Luukku 18

78 10 0
                                    

Joonas

Riisuin vaatteita saunan pukuhuoneessa Joelin katseen alla. Nikon katse minua olisi miellyttänyt, mutta Joelin katse teki minut lähinna ahdistuneeksi. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, kieltäytyisin Joelin tarjouksesta ja ottaisin Nikon kanssani saunaan. Vaihtaisimme viimein meidän aiemmin keskeytetyn suudelman. Minä ja minun suuri suuni. Saunahetki Joelin kanssa uudelleen ei varsinaisesti houkuttanut...

"Mennäänkö?" Joel kysyi virnistys kasvoillaan ja tarjosi omaa kättään. Tiesin tasantarkaan, mitä tuo havitteli tältä saunahetkeltä. Tällä kertaa en ollut vaihtamassa edes yhtä suudelmaa.

Loin Joelille harvinaisen feikin hymyn ja tartuin vastahakoisesti tuon käteen. Suihkutilassa sijaitseva yksi suihku loi Joelille hyviä mahdollisuuksia lähennellä lisää. Yritin parhaani mukaan väistellä tuon suudelmia ja luikin edeltä saunaan voidakseni linnoittautua nurkkaan polvet rintaa vasten. Ihmettelen syvästi, jos Joel ei pikkuhiljaa tajuaisi vihjauksiani siitä, etten ole kiinnostunut...

"Sullahan oli kiire. Anna mä lämmitän", Joel hymähti selvittyään hieman minun jälkeeni saunan lämpöön. Tuo kiersi käsivartensa ympärilleni ja painoi päänsä kosteen hiuspehkooni. Halusin pois tuon läheltä.

"Meillä tais aiemmin jäädä täällä hommat vähän kesken", Joel kuiskasi matalla äänellä korvaani. Tuon toinen käsi lähti uhkaavasti liukumaan alemmas vartalollani, vaikka olinkin mahdollisimman pienessä kasassa.

"Älä", mutisin hiljaa Joelin käden saavuttua kohteeseensa. Nappasin tuon ranteesta kiinni ja siirsin tuon käden hätäisesti kauemmas. En ollut ollenkaan halukas tähän. Halusin Nikon viereen...

"Joonas rauhotu. Ei kukaan yllätä tällä kertaa Tommin palopuheen jälkeen", Joel hymähti ja tuon käsi lähti jälleen liikkeelle kehollani. Hengitin raskaasti ja silmäni olivat sulkeutuneet. Ahdisti. Ahdisti ihan helvetisti.

"Joel lopeta!" Huusin kuuluvaan ääneen tuon käden päästyä jälleen liian alas. Pomppasin ylös lauteilta ja jäin saunan alaosaan tuijottamaan selvästi hämmentynyttä Joelia.

"Joonas ihan rauhassa. Ei tässä oo mitään..", Joel aloitti tuolla ärsyttävän tyynellä äänensävyllä ennen minun keskeytystäni.

"Joo nimenomaan tässä ei ole mitään! Meidän välillä ei ole yhtään mitään! Mä säädin sun kanssa vain saadakseni Nikon huomion itseeni, mutta nyt se on taas jossain yksin itkemässä ja se on kokonaan sun syytä! Mä en ole tippaakaan kiinnostunut susta! Sä olet vaan pilannut mun ja Nikon mahdollisuudet olemassaolollasi! Joten, voisitko ystävällisesti jättää mut rauhaan ja takoa sinne paksuun kalloosi, ettei mulla missään vaiheessa ollut tunteita sua kohtaan?!" Purin sydämeni kokonaisuudessaan edelleen hämmentyneelle Joelille. Nyt hämmennyksen seassa oli myös ripaus surua ja tiesin, että tuo pidätteli kyyneleitä. Olin hyvä lukemaan ihmisten tunteita. Siksi tiesin myös tasan tarkkaan, miltä Nikosta tuntui, kun suostuin Joelin ehdotukseen yhteisestä saunahetkestä. Olin melko varma, että huutoni kuului mökkiin asti. Toivottavasti myös Nikon korvat vastaanottivat viestini.

Käänsin selkäni Joelin murtuneille silmille ja siirryin vetämään jälleen vaatteet ylleni unohtaen suihku osuuden täysin. Halusin nyt vain löytää Nikon ja korjata koko väärydeen, jos se enää oli korjattavissa. Jos Nikon sydän oli enää korjattavissa kaiken sen tuhon jälkeen, mitä mä olin sille aiheuttanut.

***
Sanoja: 433

Pika saunasessio🚿

The game of love || Blind Channel joulukalenteri 2023Where stories live. Discover now