part 7

62 12 39
                                    

"HA ? KAU PREGNANT ANGEL ?" terbeliak mata Shazana selepas mendengar pengakuan Angelina .

Ya , Angelina telah membuat pengakuan bahawa dia mengandung kepada sahabat-sahabtnya .

Angelina hanya menunduk .

"Anak Kevin ke Angel ?" Tanya Dania .

Angelina hanya mengangguk .

"Kau dah cakap dengan Kevin pasal ni ?" Kini Syifa pula bertanya .

Angelina menganggukkan kepalanya .

"Dia cakap apa ?" Shazana bertanya dengan nada yang sedikit tinggi .

Sungguh dia tidak percaya yang Kevin telah membuntingkan sahabatnya ini .

"Dia cakap dia kan bertanggungjawab jawab and jaga baby ni sama-sama ." Jawab Angelina .

Syifa , Shazana dan Dania menghembuskan nafas lega .

"Alhamdulillah , lega aku dengar dia nak bertanggungjawab ." Kata Syifa .

Shazana memandangkan Angelina .

"Macam mana kau boleh terlanjur dengan si Kevin tu Angel ?" Tanya Shazana .

Angelina menghembus nafas berat .

"Malam tu , aku dengan Kevin ada minum-minum sebab kitaorang stress dengan assignment kan . Kitaorang terlalu mabuk malam tu and tak sedar apa yang dah jadi . Sedar sedar je kitaorang kat atas katil dalam keadaan tak berpakaian ." Terang Angelina .

Shazana mengurut dahinya .

Haih , apa kau dah buat ni Angelina .

Angelina tertunduk selepas menceritakan apa yang terjadi .

Dia mengeluh .

Sungguh dia menyesal sebab minum malam tu . Kalau la dia tak minum mesti semua ni tak akan jadi .

Tak guna nak menyesal sekarang Angelina , nasi dah jadi bubur dah pun .

Syifa duduk di sebelah Angelina . Belakang Angelina di usap lembut .

"Tak apa Angel . Kita semua ni manusia yang tak lari daripada buat silap . Kita tak semua tak sempurna Angel ." Pujuk Syifa .

Angelina memeluk Syita erat .

Shazana dan Dania juga turut memeluk mereka .

Angelina menangis terharu , dia sungguh bersyukur mempunyai sahabat seperti mereka .

Meskipun mereka berbeda agama tapi layanan mereka terhadapnya sungguh baik .

Ya , Angelina seorang non muslim . Sama seperti Justin dan Kevin , dia juga beragama kristen .

"Dah , tak nak sedih sedih . Kita datang sini nak happy happy kan ? Kita kena enjoy percutian kita ni ." Kata Shazana .

"Aku setuju ." Kata Dania .

Syifa melihat Angelina .

Angelina mengelap air matanya .

"Yes , kita kena happy ." Kata Angelina sambil tersenyum .

----------------------------------------------------------

Mereka semua kini berada di lobi hotel .

"Kita nak pergi mana ni Daniel ?" Tanya Shazana .

"Kita nak pergi jumpa kembar Arjuna ." Jawab Daniel .

Semua terkejut .

Sejak bila si Arjuna ni ada kembar ?

aku , kamu dan tuhan [ pjw ff ] Where stories live. Discover now