Lyn menatap dengan tatapan kosong kearah laptop nya daritadi dia melihat satu mesej atau chat belum ia dapat.
Seorang lelaki kacukan Itali berjalan, dia memakai suit dan jas kerja yang berwarna hitam serta tali leher berwarna hitam dan putih.
Sementara itu..
"Delvent, papa nak cakap dengan kamu sebentar."
Delvent membalikkan badan dan tersenyum tipis dia langsung mengikut ayah nya itu.
Delvent duduk di sofa di depan nya ayah nya sudah menatap dengan tatapan serius.
Papa nak nak tanya bila kamu nak kahwin mama kamu tu sibuk nak cari menantu sana sini. Ujar ayah nya sambil menghirup teh yang dibawa pembantu rumah mereka.
"Delvent nak focus pada kerja". Jawab Delvent dingin , entah bagi nya itu hanya membazirkan waktu dan masa lagi-lagi siapa yang ingin ia kahwini?.
"Hmm papa faham tapi pandai-pandai la cakap kepada mama kamu tu , dia sibuk nak carikan menantu sana sini".
Delvent mengangguk dan tersenyum tipis, walaupun dia dingin dan sombong tapi dia sangat berbakti kepada orang tua.
Hmm papa harap Syarikat kamu tu maju. Ujar Ayah nya Delvaro sambil menatap kearah Delvent anak tunggal nya itu kalau bukan Delvent entah siapa dia harus harapkan.
Delvent bangun dan menyalami ayah nya. Dia langsung saja keluar dari rumah banglo yang besar itu.
Kaki nya berjalan kearah kereta BMW yang berwarna hitam yang berkilau seperti baru selain kereta ini dia juga ada kereta Lamborghini berwarna hitam , spot berwarna galaksi dan Tesla yang putih itu.
Tap. Tapak kasut nya berbunyi , kasut yang berkilau itu berhenti dan masuk ke kereta BMW.
Vrom.
Delvent memecut laju kereta itu . Tingkap kereta dibiarkan terbuka. Boring juga setiap hari, masa, tahun dan bulan hanya ini saja tiada perubahan kadang-kadang ia ingin juga merasakan apa itu kegembiraan? Delvent gembira saja bersama orang tua nya tapi teman hanya seorang saja dia ada dan seorang itu saja yang ia percayai iaitu Zeack Khay. Sahabat nya masa kecil hingga sekarang ia masih sahabat nya.
Vrommmmmmmmm. Dia memecut laju kereta BMW itu ramai kereta lain memandang wajah tampan nya apatah lagi muka nya kacukan Itali putih, handsome, paras tinggi, hidung mancung dan seorang yang dingin hanya berapa patah perkataan saja dia gunakan kalau bicara dengan orang yang ia tidak kenali apatahlagi dia seorang yang dingin dan sombong apatah lagi sifat nya jangan dibicarakan lagi tatapan tajam seorang Mohd Al-Zintar Delvent bagaimana.
Delvent memarkir kereta nya dan masuk kedalam syarikat besar nya itu. Pekerja di sana langsung saja menunduk dan memberi ucapan selamat pagi atau assalamualaikum.
Delvent berjalan tanpa menghiraukan tatapan kagum pekerja wanita itu dia langsung saja pergi ke ruangan nya yang besar itu mata nya memandang kearah tingkap bilik kerja nya yang besar itu. Langit yang cerah dan burung yang berkicauan dan terdapat bangun dan syarikat yang tinggi dan syarikat nya adalah syarikat terbesar jadi dia berada tingkap paling atas.
Tok.
"Masuk". Delvent mengalihkan pandangan dan melihat kearah komputer kerja nya.
Zeak Khay masuk dengan memakai baju seperti Delvent kebetulan dia juga pekerja di syarikat Delvent sebagai orang penting.
"Kau tak lunch ke?"
"Tak".
"Kenapa bro aku tengok murung je muka beruk kau hari ni?"
"Kau beruk ,and nothing". Ujar Delvent memandang kearah komputer dengan tatapan kosong.
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝑹𝑬𝑨𝑳𝑳𝒀 𝓑𝓐𝓓 ⒸⒺⓄ┃𝐂
Romance😉𝑴𝒚 𝒇𝒊𝒓𝒔𝒕 𝒔𝒕𝒐𝒓𝒚! 🦖... (𝐂𝐄𝐎) 𝓗𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓽𝓸𝓻𝓰 𝓼𝓽𝓪𝓻𝓽 𝓯𝓻𝓸𝓶: (𝟏𝟖+𝟐𝟏+) 🖤✧𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐀𝐥-𝐙𝐢𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐞𝐧𝐭 𝐁𝐢𝐧 𝐌𝐨𝐡𝐝 𝐃𝐞𝐥𝐯𝐚𝐫𝐨✧: 𝐋𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐬 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐢,𝐂𝐄𝐎 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚...