Розділ 20

5 2 0
                                    

З самого ранку Омелян, Северин, Здоровань, Тоня і колишні полонені вирушили в дорогу. Козаки їхали на конях, а решта йшли пішки. Дівчинка не хотіла йти зі всіма. Вона бігла зеленим полем, а над її головою летіла сова. Навколо пурхали різнокольорові метелики, вони наполохано відлітали від дівчини. Яскраве сонце ще не почало припікати, тому було дуже свіжо.

- Чого ти зі всіма не йдеш? – крикнув Сич

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

- Чого ти зі всіма не йдеш? – крикнув Сич.

- Тому що я йду дорогою, яка подобається мені, а ви – зручнішою дорогою, - відповіла Тоня. Мовчки Северин спустився до дівчинки.

- Чого це ти? – здивувався Омелян.

Парубок нічого не відповів. Він пустив коня галопом і залишив Тоню з батьком далеко позаду. Дівчинка здивовано подивилася на батька, а той лиш пожав плечима і розсміявся.

- Одному Богу відомо, що у нього на думці.

- Ти Сичу казав, що ти з іншого часу? – запитала дівчинка.

- Казав, - погодився Омелян. – Він став мені, як син.

«Так ось чому він повірив мені!».

- А хто навчатиме мене характерництву? – поцікавилась Тоня.

- Біля села живе дід Андрій. Він бере лише найкращих з найкращих. Кажуть, він в усіх визначних битвах участь брав. Дід Андрій добрий, але суворий. – розповів Омелян. - І ще дещо, ніколи не намагайся щось від нього приховати, він все одно все знає.

Тоня одразу уявила старенького згорбленого дідуся з палкою, довгими сивими вусами і бородою. Її фантазія малювала різні картинки її майбутнього. Адже завжди цікаво уявляти, як складуться обставини, до яких ще далеко.

Решту шляху йшли мовчки. Сонце вже піднялося високо і почало нещадно припікати, коли вони дісталися до села.

Дівчинка досі не бачила красивішого села. Охайні білі хатинки з розписними стінами. На лугу паслася худоба. Життя тут йшло повільно, а люди нікуди не поспішали.

- Яка краса! Тільки скажіть, як можна було все це проміняти на сучасні однотипні будинки? – захоплено вигукнула дівчинка.

На в'їзді до них почали збігатися діти. Вони радісно вітали козаків та полонених. Місцеві жінки одразу зголосилися прийняти до себе колишніх бранців. Схоже, вони знали про набіг і щиро співчували потерпілим. До Тоні підбігла зовсім маленька дівчинка і міцно обійняла її.

- Спасибі, що врятувала мою маму, - сказала вона. Тоня не знайшла, що відповісти.

- То ти тепер місцева знаменитість, - поглузував Сашко.

- А ти з якого села? – підійшла до них дівчина. – Мене звати Анна, а це моя молодша сестра.

На вигляд вона була старша, ніж Тоня.

- О... Ну я ні з якого села, - відповіла дівчинка. – Я з плавнів.

Аня подивилася на неї наче вона сказала щось дуже дивне. Здається, вона ніколи не бачила дівчинку, що живе разом з козаками.

- Брешеш! Козаки б ніколи не залишили тебе в плавнях! – заявила Аня.

- Не хочеш – не вір, - втрутився Сич. – Пішли.

Аня кинула на нього погляд повний захоплення, але хлопець на неї навіть не глянув. Северин повів Тоню до будинку поряд. За столом вже сиділи інші та їли суп. Тоня з Северином приєдналися до них. Суп виявився неймовірно смачним. А сало! Сало було найсмачнішим з усього, що вона колись їла. Та й не дивно! Наша їжа добріша за всі страви світу! Хоча навіть сусідки-господині готують за різними рецептами. Не зважаючи на те, що дівчинка прийшла остання, з'їла вона свою порцію швидше за всіх та ще й добавки попросила.

- Ну й апетит в тебе, - сказав Омелян. – А що то зі дівчина була?

- Тавона не повірила, що я в плавнях жила, - відповіла Тоня з набитим ротом. 

Стальний ЯнголWhere stories live. Discover now