Gekke tijdskip van 5 weken
POV Emma:
Scott en ik zitten weer bij de gynaecoloog. We zijn de rare blikken ondertussen al gewend. Ook als ik over straat loop, kijken mensen raar aangezien mijn buik nu steeds beter zichtbaar is. Maar ik ben er eigenlijk trots op. Scott en ik komen zo meteen te weten of het meisjes, jongens of een van elks worden. Eigenlijk hoop ik het laatste. 'Hey, Scott en ik zitten nu bij de gynaecoloog, we komen over een paar minuten te weten welk geslacht ze hebben. Dus verwacht maar nog een berichtje' stuur ik in de groep: 'Alles over de zwangerschap van Emma'. Ik haat de naam maar het is wel praktisch. Al snel stromen er berichtjes binnen: 'Veel succes' 'Ik hoop dat er een meisje bij zit' 'Zolang ze maar gezond zijn' 'Ik duim' enzovoort. 'Emma en Scott? Kom maar mee' De assistente kent ons ondertussen bij naam. Ik ga zoals altijd in de stoel zitten en doe mijn trui (die van Scott) en mijn shirt omhoog. 'Ze zijn goed aan het groeien. Jullie zijn zeker benieuwd of welk geslacht ze hebben?' 'Ja, superbenieuwd' 'Wat zouden jullie het liefste hebben?' Ondertussen is mijn buik al ingesmeerd en kijken we naar de echo. Niet dat ik daardoor kan zijn welk geslacht ze hebben, maar ik ken daar natuurlijk niks van. 'Ik zou graag een mix hebben' zegt Scott. 'Een mix?' reageer ik lachend. 'Je snapt ik bedoel' 'Ja. Ik zou dat eigenlijk ook het liefste hebben' 'Dan hebben jullie geluk. Jullie zullen een zoontje en een dochtertje krijgen. Of een mix zoals Scott het noemt' Ik ben blij. Scott neemt zijn gsm en kijkt naar mij. ik knik als teken dat hij het mag laten weten aan de rest.
POV Caro:
Een jongen en een meisje! Dat is geweldig! Ik ben zo blij voor hen. Vince en ik liggen samen op mijn bed. We hebben echt al super lang geen s3ks meer gehad. Sinds Emma zwanger is, zijn we een beetje bang dat dat bij ons ook zal gebeuren. Maar ik mis het. Dus ben ik een paar dagen geleden naar de dokter gegaan en die heeft mijn een voorschrift voor de pil gegeven. Dus we zijn bij 100% zeker dat ik niet zwanger kan worden. Karel is een infoavond over dementie en Titin woont nu halftijds in een rusthuis. Dus we zijn alleen. Ik geef hem een kus in zijn nek en ga op heb liggen. 'Caro, je weet dat ik geen risico wil lopen' 'Vince, ik neem de pil en als we nog extra bescherming gebruiken, zijn we safe' 'Aah, mevrouw heeft het echt geplant' 'Ja, zo ben ik hé' 'Kom hier' Hij gaat recht zitten en 'trekt' mijn naar hem toe. We kussen. En we hebben s3ks. Ik geniet ervan. Het was veel te lang geleden. Als we klaar zijn zegt Vince: 'Wil jij later eigenlijk kinderen?' 'Later, over 10 jaar ofzo' 'Maar ja dus?' 'Ja heel graag' 'Ik ook' 'Dat komt dan heel goed uit' We praten nog even en vallen dan in slaap.
Dus vanaf nu plaats ik enkel op zaterdag (zie Inleiding)