28.

8 2 0
                                    

,,Once in your life, you find her
Someone that turns your heart around
The next thing you know, you're closing down the town
Wake up and it's still with you
Even though you left her way across town
Wondering to yourself, "Hey, what've I found?"

When you get caught between the Moon and New York City
I know it's crazy, but it's true
If you get caught between the Moon and New York City
The best that you can do
The best that you can do is fall in love

Filip - he does as he pleases
All of his life, he's masked his choice and
Deep in his heart, he's just, he's just a boy
Living his life one day at a time
And showing himself a really good time
Laughing about the way they want him to be

When you get caught between the Moon and New York City
I know it's crazy, but it's true
If you get caught between the Moon and New York City
The best that you can do (the best that you can do)
The best that you can do is fall in love," Filip začne spievať, tentokrát krásnu, romantickú pieseň. Nepoznala som ju, najskôr to musela byť celkom stará pieseň. Popravde som ani nepoznala tú predošlú pieseň, zdalo sa mi, akoby Filip zo všetkých najradšej počúval a spieval predovšetkým menej známe melódie a akoby hľadal skryté poklady v hudbe. Jeho výber tomu nasvedčoval, bol netradičný, iný - iný, než by od neho jeden očakával, prekvapil ma. A možno naozaj chcel len prekvapiť. Alebo možno mu išlo o poukázanie na svoj siahodlhý prehľad v hudbe. Ťažko povedať.

,,To nepoznám. Čo to je?" vyzvedám.

,,Pieseň Christopher Crossa. Volá sa Arthur's theme alebo Best that you can do. Pre vlastnú potrebu som meno Arthur pozmenil na Filipa," povie trochu pobavene a príde mi, akoby bol plne odhodlaný povedať mi k tomu ešte čosi viac. ,,Christopher Cross vyhral niekoľko cien Grammy. A táto pieseň konkrétne bola vydaná v roku 1981. A keď dobre viem, tak vyhrala aj Oscara," priblíži mi s priam učiteľským prehľadom. Vždy som obdivovala to, koľko nie práve veľmi potrebných faktov dokázala uniesť jedna ľudská myseľ, a toto bolo jedným z nich.

,,Zaspievaš mi ešte niečo?" zažobroním.

,,I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I believe I can soar
I see me running through that open door
I believe I can fly
I believe I can fly
I believe I can fly (woo)," spieva a ja sa zasmejem.

,,Ach bože," chytím sa za hlavu. Toto som ho zrovna počuť spievať veľmi nechcela.

,,Čo? Prečo sa smeješ?" nechápe.

,,Neviem, za každým si pri tom spomeniem na jednu komédiu, Vo štvorici po opici 3. To asi preto," myknem tentoktát trochu previnilo plecom. Nemalo mi to byť vtipné. Ale z nejakého dôvodu bolo. Možno to bolo sčasti spôsobené i Filipovým prednesom a že spieval I believe I can fly v podzemí, v ktorom som sa teraz cítila ako uväznená. Bolo to absurdné.

,,Ale.. nuž, hlas máš pekný," musím mu to uznať. Ak by chcel, pokojne by mohol ísť do nejakej talentovej šou. A ak by chcel, tak by ju mohol aj vyhrať.
,,Dostaneš ma už von?" stále ho prosíkam, pričom neskrývam sarkazmus.

„Veď nasleduj môj hlas," odpovie jednoducho.

,,A môžeš mi podať rukuuuu?"

A tak mi ju Filip podá.

Správkyňa portálovWhere stories live. Discover now