POV Yemi:
OMG! Scott en Emma krijgen een kindje. Da's geweldig! Maar wacht, dan hebben zij... 'OMG!' zonder na te denken schreeuw ik door de klas 'Dan hebben jullie...' Ik bedacht me nog net. Maar het was al te laat. Er klinkt gejoel en gefluit. 'Ja, dat klopt. Mijn volgers worden zot!' reageert Merel. Ze pak haar gsm, maar Emma stormt op haar af en neemt haar gsm. Ze vecht tegen haar tranen. Caro, Maria en Vince kijken mij boos aan. Net als Scott. Emma slaat Merel. Recht op haar wang. 'STOP!' roep meneer Botty kwaad. 'Emma, Scott ik denk dat jullie beter naar huis gaan' Emma wandelt al naar de deur met Merel's gsm nog in haar hand. 'Nadat jullie de gsm van Merel aan mij hebben gegeven' Met tegenzin geeft ze de gsm aan Botty. Ze verlaten het lokaal. Meneer Wolfs gaat met hun mee. Ik voel me superschuldig. Dit komt allemaal door mij.
POV Botty:
Ik heb echt medelijden met Scott en Emma. Ze zijn nog zo jong en wat er werd gezegd was echt niet oké. 'Jongens en meisjes, ik had van jullie meer begrip en medeleven verwacht. Ik ben eigenlijk teleurgesteld in jullie. Niet in iedereen natuurlijk. Ik zou straks nog even met een paar leerlingen willen spreken, maar werk nu maar eerst de oefeningen af' Zo kon ik nog even denken. Wie moet ik spreken? Merel, sowieso. Yemi? Ik weet ook dat die jongen dat niet zo bedoelde. Maar ik zou ook graag met Caro praten. Zij kent Emma namelijk heel goed. Ik schrik op uit mijn gedachten wanneer de bel gaat. 'Merel, Yemi en Caro, ik zou jullie graag nog spreken. Jij eerst Merel' Ze zucht. 'Yemi en Caro, wachten jullie maar even buiten'
POV Merel:
Soms kan ik toch echt te impulsief zijn. Natuurlijk gaat Hotty mij nu straffen en ga ik een nota krijgen. Ik voel me onzeker als ik Camille, Nona, Eline en Julie de klas uit zie lopen en alleen met Hotty achterblijf. 'Merel, je snapt dat je straf verdient. Welke straf, zal ik nog met de directeur bespreken' Ik knik. Ik durf hem niet tegen te spreken. 'En je gsm krijg mg je om 16u komen ophalen aan het onthaal' 'Maar dan is de les toch al gedaan?' 'Inderdaad, je zou dan al een kwartier eerder naar huis mogen, maar ik vind dat je kwartiertje nog op school mag blijven' Ik weet dat tegenspreken het enkel erger zou maken. 'Oké meneer' Ik wil het lokaal uitlopen. 'En je moet je excuses moet aanbieden aan Emma en Scott' 'Komt in orde meneer' Dat ga ik doen. Ik voel me nu heel schuldig. Ik loop snel naar de speelplaats en begin alles wat Hotty zei te vertellen aan mijn squad. Als ik mijn gsm terug heb, zal berichtje sturen naar Emma. Ik weet al wat: 'Hey Emma, het spijt me dat ik van jou gebruik wou maken op mijn social media. Ik wens je veel succes met je zwangerschap. Sorry, Merel'
POV Yemi:
Ik hang. Ik ben toch soms zo dom. Waarom zei ik dat? 'Yemi, kom maar binnen' Ik ga naar binnen en kijk naar de grond. Ik durf Botty niet aan te kijken. 'Yemi, wat jij zei of wou zeggen, is de realiteit. Maar het was niet zo slim om dat te zeggen' 'Ja meneer, het spijt me echt' 'Ik weet dat je soms niet zo'n doordachte acties onderneemt, Emma en Scott vrienden van je zijn en dat je niet slecht bedoelde. En daarom zal ik je geen straf geven' Ik kan mijn oren niet geloven. 'Dank u wel meneer' zeg ik verwonderd. 'Op een voorwaarde: je biedt Emma en Scott je excuses aan, maar ik ga ervanuit dat je dat sowieso zal doen' 'Ja meneer. Dat was het eerste dat ik zou doen al ik buitenkom' 'Oké. Stuur jij Caro alsjeblieft naar binnen?' 'Natuurlijk meneer' Ik kom buiten en doe teken naar Caro dat zij moet gaan.
POV Caro:
Ik ga naar binnen. 'Caro, de reden waarom ik even wou spreken, is dat jij Emma het beste kent van de hele klas, denk ik' 'Ja, meneer. Dat klopt denk ik' 'En ik zou aan jou willen vragen dat jij, en misschien wat vrienden van jou, op Emma letten als ze op school is en als ze niet op school is, erop letten dat mensen niet over hen roddelen?' 'Dat zal ik zeker doen. Ik denk dat Maria, Vince, Yemi en Camille zeker mee willen helpen' 'Camille?' 'Ja, ze is nu ook wat bevriend me ons groepje. En haar biologische mama kreeg haar toen zij 17 was, dus snapt ze de situatie het beste van ons allemaal' 'Oké, dank je' 'Da's geen probleem' 'U mag beschikken' Ik ga naar de gang en loop daar nog even rond. Ik moest nog even verwerken wat er was gebeurd.