POV Emma:
Ik doe de deur open en zie mijn vrienden staan, maar ook een vrouw die ik niet ken. Ze lijkt een beetje op Camille. Yemi kijkt naar de grond. Hij schaamt zich duidelijk. Ik laat ze binnen. We zitten samen in de woonkamer. Na wat proppen en passen we allemaal in de zetel. Caro zit wel op Vince zijn schoot en ik op die van Scott, die al in de zetel zat, maar goed. 'Wie ben jij eigenlijk?' vraag ik voorzichtig aan de vrouw. 'Ik ben Free Janssens' Die naam zegt me niets. 'Ik ben de biologische mama van Camille' voegt ze eraan toe. Was Camille geadopteerd? Dat wist ik niet. Ik denk dat ik er verbaast uitzie want Camille zegt nog: 'Free werd zwanger toen ze 17 was, en ik dacht dat ze jou en Scott misschien wat raad kon geven' 'Da's kei lief' zegt Scott. 'Dank je' lip ik naar haar. Ik heb geen zin om te praten. Ik wil gewoon bij hun en Scott zijn. 'Emma, sorry voor wat ik zei tijdens de les, het was eruit voor ik het wist en ik voel me nu zo dom...' ' 't Is oké' zeg ik. 'Echt?!' vraagt Yemi. Ik adem diep in en uit. 'Ja Yemi, ik meen het' Ik ben blij dat ik niet boos was geworden want dan had ik zeker moeten wenen. 'Vertel jij maar wat je wil vertellen, maar niet alle details hé' fluister ik in Scott's oor. 'Alsof ik alle details zomaar zou prijsgeven' is zijn antwoord. Ze stellen een paar vragen en Scott beantwoordt ze allemaal goed. Exact hoe ik ze zou beantwoorden. Ik houd zoveel van hem. Na een halfuurtje stelt Free de hamvraag: 'Gaan jullie het laten adopteren?' 'Nee' zegt ik voor Scott iets kan zeggen. 'Wij houden het zelf' Scott legt zijn handen op mijn buik. Ik vind het altijd leuk als hij dat doet. Het geeft me een veilig gevoel. We praten nog even, en Free en ik wisselen onze nummers uit zodat ik altijd vragen kan stellen. Als zij weg zijn zegt Scott: 'Je wilt het zelf houden en niet laten adopteren?' 'Ja' 'Zeker?' 'Honderd procent' 'Oké babe' Ik lach. 'Seg, weten jouw ouders het eigenlijk al? Dat ze grootouders worden?' 'Nee' 'Moeten we het hen niet zeggen?' 'Ja, we kunnen even langsgaan bij mijn moeder. Mijn vader is schipper en het zal hem misschien zelfs niets schelen' 'Da's erg' 'Ik ben het al gewoon. Maar mijn moeder zal wel blij zijn' We gaan naar het huis van Scott's moeder. Zij doet open. 'Hey Scott, lang geleden. Hoe gaat het?' 'Ca va' 'Kom binnen' We gaan naar binnen 'Wie is dat eigenlijk?' 'Emma, mijn vriendin' 'Hey Emma, ik ben Kathleen' 'Hey Kathleen' zeg ik kort. 'Wat brengt jullie hier?' Ik heb de test meegenomen. Gewoon omdat het makkelijker is om een test aan iemand te geven dan het te zeggen. Ik geeft de test dus aan Kathleen. 'Word ik grootmoeder?' is haar reactie. 'Ja' zeggen Scott en ik tegelijk. 'Dat is fantastisch!' Oef, ze is niet boos ofzo. We praten nog wat en hadden het ook over babynamen. Haar favorieten zijn: Alex, Ella, Riley en Eden. Die van Scott zijn: Seth, Liz, Sky en Noud. Die van mij zijn: Sky, Ella, Floor en Levi. Voorde rest hadden we nog: Hannah, Saar, Noah, Quinn en Tess.
Wat is jullie favoriet? Laat het weten in de reacties!