Aqua, wasser, eau, agua, maji, 水, akvo, su

218 4 9
                                    

POV Emma:

Het is 1 uur in de nacht. Ik lig in bed en ik voel water. Zou mijn water gebroken zijn? Dat zou kunnen. Ik maak snel Scott wakker. 'Scott, volgens mij is mijn water gebro... AA!' Verder kom ik niet. Ik voel pijnlijke steken. Alsof ik mijn regels moet krijgen maar dan maal 25. Scott pakt zijn gsm om naar het ziekenhuis te bellen. Mijn ouders en Noor komen onze kamer binnen. 'Is alles oké?' vraagt Noor. Mama heeft door wat er aan de hand is en neem ons mee naar de auto. Ze rijd naar ziekenhuis. En dan wordt alles zwart. Ik kom weer bij bewustzijn. Ik hoor baby's wenen. Ik open mijn ogen. 'Emma, ca va?' 'Ja' Het valt me op dat mijn buik plat is. 'Zijn ze?' 'Ja, Emma, je bent mama geworden van twee kerngezonde baby's' 'Mag ik ze eens zien?' 'Dat moet je aan de verpleegsters vragen' 'Hey Emma, hier zijn ze' zegt Suzanne. 'Hey Suzanne, dank je. Oh, ze zijn zo schattig!' 'Ja, twee flinke baby's. Proficiat. Caro, Karel, Titin, Peter en al de rest zijn op komst' Ik reageer niet. 'Oké, bedankt Suzanne, voor alles' Ik snap er niets van. Maar dat maakt niet uit. Mijn kindjes zijn eindelijk bij mij. Ik kan ze zien. Onze jongen heeft precies dorst. 'Als ze dat doen, mag je ze gewoon laten doen' informeert Suzanne ons nog. Het is een heel raar gevoel dat er twee levende wezens uit mij zijn gekomen en dat een van die twee zich nu voedt met iets wat mij lichaam maakt. Nu pas valt het mij op dat mijn ouders en Noor ook in de kamer staan. Ze huilen allemaal. 'Emma, ik ben heel trots op jou. Je hebt het al geweldig gedaan en je zult het nog geweldiger doen' zegt mijn vader. 'Hallo allemaal!' zegt Caro terwijl ze de kamer binnen komt. Achter haar volgen nonkel Karel, Titin, Peter, Vince, Yemi, Camille en Maria. 'Hoe laat is het eigenlijk?' 'Het is kwart na 10 's ochtends' zegt Maria. Dus ik ben negen uur buiten bewustzijn geweest? Ik snap er niks van. Maar op dit moment wil ik genieten van mijn baby's. We praten wat en ze gaan allemaal naar huis. Scott en ik moeten nog 5 dagen blijven om zeker te wetend at de borstvoeding goed verloopt enzo. 'Ik heb de geboortekaartjes by the way al afgewerkt. Ik zal ze morgen laten kopiëren en dan kunnen we laten verzenden. 

Wat denken jullie dat de namen gaan zijn? Laat het me weten in de reacties! Dit was het voorlaatste deel, maar er komt nog een vervolg. Side note: de titel is 'water' in verschillende talen: Latijn, Duits, Frans, Spaans, Swahili, Chinees (traditioneel), Esperanto en Turks. Moest daar iemand geïnteresseerd in zijn.

Wat als seizoen 4 niet het laatste was?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu