DELVENT mengerutkan dahi nya, dia melihat perempuan itu hanya diam dan bergetar membuat nya pelik.
Lyn bangun lalu berjalan tergesa-gesa dengan kekatakutan lalu mengambil plastik yang tak mudah terkoyak dan menutup mata nya, tangan itu mengambil satu persatu kaca sambil menutup mata membuat Delvent berjalan mendekati nya.
"Oi kau ni dah kenapa bukan la mata tu macam mana nak buat kerja. Bodoh!?" Lyn langsung menghiraukan dan seusai siap lantas saja dia berjalan ke bilik nya manakala Delvent hanya memerhatikan saja tingkah pelik perempuan itu.
DELVENT bangun tidur dan badan kekar itu langsung memakai pakaian kerja, sudah la cuti berbulan-bulan semata dengan seorang yang bukan ia cintai sangat rugi.
Lyn selesai solat subuh manakala lelaki itu sudah selesai solat dan sedia untuk pergi ke kerja, suit hitam, serta dipakai oleh tali leher yang berwarna putih soft dan juga badan tegap itu membuatnya terlihat tampan dan hensem.
Tangan kekar yang mempunyai saraf-saraf yang terlihat jelas di kulit putih dan dan wajah nan tampan itu membuat ramai menjadikan Delvent sebagai lelaki idaman.
Lyn yang dari tadi di dapur melihat kearah peti ais yang sudah kurang makanan. Lyn melihat peti yang besar itu,bagaimanapun dia sangat bersyukur apabila berkahwin dengan Delvent, Lyn menanamkan niat untuk membuat Delvent jatuh cinta pada nya yah walaupun tidak tahu bila.
Delvent berjalan mendekati pintu keluar rumah manakala Lyn mendekati suami nya itu lalu memberi kan tangan nya untuk menyalami suami nya tapi dihiraukan saja dan menaiki kereta BMW yang berwarna hitam itu mata kecoklatan itu membuka kunci kereta nya dan memandu laju manakala Lyn hanya mengeluh dan mengambil telefon nya.
🤍My husband🖤🌹
Nama di aplikasi WhatsApp yang di save oleh Lyn kepada Delvent dia langsung mengetik.
Lyn:hmm assalamualaikum, saya nak keluar
Cari barang dapur.Ujar Lyn mengetik di aplikasi WhatsApp dan send kepada suami nya. Lyn menunggu tetapi blue tick pun tidak membuat nya terpaksa pergi kalau call pasti menganggu suami nya apatah lagi lelaki itu tidak menganggap nya wujud.
Lyn memakai baju yang labuh yang berwarna hitam dan shawl yang berwarna putih mana kala make-up nya hanya natural saja dan mengambil hand beg rasa bahagia pula bila mengingat bahawa hutang nya telah dibayar walaupun Delvent tak menganggap nya wujud tapi nafkah tetap ia beri.
Lyn keluar dan menempah teksi maklum Lyn tidak mengerti bagaimana ingin memandu lesen saja tidak ada. Hehehhe Lyn gitu loch.
Lyn memasuki teksi kini ia tiba di mall yang agak besar sebenarnya tidak pernah sekalipun ia menjejakkan kaki nya ke mall kira ini la pertama kali baginya.
Lyn memasuki mall itu sebelum mata nya terkejut melihat pintu mall yang terbuka automatik.
"Astaghfirullah. "Ujar Lyn sambil mengelus dada nya apabila melihat pintu mall yang terbuka sendiri. Hehhehe macam orang pelik lak. Ramai mata menatap nya manakala Lyn memasuki mall suasana yang ramai serta bising dan bermacam bau yang sedap, bau kek, roti serta pelbagai. Lyn melihat sekitar entah la besar sangat mall ini kalau pergi seorang adakah ia akan tersesat? Lyn hanya pergi saja langsung tidak mengenali arah mana yang patut ia pergi.
Lyn melihat kearah supermarket yang berada di dalam Mall itu membuat nya tersenyum riang dan badan kecil nya langsung saja melangkahi supermarket yang berada di dalam mall itu.
TBC🦖(vote+comments!)
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...