Розділ 23

11 3 0
                                    

Тоня вже встигла ознайомитися з хутором і його мешканцями. Будинків було всього п'ять. Дітей на навчанні у діда Андрія було мало. Дівчинка, яка накривала на стіл, виявилося звати Марією. Вона з Тонею були єдиними дівчатами на хуторі, крім дружини Андрія – баби Таї. Дівчата досить швидко подружилися і Марія провела маленьку екскурсію хутором.

- Ось це наш дім, - розповідала вона. – Ми тут житимемо разом з бабусею Таєю. А це Пушок – наш кіт. Криниця біля города. Там найсмачніша вода! Тут кожен має свої обов'язки. Я маю пасти худобу по черзі з Толею.

З близька хутір здавався ще красивішим. Кожна хата мала свій візерунок. На будинку дівчат була намальована калина. Толів, Петрів та Мишків дім був прикрашений соняшниками. З рештою дітей Тоня не встигла познайомитися. На відміну від села тут всі були дружелюбними. Певно, тому що всі були особливими, не такими, як усі. В селах характерників іноді бояться, а тут боятися нікому.

- Чому тебе вчать? – поцікавилась Тоня.

- О, багато чому! Коли я тільки прийшла мене вчили писати і читати. Тоді дід Андрій почав вчити лікарським травам і взагалі лікуванню тварин і людей. Я вже знаю кілька заговорів і найкраще за всіх віщую! Хлопців ще вчать військовій справі, але дідусь каже, що дівчатка воно не треба.

Тоня хотіла якнайшвидше вивчитися і повернутися до батька. Їй зовсім не подобалася перспектива вчилися лише віщунству та знахарству. Вона не хотіла відсиджуватися в стороні.

- Знаєш, я, мабуть, поговорю з дідом, - задумливо сказала дівчинка. – Я не планую поступатися хлопцям.

Одразу після розмови з Марією дівчинка направилася до діда. Вона твердо знала, чому хоче вчитися. На лавочці біля будинку з маками сидів дід Андрій. Тоня підійшла до нього повна рішучості.

- Дідусю, чому ви мене навчите?

- А що ти хочеш почути?

Він дивився на дівчинку не відводячи погляду.

- Я хочу уміти та знати все, що можете Ви! Я готова працювати!

Старий добродушно посміхнувся. Йому сподобалося бажання дівчинки.

- Добре, з завтрашнього дня почнемо.

Тоня просяяла від радості. Ще ніколи в житті їй не вдавалося так швидко вмовити когось. Але до завтра дуже довго!

- Давайте просто сьогодні! – попросила вона, а потім додала. – Якщо Ви звичайно не зайняті.

- Не зайнятий.

- О! Дякую, дякую! Мені вже не терпиться!

Задоволена Тоня вже розвернулася і направилася до виходу з двору. Раптом вона різко зупинилася і обернулася.

- А моя мама може бути тут?

Дід Андрій знизав плечима.

- Цього навіть я не знаю. Мені не підвладно бачити так далеко.

Дівчинка вийшла з дому. В неї з'явилися надія, що вона зможе побачити свою маму. Вона сиділа на містку і задумливо дивилася на дітей, що гралися іграшковими шаблями. «Аж не віриться, що з цих хлопчаків виростуть могутні козаки-характерники» - думала вона.

Тоня знала, що попереду в неї довгий шлях, який вона має пройти. Попереду ще стільки всього невідомого і загадкового, що складно навіть просто уявити, як складеться її майбутнє.

 Попереду ще стільки всього невідомого і загадкового, що складно навіть просто уявити, як складеться її майбутнє

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

Стальний ЯнголWhere stories live. Discover now