Valt het op?

170 1 5
                                    

Terug gekke tijdskip van ongeveer 5 weken

POV Scott:

Emma is nu al 8 weken zwanger. Het is maandag. Vorige week vrijdag is Emma niet naar school geweest omdat ze ziek was. Dus onze klasgenoten hebben haar al 3 dagen niet meer gezien. En in die drie dagen is Emma's buik wel wat gegroeid. Je kan het dus al wat zien. Eigenlijk vind ik dat wel echt cool ofzo. Nu voelt het zo echt. Emma heeft weer een trui van mij aan. Dat vindt ze fijn. En dan kan ze haar buik wat verstoppen. Natuurlijk gaat dat niet blijven werken. Zeker omdat het een tweeling is. Over ongeveer 9 weken weten de geslachten (Zeg je dat zo?). We lopen de school binnen en zoals altijd gaan we al naar de klas. Gewoon omdat Emma niet graag op de speelplaats is, dan heeft ze namelijk het gevoel dat iedereen naar haar staart. 'Hey babe, het komt echt goed. Iedereen weet het toch al en ik vind het wel leuk dat je ze al kan zien' 'Dank je' Ik wil haar kussen maar ze zegt: 'Ik ben nog misselijk, dus misschien moet ik nog overgeven' 'Oké, daar staat de emmer. Als je moet kotsen, wil je dan proberen om in de emmer en niet naast de emmer te mikken?' Ik had er namelijk niet zo'n goede herinneringen aan. de vorige keer was het er namelijk naast en ik moest dat opkuisen. Bon, genoeg over kots enzo.  'Hey Emma, gaat het?' Caro en de rest komen al binnen. 'ja, een beetje misselijk maar dat ben ik al gewoon' 'Ocharme, ik vind dat je je heel sterk houdt. Ik zou in m'n bed blijven liggen' zegt Camille. 'ja, maar jij bent dan ook een dramalama' is Emma's antwoord. 'Seg!' reageert Camille. 'Grapje' 'Jaja, dat zal wel' 'Je bent al ongeveer 8 weken zwanger hé Emma?' vraagt Yemi. 'Ja' antwoord ik in haar plaats. 'Dan zou je normaal toch al iets zien?' 'Ja, Yemi. Emma's buik is inderdaad al wat zichtbaar' zegt ik terwijl ik trots lach. 'Mogen het zien?' vraagt Maria voorzichtig. Ik kijk Emma aan. We hadden dit al eerder besproken. Zij beslist over haar lichaam. De rest wacht ongeduldig op haar antwoord.

POV Yemi:

Ik hoop dat we eens mogen kijken. Maar ik vrees ervoor. 'Allez dan' OMG! Het mag! Emma tilt haar trui (ik denk eigenlijk dat die van Scott is maar bon) en haar shirt op en je ziet inderdaad een beetje dat ze zwanger is. 'Oh my god! Emma, da's kei cool!' zegt Camille. 'Nee, da's kei beschamend' antwoordt Emma. 'Nee, totaal niet' versterk ik Camille's woorden. 'Emma, het vat niet op en zelfs dan nog, iedereen weet dat je zwanger bent' voegt Caro er nog aan toe. 'En als iemand iets zegt, krijg die met ons te maken' verzekert Vince haar.  'Alleen is vechten niet de juiste manier' verduidelijkt Maria nog. Emma heeft ondertussen haar shirt en trui terug naar beneden gedaan. Scott kijkt heel trots naar haar buik. De bel gaat en de klas sijpelt vol. Niemand zegt iets over Emma of haar buik. 


Wat als seizoen 4 niet het laatste was?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu