part 23

36 10 16
                                    

Arjuna memberhentikan keretanya di perkarangan kawasan rumah keluarga Shazana .

"Okay , dah sampai ." Kata Arjuna .

Shazana hanya tersenyum kemudian dia turun daripada kereta .

Arjuna turut turun daripada kereta .

"Jom lah Mika kita masuk . Jangan risau mummy dengan daddy saya tak makan orang hehe ." Kata Shazana .

Arjuna tergelak kecil kemudian dia mengusap kepala Shazana .

"Ye lah , jom kita masuk ." Kata Arjuna .

Kemudian mereka masuk ke dalam rumah bersama-sama .

"Assalamualaikum ." Shazana memberi salam namun tiada yang menyahut .

Dia melihat Arjuna .

"Mika tunggu kat luar kejap okay ? Jangan masuk dulu sebab rumah macam tak ada orang nanti kang tak pasal-pasal kita kena tangkap khalwat ." Terang Shazana .

Arjuna tertawa kecil .

"Biarlah kalau kena tangkap pun , cepat sikit kita kahwin ." Usik Arjuna .

Shazana sudah membulatkan matanya .

"Ish Mika ni ! Jangan macam-macam eh , ada yang ada taekwando nanti ." Ugut Shazana .

Sekali lagi Arjuna tertawa kecil .

"Baiklah , Mika tunggu kat luar ." Kata Arjuna sambil tersenyum .

Shazana mengangguk kemudian dia masuk ke dalam rumah .

Dia pergi ke dapur namun tiada orang .

Arjuna masih setia menunggu di luar rumah seperti yang diminta Shazana .

Tiba-tiba ada seorang wanita berumur lingkungan 50 tahun menegurnya .

"Anak ini siapa ya ?" Tanya wanita itu .

Arjuna terkejut melihat wanita itu .

"Makcik ni sape ?" Tanya Arjuna kembali .

"Eh Bu Ayu , puas Shaz cari kat dalam tapi tak jumpa . Kat sini rupanya ." Kata Shazana yang tiba-tiba muncul daripada dalam rumah .

Wanita itu memandang Shazana .

Wanita itu merupakan pembantu rumah di rumah itu dan dia merupakan orang Indonesia .

"Eh , Shaz . Kapan kamu pulang ?" Kata wanita itu .

"Baru je sampai , mummy dengan daddy mana bu ?" Tanya Shazana .

"Oh , Dato sama Datin lagi ga ada di rumah . Katanya ingin pergi bertemu teman mereka ." Jawab Wanita itu .

Arjuna terkejut mendengar jawapan wanita itu .

Dato ? Datin ?

Jadi Shazana merupakan seorang anak Dato ?

Kenapa dia tidak tahu ?

Dia kemudian memandang Shazana .

Shazana juga turut memandang Arjuna .

"Oh Mika . Ini Ibu Ayu . Dia pembantu kat rumah ni . Bu , ini Arjuna . Dia kekasih Shaz ." Shazana mengenalkan mereka .

Ibu Ayu kemudian mengangguk .

"Jadi anak ini pacar Shaz ya . Ganteng orangnya ." Ibu Ayu memuji Arjuna .

Arjuna tersenyum malu .

"Ibu masuk dulu ya , mahu siapkan makanan . Ntar Dato sama Datin pulang mahu makan ." Ibu Ayu meminta diri kemudian dia masuk ke dalam rumah untuk melakukan tugasnya sebagai pembantu rumah .

aku , kamu dan tuhan [ pjw ff ] Where stories live. Discover now