🖤PROLOG🤍

4.6K 45 0
                                    

Tapi Tap Tap

Seorang wanita yang cantik itu daritadi mencari pekerjaan di laptop nya itu tangan nya tidak berhenti-henti menekan laptop nya itu. Sungguh daritadi ia melihat kearah laptop mata nya sangat lelah menatap laptop lama.

𝐓𝐨𝐤.

"Masuk". Balas wanita cantik itu dia duduk di atas meja di bilik tidur nya. Seorang wanita iaitu Ayna menatap anak sulungnya dengan tatapan sayu rasa sedih ia rasakan.

Lyn. Panggil mama nya, Lyn menoleh senyuman lekat di bibir nya.

"Maaf kan mama Lyn". Ujar mama Lyn sambil menatap sayu mata nya tak kuasa menahan air mata ketika melihat anak sulung nya berusaha mendapatkan kerja.

"Hmm ibu kanapa ni? Lyn tak de apa pun just cari kerja mama not do anything".Ujar Lyn menahan air mata nya rasa sesak didada coba ia tahan supaya terlihat kuat didepan mama nya itu.

"Hmm". Ia langsung mengelap air mata nya dan menatap lalu tersenyum kearah anak sulungnya itu.

Lyn mengangguk dan berdiri laju saja badan kecil Lyn memeluk mama nya dengan penuh kasih sayang.

"Akak".seorang lelaki melihat kearah dua orang wanita itu laju saja ia memeluk.

"Hmm Al dah bangun?" Tanya Lyn biasa nya dia selalu memanggil adik manja nya dengan panggilan Al supaya ia dapat membezakan nama panggilan lagi pula panjang Nya iaitu Lyam Alvear bin Zamri kerana senang disebut. Al tersenyum manja juga dengan kakak nya walaupun dia tinggi ia itu 174 cm ia sangat manja kadang-kadang orang lain melihat mereka seakan-akan adik dan abang.

"Yesss kakak biar Al kerja la boleh tolong kakak". Jawab Al menatap dengan tatapan senyum kadang-kadang mereka suka bergaduh dan ada juga saling menendang dan mengusik satu sama lain.

"No Al kena belajar".Jawab Lyn menatap tegas membuat Al mengangguk bahaya juga jika kakak nya keluar singa. Auto kena marah dan jerit tak tentu pasal kena tarik telinga.

"Hmm ok". Jawab Al laju.

"Hahhaha". Ketawa Ayna dibuat nya melihat gelagat anak-anak nya itu ada saja tingkah mereka kadang-kadang berbaik tapi kadang-kadang bergaduh seakan-akan tak mahu melihat satu sama lain.

"Hmm mama tak lucu la". Balas Lyn menyilang tangan nya. Manakala Ayna memgelengkan kepala nya dan langsung mengangguk kan saja.

TBC🦖(vote+comments!)

𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓  ⒸⒺⓄ┃𝐂Where stories live. Discover now