"Hmm ni baju ni yang baru 3 bulan lalu aku beli dan kotor sebab tumpah air kopi". Ujar nya memberi kepada Zeak, Zeak lalu mengambil baju itu dan menggunakan gunting dan dikoyakkan seakan-akan pakaian yang telah lama.
"Hmm ni bro dah jadi". Zeak langsung memberi baju itu kepada Delvent. Tangan kekar itu mengambil baju itu dengan paksa mana mahu nya ia memakai baju itu bukan jijik melainkan pelik pada rancangan Zeak ini kalau ingin dipukul tidak merubah apa juga!.
"Hmm". Badan kekar itu berjalan pergi ke tandas di office nya. Dia langsung menyalin baju itu.
"Uhh kenapa la beruk tu suruh aku sangat dia pergi je la kan Syakila tu nak date dengan dia bukan aku". Delvent membebel walaupun begitu terpaksa juga dia menurut.
Delvent berjalan keluar baju itu sedikit ketat dengan nya yang menampakkan tangan kekar nya itu. Baju yang berwarna hitam, paras orang Itali yang berketurunan dari atuk dan nenek nya, tinggi dan paras nan rupawan tetapi baju nya . No komen.
"Hmm kau ni aku rasa kena tambah benda ni."Zeak langsung meletakkan cat hitam yang boleh ditanggalkan di muka nya supaya nampak tidak terurus muka nya.
"Uh dah la bodoh aku dah comot ni". Delvent penat juga melayan Zeak ini semasa mengirimkan foto nya tidak berhati-hati kan dia juga terpaksa menjadi mangsa. Zeak memberi selipar dan Delvent memakai nya . Muka nya cemberut ingin saja menampar muka Zeak ini benar-benar kalau bukan sahabat sudah lama kena tampar di tangan kekar nya ini.
"Hmm kat mana aku kena jumpa dia?"Tanya Delvent sambil memberantakkan rambut nya itu supaya penyamaran nya benar-benar membuat Syakila tidak ingin pada nya.
"Cafe Sakura". Ujar Zeak menahan gelak melihat outfit sahabat nya itu mulut nya ditutup rapat supaya tidak mengeluarkan suara gelak.
"Hmm kau tengak aku dah kenapa hensem?" Delvent mengangkat kening ketika melihat kearah Zeak pelik dibuat nya.
"Hahahahahah". Pecah tawa lelaki itu tidak tahu pula jika Delvent ini terlampau perasan diri.
"Ehmm", Delvent berdehem bagaimanapun dia bingung bagaimana ingin keluar dari office nya dengan pakaian begini.
Mask!
Delvent langsung saja mengambil pelitup muka supaya orang tidak mengenali nya dia lantas saja memakai pelitup muka itu dan pergi ke cermin sekedar melihat diri sendiri.
"Hmm okay jom kau kena pergi dah ni dah lewat dahh sebab aku janji nak jumpa pukul 2:00 tapi ni dah pukul 2:30".
Delvent mengangguk saja walaupun kesal rasa ingin menampar saja.
Seorang lelaki dengan badan kekar dan muka kacukan Itali itu memasuki cafe Sakura yang berada di depan office nya dia langsung mendekati meja dan bandar saja itu seorang perempuan dengan pakaian yang cantik dengan duduk manis sambil memandang kearah Delvent dengan tatapan jijik kerana ia memakai baju koyak dan selipar . Manakala Zeak menahan gelak dia sedang memerhatikan Delvent dari jauh dia duduk di meja sambil memerhati kearah mereka berdua.
"Zeak? "Seorang perempuan itu bertanya sambil mengangkat kening tatapan tidak suka ada di muka nya.
"Hmm ye". Delvent menatap datar kearah Syakila.
"Hmm maaf saya ada kerja, and kalau kat dalam foto Handsome and kaya tapi kenapa kat luar miskin Ops terlepas pulak dah la pakai baju koyak tak layak dengan aku." Ujar nya langsung mengambil hand beg nya dan berjalan gedik".
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...