Terug naar school

191 1 8
                                    

POV Scott:

Ik heb vannacht amper geslapen. Het dringt nog steeds niet door wat er zal gebeuren. Ik respecteer de keuzes van Emma, maar ergens vind ik het jammer dat we nu verantwoordelijk gaan zijn over een kind. Ik lig nog in Emma's bed.  Zij ligt in mijn armen. We wonen nu bij haar ouders, omdat dat het beste is voor ons en ons kindje. We gaan vandaag terug naar school. Als er iemand iets durft te zeggen over ons, sla ik die in mekaar. Emma opent haar ogen. 'Goedemorgen, babe' begroet ik haar. 'Hey' zegt ze slaperig terug. 'We hebben nog tijd genoeg voor ons klaar te maken, dus doe maar rustig aan' informeer ik haar. Ze knikt en draait zich om zodat onze hoofd naar elkaar wijzen. Ik kus haar. We lossen. Emma staat op en loopt naar de wc. Ik weet al wat eraan de hand is. Ochtendmisselijkheid. Ik vind het zo erg voor haar. Moest ik kunnen zou ik alle pijn en misselijkheid van haar overnemen. Ze komt de kamer terug binnen. Ze kleed zich aan, ik doe hetzelfde. De trui die ik gister aan had ligt om haar bureau. Ze kijkt er naar. Ik weet wat ze wil. Dat deed ze ook toen we op vakantie waren. Ik knik en ze trek mijn trui aan. 'Je hoeft dat niet meer te vragen, Emma. Mijn truien zijn vanaf nu onze truien oké?' 'Dank je' 'Geen probleem' We ontbijten en vertrekken naar school.

POV Camille:

Ik sta Emma en Scott mee op te wachten. Ik wil hen steunen, op elke manier die kan. Caro, Vince, Maria en Yemi staan naast me. Ik was met hun mee gefietst. Merel en de squad komen aan. Ze kijken me aan met een afkeurende blik. Nona niet. Zij blijf mij staan als ze passeren. 'Sta je te wachten op Scott en Emma?' vraagt ze. Ik lach. Soms is ze echt traag van begrip. 'Ja, Nona' reageer ik lachend. 'Dan wacht ik mee' 'Nona, dat hoeft echt niet hoor, ga maar naar Merel en de rest' moeit Caro zich in het gesprek. 'Caro, ik wil laten weten dat ik ook voor hun klaarsta en hun steun. In vergelijking tot Merel. Ik wil graag wachten op hun' 'Oké dan. Maar voel je niet verplicht hé!' 'Nee, ik doe het omdat ik het wil' Ik zie ze. Emma draagt een trui van Scott, of dat denk ik toch. Cute. 'Hey allemaal' begroet Emma ons. 'Hey, wil je misschien naar binnen? Wolfs had gezegd dat we al naar het lokaal konden gaan, als jullie dat liever hebben' zegt Caro. Ik zie Scott vragend naar Emma kijken. Zij trekt hem mee naar binnen. Ik vind echt dat die twee voor elkaar gemaakt zijn. Oké, Scott is m'n ex. Maar ik weet dat hij goed voor haar zal zorgen. Net als wij trouwens. 'Nona, moet jij niet bij Merel zijn?' merkt Emma op. 'Nee, ik wil liever steunen. maar als jullie willen, ga ik wel weg hoor' Emma lacht. 'Nee, blijf' zegt Scott. 'Het ik heel lief dat jullie allemaal voor ons willen zorgen' We komen aan bij het lokaal. Scott en Emma gaan naast mekaar zitten. Vanachter. Ik zit nu op de plaats van Emma. Caro zit naast me. Als Merel iets zegt over hen, kan ik het horen en zal ik hen verdedigen. 

POV  Emma:

Iedereen is zo lief voor mij. Dit heb ik echt niet verdient. Ik zit nu helemaal vanachter en Scott zit naast me. 'Ca va?' 'Jaja, ik ben nog een beetje misselijk maar ca va' 'Als je moet overgeven, hier is een emmer' Ze hadden echt aan alles gedacht. Yemi komt naar ons. 'Nog eens sorry voor wat ik gisteren zei, het was echt niet mijn bedoeling en ik zal nu echt mijn mond houden' 'Dat zou handig zijn' 'Ah ja, Emma, is dat een trui van Scott?' zou ik liegen of eerlijk zijn? Pakt het laatste. 'Ja, is daar iets mis mee?' 'Nee, da's super cute! Oh, jullie zijn echt voor mekaar gemaakt!' Ik en Scott kijken elkaar aan. Misschien heeft hij wel gelijk. Merel komt onze klas binnen. Ik voel de angst in mij opborrelen. 'Hier, meneer en mevrouw Klijnen. van de hele klas worde net de twee grootste kleuters ouders' zegt ze spottend. Nog voor ze iets anders kon zeggen kijken Caro, Vince, Yemi, Maria en Nona haar kwaad aan. Scott staat op, wandelt op haar af en slaat haar. Een paar keer. Vince komt snel ook naar hen en haalt ze uit elkaar. Merel heeft een bloedneus. Ik weet niet wat ik moet doen. 'Scott, geweld is nooit een oplossing' zegt Vince. 'Het is haar verdiende loon!' roept Scott. 'Wat is hier aan de hand?' schreeuwt Botty ineens. Niemand zag hem aan komen. 'Meneer, Merel lachte met Scott en Emma en Scott is toen boos geworden' legt Camille uit. 'En heeft haar dan geslagen' voegde ze eraan toe. Merel sist: 'Scott gaat hier ongestraft vanaf komen, omdat hij het liefje van het nichtje van de directeur is.' 'Nee, Merel. Scott zal hier voor gestraft worden. Maar jij ook' 'Waarom ik?' 'Omdat jij hen beledigde terwijl zij nu in een hele kwetsbare periode zitten. Ga jij nu maar naar de EHBO en daarna naar meneer Wolfs. Scott, jij gaat mee. En is er nog iemand die alles gezien en gehoord heeft en onpartijdig kan vertellen wat er gebeurde?' Een meisje dat ik niet goed ken stak haar hand op. 'Oké, Leonie, jij mag ook mee' Ze lopen het lokaal uit. 

Hopelijk vinden jullie het nog leuk! Bedankt aan iedereen die dit leest🫶🫶🫶🫶🫶🫶.

Wat als seizoen 4 niet het laatste was?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu