nič dobrého. Iba sila a strach vyvolávajúca energia.
,,Tak čo to bude? Viem sa zmeniť aj na niekoho, kto už nie je medzi živými a chýba ti. Živého či mŕtveho. Hocikoho. Stačí ma len pustiť na slobodu," dobiedza. Bola to zaujímavá ponuka a musela som uznať, že udrel na citlivú strunu. Nebola som ale hlúpa. Pustila by som ho a hneď by bol zmizol pri prvej príležitosti, neostal by tu. Napriek tomu jeho vizuálna podoba s Filipom, na ktorého sa opäť zmenil, ma miatla, rovnako, ako vedomosť, čo menič dokáže. Vzbudzovalo to vo mne i trochu rešpektu alebo skôr hrôzy.
,,Pustíme ťa len pod jednou podmienkou, menič. A tú už poznáš. Vrátiš sa do sveta, odkiaľ si prišiel, a budeš prevezený do inej väznice. Šancu napraviť sa si mal už minule a posral si si ju. Opäť si na seba až príliš upozorňoval, bol si nepoučiteľný."
,,Počkať.. on už tu raz bol?"
,,Áno. Je tu druhýkrát. Raz odmietal návrat do svojho sveta a nasľuboval nám, že sa zmení. Hovno sa zmenil. Upozorňoval na seba a nadprirodzeno ešte viac."
Chápavo pokývnem hlavou. ,,Jasné, chápem. A ako to s ním vyzerá tentokrát?"
,,Pracuje sa na tom. Filip na tom pracuje, no povedal, že je to na dobrej ceste. Tvrdohlavým rebelom je hlavne henten tu," kývne hlavou smerom k meničovi. ,,Každopádne, sme tu len na exkurzii, zatiaľ. Nie je jediný tvor v podzemí. To by sme tu prakticky potrebovali len jedného človeka, zvyšok by si mohol váľať šunky niekde pri bazéne."
YOU ARE READING
Správkyňa portálov
FantasyKeď sa Andrei dlhšiu dobu nedarí zamestnať, pociťuje pocity beznádeje. Jej osud sa ale rýchlo zmení, keď jedného dňa prechádza okolo starých domov a naskytne sa jej príležitosť v jednom z nich pracovať. Čo všetko však zahŕňa práca v starom sídle rod...