Gekke tijdskip van 6 weken
POV Emma:
Ik ben nu 38 weken zwanger. Ik doe minder. Ik eet (veel), slaap (als mijn kindjes niet voetballen of boksen), kijk een film met Scott (ook al vinden we dat beide saai worden) en herhaal dat. Tussendoor eet ik nog meer en denk ik na over wie de meter en peter worden. Scott en ik hebben afgesproken dat ik de meters kies en hij de peters. Ik weet dat ik sowieso wil dat Camille dat meter van mijn dochter wordt. Ze stond deze periode altijd voor mij klaar. Wat er ook gebeurde of wat Merel ook zei. Ze heeft haar kroon als 'Queen bee' afgezet om voor mij te zorgen. En ik denk dat de kans dat mijn zoon van shoppen gaat houden is nog kleiner dan dat mijn dochter ervan zou houden. Maar voor mijn zoontje twijfel ik tussen Caro en Noor. Ergens zou ik Noor kiezen omdat zij mijn zus is en me altijd opvrolijkte maar ergens weet ik niet of dat zo'n goed idee is. Omdat Noor 'anders' is. En Caro verdient het eigenlijk ook. 'Seg, wie wil jij als peters?' vraag ik aan Scott. We zijn samen 'Nothing Hill' aan het kijken. Voor de 3de keer. 'Ik denk Vince en Yemi. Jij?' 'Camille en ik twijfel tussen Noor en Caro' 'Camille voor ons meisje?' 'Goed geraden!' 'Was niet zo moeilijk hé' 'Dan geef ik eens een compliment, is het weer niet goed' 'Ik denk dat Vince best onze zoon zijn peter wordt' 'Dat denk ik ook' 'Wacht, als Caro de meter wordt en Noor de 'co-meter' is het probleem toch opgelost?' 'Co-meter?' 'Een beetje een meter voor beide' 'Ah ja; dat zou ze echt nog leuk vinden' 'Voila, weer een probleem opgelost door mij' 'Door het liefste, mooiste en beste lief dat er bestaat' 'Nee, dat ben jij' 'Echt?' 'Nee, je hebt gelijk, dat ben ik eigenlijk' 'Touché' We kijken nog verder en Scott schets ondertussen verder aan de geboortekaartjes.